Toon posts:

"Processor missing microcode" tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik het BIOS van mijn mobo heb geflasht (een Intel SE7525GP2) krijg ik tijdens het booten de melding "processor missing microcode" met een piep. Ik heb dan de keuze om verder te gaan (F1) of naar de setup te gaan (F2). Als ik dan op F1 druk en verder ga dan boot hij normaal. Het lijkt dus niet een serieus probleem te zijn.

Weet iemand wat dit betekent?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm... Dit misschien :?
Of dit ...

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 29-10-2005 17:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik natuurlijk ook al gekeken, maar mijn BIOS is de nieuwste versie en mijn processoren zijn exact gelijk.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als je eens je BIOS reset en dan de optimized values in de BIOS laadt?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met het BIOS resetten?
De optie optimized values heeft het BIOS overigens niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:46:
Wat bedoel je met het BIOS resetten?
Wat dacht je van ofwel de handleiding danwel de PMG FAQ te lezen. Het wordt ook al eens Clear CMOS genoemd...
De optie optimized values heeft het BIOS overigens niet.
Ook hier - kijk eens verder dan je neus lang is, er is zeker een analoge functie, maar kan in specifiek jouw BIOS anders heten :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als je al niet weet wat een bios reset is, lijkt het me ook niet verstandig om zomaar te gaan zitten flashen. (indien alles goed werkt, gewoon zo laten -> niet onnodig flashen, tenzij je een rede hebt.. changelog een reden geeft.. etc)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afhankelijk van welke BIOS file je gedownload hebt staat er ook in de readme vermeld (bij de download) dat je extra handelingen moet verrichten.

Intel vooral is daar nogal apart in.

http://www.intel.com/supp...s/server/sb/cs-017159.htm

Dat ook gevolgd of heb je gewoon klikklikklaar gewerkt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:51:
Wat dacht je van ofwel de handleiding danwel de PMG FAQ te lezen. Het wordt ook al eens Clear CMOS genoemd...
Dat dat zo ook wel eens genoemd wordt wist ik niet.
Ook hier - kijk eens verder dan je neus lang is, er is zeker een analoge functie, maar kan in specifiek jouw BIOS anders heten :o
Nu wordt er net gedaan alsof ik niet al gezocht heb. Uiteraard heb ik wel gezocht, alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. In de readme file van de bios update staat niets over het clearen van de cmos.
Pagina: 1