Toevallig zag ik net op de achterkant van mijn Tagan TG480-U22 een switch zitten voor de mogelijkheid om "Combined" of "Split" voedsel aan te leveren voor mijn systeemcomponenten. Geinteresseerd de handleiding gepakt van deze voeding, maar daar stond weinig in evenals de site van Tagan waar ze nog minder te melden hebben.
Google helpt me niet echt veel verder; lees wel overal dat split beter is en dat het te maken heeft met dat spikes op de ene rail de andere niet verstoren. Goed plan, lijkt me, vooral omdat ik op dit moment met 6 schijven zit die aanzienlijk onafhankelijk van elkaar opspinnen en gebruikt worden.
Nog verder gezocht en dan loop je weer tegen opmerkingen over de 24-pin en 20-pin aansluiting aan, terwijl mijn Asus A8N-SLI Deluxe nu netjes is aangesloten op 24-pin.
Mijn vraag is nou eigenlijk: wat doet precies die split/combine-mogelijkheid op je voeding? Hoe kan ik weten welke kabels op welke split zitten? En misschien wel het belangrijkste, wat raden jullie aan om met mijn voeding te doen met mijn huidige systeem? Moet ik over naar split-mode; zo ja, moet ik dan ook mijn mobo anders aansluiten dan ik nu heb gedaan?
Systeem (tijdelijk andere config dan in mijn specs):
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD X2-3800+
Asus N7800GTX/TOP
2x Western Digital Raptor 36GB SATA
1x Maxtor DiamondMax10 250GB SATA
1x Seagata Barracuda 7200.7 160GB SATA
2 oude IDE-schijven, allebei van Maxtor, IDE, totaal 100GB
Plextor PX-716SA
5 casefans
Google helpt me niet echt veel verder; lees wel overal dat split beter is en dat het te maken heeft met dat spikes op de ene rail de andere niet verstoren. Goed plan, lijkt me, vooral omdat ik op dit moment met 6 schijven zit die aanzienlijk onafhankelijk van elkaar opspinnen en gebruikt worden.
Nog verder gezocht en dan loop je weer tegen opmerkingen over de 24-pin en 20-pin aansluiting aan, terwijl mijn Asus A8N-SLI Deluxe nu netjes is aangesloten op 24-pin.
Mijn vraag is nou eigenlijk: wat doet precies die split/combine-mogelijkheid op je voeding? Hoe kan ik weten welke kabels op welke split zitten? En misschien wel het belangrijkste, wat raden jullie aan om met mijn voeding te doen met mijn huidige systeem? Moet ik over naar split-mode; zo ja, moet ik dan ook mijn mobo anders aansluiten dan ik nu heb gedaan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Split-mode: +3.3V +5V +12V1 +12V2 -12V -5V -5VSB 28A 48A 20A 20A 1.0A 0.8A 2.5A Combined-mode: +3.3V +5V +12V -12V -5V -5VSB 28A 48A 30A 1.0A 0.8A 2.5A |
Systeem (tijdelijk andere config dan in mijn specs):
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD X2-3800+
Asus N7800GTX/TOP
2x Western Digital Raptor 36GB SATA
1x Maxtor DiamondMax10 250GB SATA
1x Seagata Barracuda 7200.7 160GB SATA
2 oude IDE-schijven, allebei van Maxtor, IDE, totaal 100GB
Plextor PX-716SA
5 casefans
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof