De volgende code heb ik:
Deze code werkt. Waarom dan toch een topic? Ik ben bezig met php aan het leren en probeer een statische pagina zoveel mogelijk in php te krijgen (het gaat alleen om tekst, dus het lukt wel
) Volgens php.net e.a. moet ik voor een newline \n gebruiken. Maar als ik
Wat gebeurt hier eigenlijk? Kan ik na een echo tussen de "..." gewoon html syntax code gebruiken? Bij een plaatje heb ik nl gewoon een hele zooi html - attributen gebruikt. Voor mijn leerproces wil ik dus 2 dingen begrijpen:
code:
1
2
| echo "Blaat regel 1<br />" ; echo "Blaat regel2" ; |
Deze code werkt. Waarom dan toch een topic? Ik ben bezig met php aan het leren en probeer een statische pagina zoveel mogelijk in php te krijgen (het gaat alleen om tekst, dus het lukt wel
code:
doe, geeft de parser geen nieuwe regel terug. Ik wil, om het goed te leren, alles zo netjes mogelijk aanleren. Maar zelfs het voorbeeld dat ik van php.net heb afgeplukt om de verschillende functies van echo te demonstreren, werkt niet! (andere php pagina's die ingewikkelder zijn werken wel op de localhost).1
2
| echo "Blaat regel 1\n" ; echo "Blaat regel2" ; |
Wat gebeurt hier eigenlijk? Kan ik na een echo tussen de "..." gewoon html syntax code gebruiken? Bij een plaatje heb ik nl gewoon een hele zooi html - attributen gebruikt. Voor mijn leerproces wil ik dus 2 dingen begrijpen:
- Hoe pas ik \n goed toe?
- Ik gebruik html attributen tussen de "...' van echo > mag dit, is dit netjes? Of heeft php gewoon de attributen van html overgenomen, in de zin dat de attributen algemeen gebruikt worden.
==
hoi