Toon posts:

[Drivers] VT8251 (Linux)

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met spoed de linux drivers nodig voor dit stukje hardware. De server waar deze in zit word namelijk morgen opgehangen. Ik kan ze negens vinden, heeft een van jullie mischien een linkje?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:23:
Ik heb met spoed de linux drivers nodig voor dit stukje hardware. De server waar deze in zit word namelijk morgen opgehangen. Ik kan ze negens vinden, heeft een van jullie mischien een linkje?
De VT8251 is een huis-tuin-en-keuken southbridge van VIA, waarom zou je daar drivers voor nodig hebben? Of bedoel je soms de peripherals zoals Gbit LAN? Dat is meestal een kwestie van gewoon de nieuwste kernel pakken, waarschijnlijk zit het daar al in.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je je ook maar een beetje verdiept in hoe Linux werkt weet je dat veel drivers in de kernel meegecompileerd worden. Als dat niet zo is ovor de VT8251 zou ik eens [i]make menuconfig[/url] doen en een nieuwe kernel bakken.

Maar zonder fatsoenlijke specs (exact WELKE Linux, exact wat mbt die southbridge) kunnen we hier niet veel zinnigers over zeggen. Bovendien is *spoed* nooit een excuus voor een gebrekkige topicstart. Haastige spoed is zelden goed enzo... :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.