Toon posts:

multiple HDD's als enkele HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of de Titel wel helemaal goed is...

Ik heb een redelijk grote muziekverzameling (mp3) van rond de 600GB. Deze files staan verspreid over twee HDD's. NU is het zo dat ik het wel erg handig zou vinden om in 1 explorer venster alle mp3's te kunnen bekijken. Dus dat de twee drives als het ware worden samengevoegd. Weet iemand hier een handig tooltje oid voor? Ik heb Google al afgestruind, maar kan weinig bruikbaars vinden..

Alvast hartstikke bedankt!

Groeten,

Bob

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Raid setup maken?

edit:

Zie hier:
RAID FAQ

edit2

Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Je hoeft niet te 'groeten' onder aan je post... :)

[ Voor 125% gewijzigd door ixl85 op 29-10-2005 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal voortaan niet meer groeten.

Mijn vraag is of het ook met mijn IDE configuratie mogelijk is. Ik had gehoord dat daar tooltjes voor waren, maar welke?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:22
Heb je uberhaupt even de moeite genomen om de RAID FAQ door te lezen? :). Hier kun je namelijk precies vinden wat je nu werkelijk wil, dit kun je realiseren door een software raid in Windows aan te maken als je geen hardware controller hebt. Dit kan uiteraard ook met ide disken.

Verwijderd

offtopic
Dergelijke verzamelingen backup je op DVD, je zal het maar tegenkomen dat 1 van je schijven het begeeft, dat vergeef je jezelf nooit... (en ik kan ervan meespreken |:( )
/offtopic
als het hem gaat om juist in 1 venstertje weer te geven kan ik je WhereIsIt raken. Moet je geen raid-configuratie instellen en heb je in 1 second je volledige schijf afgezocht op een bepaalde titel.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx

Ik zal even de RAID faq doornemen

en over die HDD fitness.. hou ik altijd bij met S.M.A.R.T. gegevens uitgelezen door Speedfan.. Dus al te veel risico loop ik volgens mij niet :)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

nah dat zegt niet echt heel erg veel.. vaak gaan je hdd gewoon dood zonder dat je merkt..

maar 600gb backup naar dvds is ook niet echt te doen..> Kost je ongeverr 100 dual layer dvds.

wat ik zou doen als je veilig wil raid 5 nemen.

Lekker zijn is een gave :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je het risico wilt nemen, maak naar elke map een snelkoppeling in een aparte folder. Weinig ruimte nodig op die manier.

ARME AOW’er

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afaik, -en volgens de faq trouwens ook- is raid ongeveer het tegenovergestelde van wat de TS wil. Raid verspreidt redundante gegevens over meerdere fysieke schijven, terwijl de topicstarter juist verschillende gegevens als 1 volume gepresenteerd wil zien, een soort van spanning dus.

Dat zit sinds Windows2000 in windows ingebouwd:
dynamische schijf
Een fysieke schijf die alleen toegankelijk is voor Windows 2000 en Windows XP. Dynamische schijven bieden voorzieningen die standaardschijven niet hebben, zoals ondersteuning voor volumes die meerdere schijven omvatten. Bij dynamische schijven worden gegevens over dynamische volumes op de schijf en andere dynamische schijven in de computer bijgehouden in een verborgen database. U converteert standaardschijven naar dynamische schijven met behulp van de module Schijfbeheer of het opdrachtregelprogramma DiskPart. Wanneer u een standaardschijf naar een dynamische schijf converteert, veranderen alle bestaande standaardvolumes in dynamische volumes.

Zie ook: actief volume; basisschijf; dynamisch volume; standaardvolume;
Maw, door je schrijven te converteren van basic disc naar dynamic disc kun je een dynamisch volume aanmaken, dat meerdere schijven omvat.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat in XP mogelijk is (in jouw geval misschien veiliger) is om een disk als een folder in een ander NTFS volume te "mounten". Kan je er wel in via dezelfde explorer window, maar als 1 schijf dood gaat heb je nog geen extreem dataverlies.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 21:05
mirroring of raid 5 is het verstandig. Spanning of striped volumes niet, je neemt dan extra risico met je data (1 volume kapot = alles weg).
Pagina: 1