Een kennis wil met iemand een draadloze internetverbinding/netwerk gaan delen. Hij heeft aan mij gevraagd of ik dat kan regelen. Zijn PC is uitgerust met WinME. Voordat ik daar een draadloos netwerkkaartje voor ga aanschaffen ben ik benieuwd of dit in WinME ook zo makkelijk te configureren is als in WinXP. In XP heb je die handige optie "zoeken naar draadlozen netwerken in de omgeving", je krijgt dan een overzicht en kan dan zonder moeite verbinden met een netwerk. Heeft WinME ook deze optie?
Nee. In Windows pre XP ben je overgeleverd aan de goden, oftwel de makers van die wifi kaartjes. Die moeten de benodige tools meeleveren, dus check van tevoren of die kaart volledige gesupport word.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:48:
Heeft WinME ook deze optie?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zelfs Windows 2000 heeft dat nog niet aan boord, dus je zal inderdaad aan een tool van de fabrikant meoten denken. Meestal staan die inclusief drivers op een bijgeleverde cd
Welke raden jullie aan te kopen wil ik dat gedoe uitsluiten? Of hebben jullie tips mbt stand alone programma's die mij het kunnen vergemakkelijken?
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 18:56 ]
Asus, Linksys wifi cards (heb ik goede ervaringen mee).Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:50:
Welke raden jullie aan te kopen wil ik dat gedoe uitsluiten? Of hebben jullie tips mbt stand alone programma's die mij het kunnen vergemakkelijken?
Ik ken geen standalone programma's die dit kunnen, dus je bent afhankelijk van de tools die de wifi fabrikanten meeleveren voor connecten. Dus als die pc (post anders de specs) het aankan is Windows XP SP2 de beste alternatief.
Wat sanfranjake al schreef: ook ik heb getest onder windows 2000 Pro, maar dat was geen succes met die Asus tool (internet pas na inloggen op laptop en tool starten voor netwerk, inloggen in domain en geen homedir, en cached profile gingen fout).
Met Windows XP (wel de drivers van de asus wl138g card) gaat dit perfect en heb ik al pré windows login al een complete netwerk omgeving.
offtopic:
deze post is mede mogelijk gemaakt op een Toshiba laptop, celeron 500 mhz, 256 mb en Windows XP SP2
deze post is mede mogelijk gemaakt op een Toshiba laptop, celeron 500 mhz, 256 mb en Windows XP SP2
[ Voor 47% gewijzigd door aReaRe op 29-10-2005 20:12 . Reden: aanvulling ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
[/quote]Riemer schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:03:
[...]
Asus, Linksys wifi cards (heb ik goede ervaringen mee).
Ik ken geen standalone programma's die dit kunnen, dus je bent afhankelijk van de tools die de wifi fabrikanten meeleveren voor connecten. Dus als die pc (post anders de specs) het aankan is Windows XP SP2 de beste alternatief.
Dat is denk ik een beetje het probleem. De specs zijn mager, belangrijkste: P3 450 mhz, 128mb ram, HDD 4 gb
Denk daarom dat Xp geen optie is met al zijn updates (hdd 4gb) en vraag naar geheugen (min 256mb)
asus heeft goede softwarevoor het zoeken van netwerken etc.
Met Sitecom heb ik alleen maar lopen huilen.
Met Sitecom heb ik alleen maar lopen huilen.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk dat deze voldoet aan mijn eisen:
http://www.conceptronic.n...rod_ID=37&Prod=C54Ri&st=2
wat denken jullie ervan?
http://www.conceptronic.n...rod_ID=37&Prod=C54Ri&st=2
wat denken jullie ervan?
Pagina: 1