[Wireless]Kan niet op het windows netwerk komen

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een laptop (Acer 2312LMI), deze wil ik graag ook op het netwerk gebruiken. Helaas werkt dit niet. Ik kan met m'n laptop wel gewoon internetten, maar contact krijgen met "wired" pc's in het netwerk lukt niet. Hieronder wat meer info:

Zyxel HW660 Wireless broadband router (met ingebouwde switch)
-Gaat via de ingebouwde switch naar de "wired" pc's (deze werken goed in het netwerk/internet)
-Wireless 54G WPA TKIP met mac address filtering naar de laptop

Als ik de laptop "wire" dan kan ik wel gewoon op de shares van m'n andere pc's in het netwerk komen. Maar wireless dus niet. Dingen die ik al geprobeerd heb:

-Gast account op bijde pc's inschakelen
-Hard ip address instellen (ipv DHCP)
-File sharing ook op de laptop aangezet
-Bij de windows firewall uitzondering van "bestands en printer deling" aangezet

Ik gebruik op bijde pc's alleen de windows firewall, bijde zitten in dezelfde ip range. Zie ik mischien iets over het hoofd? :?

Verwijderd

lukt het wel als je al je netwerk beveiliging uit zet van windows en je wifi?

Als ik jou was zou ik het op die manier proberen, kom je het snelst achter je problemen lijkt me;
-eerst alle beveiliging uit, kijken of ie t doet
-daarna alles 1 voor 1 testen en kijken wanneer dat ding het stoppen met doen

[edit]
Windows firewalls uitzetten?
Zit er geen firewall in je router? Dan is de firewall op de pc's ook niet nodig...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 15:55 ]

• Reb87
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:54:
lukt het wel als je al je netwerk beveiliging uit zet van windows en je wifi?

Als ik jou was zou ik het op die manier proberen, kom je het snelst achter je problemen lijkt me;
-eerst alle beveiliging uit, kijken of ie t doet
-daarna alles 1 voor 1 testen en kijken wanneer dat ding het stoppen met doen

[edit]
Windows firewalls uitzetten?
Zit er geen firewall in je router? Dan is de firewall op de pc's ook niet nodig...
Ik heb alle beveiligingen van het wireless netwerk afgehaald (encryptie ed) en ook bij bijde pc's de firewall uitgezet. Haalt niets uit :'(

Verwijderd

hmz, stomme netwerken ook
/me geeft dikke knuf aan Ozxobez

Het lukt ook niet om via search for computers of het intikken van de computernamen op het netwerk naar de pc's te gaan op het draadloze netwerk?

Probeer es anders te pingen naar de ip's van de computers, lukt dat wel wifi?

• Reb87
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:25:
hmz, stomme netwerken ook
/me geeft dikke knuf aan Ozxobez

Het lukt ook niet om via search for computers of het intikken van de computernamen op het netwerk naar de pc's te gaan op het draadloze netwerk?

Probeer es anders te pingen naar de ip's van de computers, lukt dat wel wifi?
Nope, pingen niet, computer's zoeken ook niet :'( Er gaat denk ik iets in de windows instellingen fout, Dat hij via het wireless geen toegang geeft tot het netwerk, maar wired wel. Maar waar zit dat? :?

Verwijderd

Ah, kan het misschien komen dat je op een ander 'netwerk' zit als je wifi aan hebt?

Je thuisnetwerk heeft als het goed is een soort naam, als je laptop dan op wifi zit, kan dees een ander netwerk hebben.
Als het goed kun je dat zien onder;
Mijn netwerklocaties -> gehele netwerk (Entire Network) -> Microsoft Windows Network -> en daaronder zie je dan welke netwerken als het goed is bij jou thuis is. (Bij mij loopt mn laptop vast, maar dat zal wel komen omdat dit een oud bakkie is ;)

Als jouw laptop dan dus in een andere werkgroep zit dan de wired computers, dan wil deze idd niet sharen met de rest van het netwerk. Zaak is dan er voor zorgen wanneer je op het wifi zit, aanmeld op het goede netwerk.

• Reb87
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:15:
Ah, kan het misschien komen dat je op een ander 'netwerk' zit als je wifi aan hebt?

Je thuisnetwerk heeft als het goed is een soort naam, als je laptop dan op wifi zit, kan dees een ander netwerk hebben.
Als het goed kun je dat zien onder;
Mijn netwerklocaties -> gehele netwerk (Entire Network) -> Microsoft Windows Network -> en daaronder zie je dan welke netwerken als het goed is bij jou thuis is. (Bij mij loopt mn laptop vast, maar dat zal wel komen omdat dit een oud bakkie is ;)

Als jouw laptop dan dus in een andere werkgroep zit dan de wired computers, dan wil deze idd niet sharen met de rest van het netwerk. Zaak is dan er voor zorgen wanneer je op het wifi zit, aanmeld op het goede netwerk.
Ze zitten bijde in dezelfde werkgroep :X

Verwijderd

Als je wat geshared hebt staan op je laptop die dan op het wifi netwerk zit...
Zie je dat dan wel via de andere pc's?

• Reb87
  • Niet online
Nope, de laptop lijkt wel een spook op het netwerk, nergens te zien, niet te pingen, maar wel internet :?

Verwijderd

kan je de netwerk kart van je wifi niet alvast een standaard ip van je netwerk geven
IPadres: 192.168.x.XX X(x= ip router)(xx =voor netwerk)
Submaks: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.x.x router IP x= ip router

en zet dan ook even al je veiligheid uit kijken of het dan wel lukt
suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 17:46 ]

• Reb87
  • Niet online
Ik heb het gevonden :*) http://zylamp.zyxel.nl/forum/viewtopic.php?t=293

In de router moest ik nog wat instellen. Gelukkig eindelijk gevonden. Alleen geen idee wat ik veranderd heb :P

Toch bedankt! :Y)
Pagina: 1