amibios geeft gn biepjes bij opstarten zonder graka: defect?

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Gisteren wilde ik m'n pc aanzetten maar hij startte niet,
de fans enz gingen wel aan, maar het bios bleef verderslapen :(
dit begrijp ik er niet aan:
als ik hem start met alleen het mobo en proc - 3 korte beepjes = geen geheugen geinstalleerd
> tot hiertoe gaat alles normaal
als ik hem start met mobo, processor, mem maar ZONDER grafische kaart (AGP) , zou hij 1x lang en 2x kort moeten beepen, maar hij beept helemaal niet :X
Zelfs met een andere kaart op AGP en zelfs op PCI doet hij hetzelfde, en aan de voeding ligt het ook niet (andere voeding, net hetzelfde...)
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen :? -thnx-

ohja>specs:

Asrock P4V88 (zit hier de boosdoener ?)
P4 prescott 3 Ghz (werkt zeker)
1024 mb ram geheugen (gaat zeker)
X800 pro graka (gaat zeker)
80 gig hd seagate barracuda (gaat zeker)
creative sbLive! 5.1(gaat zeker)
q-tec voeding (ja ook die werkt zeker ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Ward Vr op 29-10-2005 19:29 ]

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Kan het zijn dat m'n mobo overleden is ?
Maar waarom geeft hij dan nog een foutmelding als ik start zonder geheugen

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
omdat er dan maar een deel van het mobo verneukt is, het kan best dat er een transistor die je graka ofzo aanstuurt in de northbridge het begeven heeft, en dat je geheugencontroller het dus nog wel leuk doet, ik heb nu ook zon mobo en daarbij heb ik een fanheader opgeblazen en de rest werkt nog, ik heb veel moederplankjes en ik heb er veel gezien die het maar half deden ...

bijvoorbeeld maar tot net na de post booten, of gewoon bij het testen van het geheugen locken , of zoals bij jou iets wel detecteren en het dan voor gezien houden. zoals biebjes bij het geheugen of in mijn geval biebjes voor de graka en proc, maar voor de rest helemal niks doen ... jammer ..

Out of the box? What box? There is no box.