Toon posts:

TCP/IP voor huisnetwerk en Netgear router tezamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's aan elkaar geknoopt via een Switch (ivm toekomstige uitbreidingen). Normaal gesproken dien je dan iedere PC zij eigen PCP/IP nummer te geven...
Ook delen beide PC's mijn internetverbinding via een router, maar deze router eist dat de PC's dynamisch de TCP/IP nummers etc. krijgen toegewezen; geen vaste nummers dus.

Hoe kan ik nu EN een klein netwerkje draaien (met vaste TCP/IP nummer) EN elke PC daarin laten internetten via de router (door router toegewezen TCP/IP nummers???

groet,
Jan Willem.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm, je router wil per see dat de PC's een dynamisch IP-adres krijgen? Dat lijkt me klinklare bullshit. Waarschijnlijk ben je bij het statisch instellen van de IP-adressen etc vergeten je router's IP als gateway op te geven.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een klein netwerk draaien kan ook gewoon met dynamische ip nummers hoor. Daarnaast kun je over het algemeen wel aangeven of de router nog ipadressen uit moet delen en in welke range deze uitgegeven nummers liggen. Zolang je vastgekozen nummers in hetzelfde subnet vallen kun je rustig via de router internetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
edit: ik ben dom 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door itons op 29-10-2005 17:33 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
- Kijk even welke range de router uitdeelt. Meestal 192.168.0.2 en verder.
- Kijk ook even welke gateway en DNS je dan hebt. (meestal 192.168.0.1).
- Dit doe je door "start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all"
- Vervolgens handmatig IP nummers + gateway instellen binnen de range.

DIT IS MIJN WEBSITE