[3dmax] krijg 2sided niet aan het werk

Pagina: 1
Acties:

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 15:25

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Okay, dit probleem is me niet eerder opgevallen.. volgens mij had ik er eerst geen last van. In 3ds max 7 krijg ik het niet voor elkaar dat een object 2sided is. Heb force 2sided aanstaan in viewport settings, heb materials op 2sided gezet, maar werkt allemaal niet. Wanneer ik de onderkant van een plane bekijk dan kijk ik er gewoon doorheen.

Heb verschillende files geprobeerd, 3dmax opnieuw opstarten, resetten..mag allemaal niet baten..

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Een plane s altijd 1zijdig, of je moet backface cull uitzetten.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Is dit alleen in de viewport zo?
Zo ja: dan moet je je viewport display driver op openGL zetten ipv directX (customize -> perferences -> viewports -> display driver oid)
Je kan ook display cull aanzetten als je persee directx wilt houden (ikke :)), maar dat moet per object. Select je object, ga naar de display tab in het rechter menu (met je modefiers enzo) en zoek daar object display cull ofzo op en vink die aan.
Je kan ook een shell modefier er overheen gooien als tijdelijke en simpele oplossing :) Met dikte 0 uiteraard

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• FreezingPixels
Moeilijk gedoe allemaal... je maakt gewoon ff voor de backface cull een hotkey aan. Want de ene x wil je dit wel gebruiken en de andere x niet. Maar dit heb je toch niet in t renderen??? Enne object slecteren--->>>> rechter muisknop properties---->>>backface cull doet het ook, maar een hotkey is handiger

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

`t Is geen moeilijk gedoe wat ik noem, maar goede oplossingen voor verschillende wensen.
Dat jij dat moeilijk gedoe vindt, tja... ik probeer ook maar te helpen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• FreezingPixels
jaw sorry zo wou k niet overkomen, maja hij moet maar kieken wat ie t handigst vind :+
Pagina: 1