Prijs CD/DVD in winkel

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom zijn deze zo absurd hoog? met een beetje goed zoeken vind je op internet genoeg bronnen. waar je DVD'tjes voor gemiddeld €0,35 p/stuk kan halen. en in de winkel betaal je er voor 10 €24,50 (€2,45 de stuk!) wat is dit voor een onzin? waarom is dit in Nederland weer eens zo gigantisch duur? terwijl ik ze op internet gewoon kan bestellen? (vaak genoeg gedaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 29-10-2005 15:28 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
die kosten zijn dus de kopierheffingen en alles ;) die alleen in nederland ongelooflijk hoog zijn...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Imperium
  • Niet online
Dus dan betaal je zo'n 420% aan extra heffingen? :D :| 8)7

Even uitgaande van een €0.58 schijfje van Verbatim. (1 van de duurste op de betreffende site) 16x snelheid met Anti-kras laag en Metal Azo-Dye. (Langere houdbaarheid en langdurige data-zekerheidgegarandeerd. )

Dan betaal je letterlijk 4.2x zoveel in nederland..

[ Voor 84% gewijzigd door Imperium op 29-10-2005 15:33 ]

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 14:44
Gewone winkels maken gewoon heel veel winst daarom zijn de prijzen ook veel hoger.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:35

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

op sommige markten kom je ze ook wel tegen voor 15 euro voor 50 dvd's
de prijs is inderdaad belachelijk duur.
altijd als ik een dagje duitsland heb, ff dvd's kopen. :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat is dus bullshit kurt15.
Als je bij online shops als ddvd.info enzo koopt, treedt je zelf op als importeur, staat ook in hun algemene voorwaarden. Als de zending dus wordt gechecked door de douane (de spullen komen meestal uit Duitsland) heb je kans dat je zelf alle heffingen etc. nog moet betalen.
Een winkelier moet dit dus allemaal al vantevoren doen.
Ik werk zelf in een winkel, en op een 5-pack 16x DVD+R schijfjes van Verbatim, die we voor € 5,95 verkopen, verdienen we welgeteld 50 cent. Dus nog geen 10% winstmarge op die zooi.
Succes als jij als winkelier zijnde met nog minder marge je kop boven water weet te houden.

• Imperium
  • Niet online
100x DVD+R 4.7GB (4x speed) *zilver blank* 24,73EUR 0,25EUR p/stk
100x Tuffdisc DVD-R 4.7GB (2x speed) in Cakebox 19,78EUR 0,20EUR p/stk

om maar wat voorbeelden op te noemen..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Imperium schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:30:
Dus dan betaal je zo'n 420% aan extra heffingen? :D :| 8)7

Even uitgaande van een €0.58 schijfje van Verbatim. (1 van de duurste op de betreffende site) 16x snelheid met Anti-kras laag en Metal Azo-Dye. (Langere houdbaarheid en langdurige data-zekerheidgegarandeerd. )

Dan betaal je letterlijk 4.2x zoveel in nederland..
Heb je alles gemist rondom Stiching Thuiskopie? Is toch al behoorlijk wat over langsgekomen op GoT, zoek er maar ns op met de search :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40

The Third Man

The Third Jellyfish

De heffingen zijn slechts 60 cent per DVD-R en 40 cent per DVD+R, dus bij het Verbatim schijfje zou je dan op 1,18 (-) of 0,98 (+) uitkomen. De winkels zijn gewoon overdreven duur, de heffingen hebben slechts een kleine invloed.

• Imperium
  • Niet online
Dit is dus reinste afzetterij..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Dat vinden veel mensen ja. Er is ook een hele discussie over in een topic op GoT.

Edit: Stichting De Thuiskopie: 'Legale oplichterij'?!?

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 29-10-2005 17:36 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40

The Third Man

The Third Jellyfish

RoD schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:35:
^^ Dat vinden veel mensen ja. Er is ook een hele discussie over in een topic op GoT.

Edit: Stichting De Thuiskopie: 'Legale oplichterij'?!?
Hij bedoelt de marges ei |:(

EDIT
Stel je neemt die DVD's van € 2,45 per stuk, als dat een -R is dan geldt daar € 0,60 heffing voor dus dan zijn ze zonder heffing € 1,85, terwijl de duurste DVD's die je op het web kan kopen exclusief heffing € 0,58 zijn (uitgaande van het Verbatim voorbeeld) dan maakt de winkel dus € 1,27 marge per DVD. Als je dan ook nog bedenkt dat ze waarschijnlijk bij dezelfde leverancier inkopen als de webshop dan moet je daar ook nog de marge van de webshop bij optellen! En dan is die heffing afzetterij :D (edit: ik was nog te ruim in de berekening).

[ Voor 53% gewijzigd door The Third Man op 29-10-2005 18:09 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 22:21

DataGhost

iPL dev

BredeP schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:36:
Dat is dus bullshit kurt15.
Als je bij online shops als ddvd.info enzo koopt, treedt je zelf op als importeur, staat ook in hun algemene voorwaarden. Als de zending dus wordt gechecked door de douane (de spullen komen meestal uit Duitsland) heb je kans dat je zelf alle heffingen etc. nog moet betalen.
Een winkelier moet dit dus allemaal al vantevoren doen.
Ik werk zelf in een winkel, en op een 5-pack 16x DVD+R schijfjes van Verbatim, die we voor € 5,95 verkopen, verdienen we welgeteld 50 cent. Dus nog geen 10% winstmarge op die zooi.
Succes als jij als winkelier zijnde met nog minder marge je kop boven water weet te houden.
spullen uit duitsland naar nederland gaan naar mijn weten niet via de douane 8)7 iets met EU enzo

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
DataGhost schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:42:
[...]

spullen uit duitsland naar nederland gaan naar mijn weten niet via de douane 8)7 iets met EU enzo
Onzin.

Mensen gaan niet via de douane. Bovendien ligt dat niet aan de EU, maar aan Schengen.

Spullen gaan wel degelijk via de douane. Je hoort het aan te geven, en als je dat niet doet ben je strafbaar (smokkeling).
Pagina: 1