Toon posts:

Nieuwe pc; is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe computer voor gewoon internet/download gebruik, beetje gamen, beetje programma's als Photoshop, inDesign en Dreamweaver gebruiken. Wat ik tot nu toe heb:

Behuizing: Antec Sonata Lifestyle 2 met 450W voeding en een casefan
mooie kast met goede voeding
Processor: Amd Athlon 64 3500+ (Venice) boxed
Moederbord: Asus A8N-E
ik kies voor een -E omdat ik SLI toch niet ga gebruiken, of kan ik dan net zo goed een goedkoper moederbord kopen?
Geheugen: 32x 512MB Kingston Valueram 400MHz DDR PC3200 DIMM 3-3-3
Vertraagt het derde reepje de boel door het effect van dual channel teniet te doen? En heeft die 512 MB extra voor mij zin?
Videokaart: Asus Geforce 6800GT 256 MB
Beduidend sneller dan bijvoorbeeld een 6600 GT
Harde schijf: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB
DVD brander: Nec ND-3540
TFT schermpje Samsung 930BF 19" 4ms
dat 4ms spreekt me wel aan, of kan ik net zo goed voor € 50 minder een 8ms scherm nemen?

Dit alles bij Salland voor € 1369,02

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, 3 reepjes betekent geen dual channel ...tja... of het in JOU geval meer geheugen belangrijker is. Ik heb photoshop, inDesign niet vaak meer dan 500Mb geheugen zien zuipen..maar ik gebruik het ook niet vaak!

Ik raad aan of 2x 512 of 4x 512...dual channel is zo lekker om te heben.
Voor gamen is het ook top om in dual channel te draaien, definitily!

Het moederbord is op zich een goede keuze, videokaart voldoet, DVD brander... tja ik ben geen fan van NEC maar... erhm..niet iedereen heeft geld over voor Plextor..

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik zou voor 2 keer 512 Mb, 2 keer 1 Gb of 4 keer 512 Mb gaan. Heb je tenminste dual channel. Werkt wat sneller. Voor de rest is het een goed systeem. Het scherm is meer een personelijke mening. Als ik jouw was zou ik eens een pc winkel binnen lopen en zelf kijken of je het verschil merkt en het die 50 euro waard is.

De nec ND-3540 voldoet prima. Heb ook 2 Plextors PX-716a. De plextor is wat stiller maar qua snelheid verschilt het niet veel. Het is alleen de prijs die bijna 3 keer zo duur is

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 16:45 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

lama :P

[ Voor 97% gewijzigd door Brakkie op 29-10-2005 16:44 ]

Systeem | Strava

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:43:
Ik zou voor 2 keer 512 Mb, 2 keer 1 Gb of 4 keer 512 Mb gaan. Heb je tenminste dual channel. Werkt wat sneller. Voor de rest is het een goed systeem. Het scherm is meer een personelijke mening. Als ik jouw was zou ik eens een pc winkel binnen lopen en zelf kijken of je het verschil merkt en het die 50 euro waard is.

De nec ND-3540 voldoet prima. Heb ook 2 Plextors PX-716a. De plextor is wat stiller maar qua snelheid verschilt het niet veel. Het is alleen de prijs die bijna 3 keer zo duur is
je kan beter 2 keer 1 GB nemen, anders kan je waarschijnlijk niet op T1 commandrate draaien (= minder brandbreete)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:54:
[...]

je kan beter 2 keer 1 GB nemen, anders kan je waarschijnlijk niet op T1 commandrate draaien (= minder brandbreete)
Ja helemaal gelijk in. Is wel de duurste oplossing maar is wel sneller.

Verwijderd

Misschien kan je ook voor een X2(Dual Core) gaan.
Dat is handiger als je Photoshop, inDesign en Dreamweaver etc. tegelijk draait.

En misschien kan je ook beter voor een 6600 GT gaan. Want je zegt wel een beetje gamen, maar dan weten we niet of je alles op Ultra High wilt hebben of niet.

En misschien is het ook handiger om je hele budget hier neer te zetten.
Dan kunnen de mensen hier misschien een hele andere setup maken die misschien beter is.
Pagina: 1