[G3] OS X 10.4 booten vanaf FireWire400 schijf?*

Pagina: 1
Acties:

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb 'n iMac G3 met OSX10.3.9
Is het mogelijk om OSX10.4.2 te installeren op een externe FW400 schijf?
En kan m'n iMac dan ook booten vanop een externe schijf?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Perfect, is geen enkel punt, externe hd word gewoon herkend als drive waar hij op geinstalleerd word.
Ik heb gebruik het zelf om sneller op te starten met oudere Apple's.

Na de installatie wel even de goede opstartschijf instellen bij Systeem Voorkeuren.

kleurbleur.nl

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
In dit topic mis ik nog wel een beetje eigen inzet, zo kon ik bv. met google vrij makkelijk vinden dat dit wel mogelijk is zie ook: http://www.google.com/sea...irewire&ie=UTF-8&oe=UTF-8. Zou je de volgende keer even willen vermelden wat je zelf al uitgezocht hebt voordat je een topic start? Ook is het handig om Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na te lezen, hier kun je een aantal tips vinden van wat wij van jou verwachten voordat je een nieuw topic start :).

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Of het met die oude mac werkt weet ik niet, dat het tegenwoordig kan is zeker want ik boot ook vanaf een FW schijf.

[ Voor 16% gewijzigd door leon1e op 30-10-2005 10:41 . Reden: leon1e: nee, niet vergeten ]

Alle proemn in n drek

• Sage
Ja kan. Zolang de Apple maar origineel firewire heeft kan het.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Jazeker, dat kan. Het opstarten van een externe schijf doe je met de "Alt" toets ingedrukt tijdens het booten. Of OSX wil installeren op de firewire schijf weet ik eigenlijk niet, maar je kunt wel een copie van je HD maken. Je installeert OS 10.4.2 dus op je Imac en maakt vervolgens met Carbon Copy Cloner een copie naar je firewire schijf.

Voor het gemak: http://www.bombich.com/software/ccc.html

• Sage
Het kan. Geloof me nou. Je kan hem gewoon kiezen bij het installatie menutje. Als het niet werkt krijg je 1000,- van me, als het wel werkt andersom? ;)

kleurbleur.nl

Pagina: 1