Toon posts:

[js] stukje code gedecodeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een javascript waarin een stukje code gedocodeerd is, ik weet alleen niet naar wat voor taal...

kunnen jullie mij helpen?

stukje code is;

[code]
is_dr.mg=is_dr.fn('\x64\x77\x5f\x49\x6e\x66\x2e\x67\x65\x74\x28\x64\x77\x5f\x49\x6e\x66\x2e\x61\x72\x29');
[\code]

het gaat om het stukje tussen de ( )...

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Ziet er hexadecimaal uit, doe daar eens wat mee!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
't zijn gewoon hex waardes? Als het tekst moet voorstellen, kijk dan eens op www.asciitable.com

>> dw_Inf.get(dw_Inf.ar)

Je had het trouwens ook makkelijk zelf even kunnen testen:

code:
1
2
3
<script>
    alert('\x64\x77\x5f\x49\x6e\x66\x2e\x67\x65\x74\x28\x64\x77\x5f\x49\x6e\x66\x2e\x61\x72\x29');
</script>

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 29-10-2005 17:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-04 13:22
dW_Inf.CAJ(dw_Inf.ar)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je het doet, doe het dan goed ;)
Zie de post boven je :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Een 'programmeur' die geen hexadecimaal getal herkent als hij het ziet staan...

De kennis van de doorsnee IT'er gaat er gestaag op achteruit... :(

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:03:
Een 'programmeur' die geen hexadecimaal getal herkent als hij het ziet staan...

De kennis van de doorsnee IT'er gaat er gestaag op achteruit... :(
Los van het feit dat ik het (soms) met je laatste stelling eens ben: Wie zegt dat hij "programmeur" is? Misschien is hij wel hobbyist? Misschien is hij wel nieuw in het programmeurswereldje? Misschien begint hij net? Zijn we niet allemaal een keer ergens begonnen? Of wist jij na les 1 al wat hex was?

Wat ik wil zeggen: Als je niks te melden hebt en alleen maar komt flamen kun je beter niks zeggen.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 29-10-2005 18:08 ]

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:04:
[...]

Los van het feit dat ik het (soms) met je laatste stelling eens ben: Wie zegt dat hij "programmeur" is? Misschien is hij wel hobbyist? Misschien is hij wel nieuw in het programmeurswereldje? Misschien begint hij net? Zijn we niet allemaal een keer ergens begonnen? Of wist jij na les 1 al wat hex was?

Wat ik wil zeggen: Als je niks te melden hebt en alleen maar komt flamen kun je beter niks zeggen.
Wat mij vooral stoort hier is dat serieuse vragen soms direct een slot krijgen met de melding RTFM of 'leer Google gebruiken' terwijl dan vragen als dit wel alle aandacht krijgen.

En ja, ik wist na 1 les wat hexadecimaal was ja... Domweg omdat die dusdanig basic kennis is dat je zonder dat niet verder moet proberen raken. Maar ja, ik stam dan ook uit de tijd dat je moest weten wat je deed om ergens te komen... Iedereen moet ooit ergens beginnen, maar ik stel vast dat bij heel veel 'experts' zelfs de meest basic knowledge niet aanwezig is.

Om je een voorbeeld te geven : een hele tijd geleden had ik een gesprek met een vers afgestudeerde programmeur die direct na school aan de slag was bij een automatiseringsbedrijf en daar code moest schrijven voor processystemen van controlekamers in allerhande bedrijven. Toppunt was dat die niet eens binair kon tellen... Had hij nooit goed begrepen en kon hij nog steeds niet.. En dat is een afgestudeerde progammeur die software schrijft voor proces-sturingen....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 17:29

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat mij vooral stoort hier is dat serieuse vragen soms direct een slot krijgen met de melding RTFM of 'leer Google gebruiken' terwijl dan vragen als dit wel alle aandacht krijgen.
Sorry, ik zat nog in bad ;), maar dit topic verdient inderdaad niks minder dan een slotje. Wat ik wil zeggen is dat het niet een bewuste keuze is dat deze nog open is.

@chill.out

Dit is duidelijk geen programmeer probleem. Daarnaast is het ook nog eens javascript dat we over het algemeen in Webdesign & Graphics behandelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.