Toon posts:

[XP] Probleem met de Schijf-Letters

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuw systeem gekregen met een 250 GB S-ATA disk van Maxtor (MaxlineIII).
Mijn oude Maxtor Diamondmax10 (160GB) heb ik gehouden uit mijn oude systeem, en ze beide in mijn kast gezet. Ik heb windows op de Diamondmax geïnstalleerd omdat de S-ATA in de eerste plaats niet in combinatie met de ATA windows kon runnen. Enfin, nu heb ik in deze computer de ongemakkelijkheid dat mijn Windows-schijf de letter D: heeft, terwijl ik die graag C: zie.
C: is nu overigens mijn 250GB. Ik vroeg me af hoe ik die letters van veranderen, ik hoef ze simpelweg alleen maar om te wisselen.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 02:12
Rechts klikken op Deze Computer ->
beheren ->
schijfbeheer ->
partitie selecteren ->
rechts klik ->
stationsletter & paden wijzigen.

Alleen weet ik niet, of je dan tegen problemen aan kan lopen :)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:41

Shaggy

Misantroop pur sang

Hang alles erin, instaleer dan schoon windows en klaar is klara. Dan kan je zelf tijdens de instalatie
kiezen welke HDD je wilt als C:...lijkt me een beetje basic stuff... Check hier ook eens: OM FAQ / Beleid

En anders idd zoals hierboven, via systeem/schijfbeheer.

Maar je moet gewoon kunnen booten/instaleren op een S-ATA zonder problemen, even je manual erbij desnoods

[ Voor 66% gewijzigd door Shaggy op 29-10-2005 15:48 ]

Making an ass of myself since the 70's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe zit het met de schijfletters in DOS/Windows?

Daarin staat hoe je de volgorde van de schijfletters kunt beïnvloeden en eventueel achteraf kunt wijzigen :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.