Toon posts:

x800pro problemen (f.e.a.r)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb onlangs een ati x800pro gekocht maar ik krijg hem nie goed aan het bollen hij hapert( bij hl2 , fear ,... als ik een hoek omloopt is het alsof hij veel moet laden terwijl ik genoeg geheugen heb!!
kheb de nodige drivers en ik zou echt niet weten wat het kan zijn!!

GA-8SGXP Gigabyte Technology Co., Ltd., RADEON X800 PRO AGP (0x4A49)RADEON X800 PRO AGP (0x4A49), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 1535 MB RAM, HDD:117 GB, NTFS

groeten latjeuh21

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

Thandor

SilverStreak

Heb je dualchannel RAM (van belang bij een Intel Pentium4)
Heb je alle drivers goed geïnstalleerd ? (Chipset drivers, etc.)
Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd ? (Als dat niet helpt, probeer oudere drivers)
Heb je het systeem goed geconfigureerd ? (BIOS instellingen etc.)

Controleer ook andere dingen dan alleen de prestaties van de videokaart. Misschien draait er iets anders niet optimaal waardoor de videokaart het ook moeilijk krijgt.
Draai dus meerdere benchmarks en vergelijk deze met andere benchmarks die o.a. met Google of de de GoT search te vinden zijn :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
zou ge mij kunnne contacteren?Latjeuh19@hotmail.com dat gaat sneller en beter ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:47:
zou ge mij kunnne contacteren?Latjeuh19@hotmail.com dat gaat sneller en beter ;)
Lolz, zo werkt dat niet op het forum, we handelen alles hier af zodat mensen later het antwoord op jouw probleem kunnen proberen.

[GA-8SGXP Gigabyte Technology Co., Ltd., RADEON X800 PRO AGP (0x4A49)RADEON X800 PRO AGP (0x4A49), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 1535 MB RAM, HDD:117 GB, NTFS]

Mmm, gebruik je 3 bankjes geheugen? Dan raak je de snelheid van je dual channel kwijt. En wat voor hd is het? games willen tegenwoordig ook snellere hd's voor het laden van content. Maar op zich zou een 120Gb maxtor ofzo moeten voldoen.

Fear is zwaar voor een pc, en AGP is gemiliteerd in hoe veel het kan doen. Dus het kan liggen aan hoe veel fear moet "swappen", misschien moet je lagere videosettings gebruiken in de game zelf....

Hoe dan ook, iemand hier heeft Fear, heeft een P4 ... 3Ghz geloof ik, en 1 Gig geheugen..ooh een een X800 Pro ...AGP ..en die kan het spelen. Dus ik denk dat het een de settings ligt!

[ Voor 56% gewijzigd door swampy op 29-10-2005 15:55 ]

There is no place like ::1

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:47:
Wij proberen hier de problemen op te lossen niet dmv msn etc.. zo hebben andere users er in de toekomst ook wat aan die dezelfde problemen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd men vrienden spelen het ook vlot op hun pc die zelf lager is dan mijn!!nee ook al zet ik settings op low het blijft hetzelfde gehakkel als ik bochten omloop!!settings kan zijn ja maar ik zou nie weten wat verkeerd staat!!zou ikde omega drivers is installen?ohh en ja nee ik heb 2sleufjes ram geheugen 1.5 gb

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:43:
ja idd men vrienden spelen het ook vlot op hun pc die zelf lager is dan mijn!!nee ook al zet ik settings op low het blijft hetzelfde gehakkel als ik bochten omloop!!settings kan zijn ja maar ik zou nie weten wat verkeerd staat!!zou ikde omega drivers is installen?ohh en ja nee ik heb 2sleufjes ram geheugen 1.5 gb
Omega drivers zijn dezelfde drivers maar met wat getweakte settings...mmm kan de harde schijf wel mee, je hebt maar een harde schijf? Want dan heb je ook maar een HD voor SYSTEEM/SWAPFILE/GAMES, vele tweakers hebben vaak liever de games op een 2de hd voor snelheids redenen...misschien is dat het verschil. Een simpel iets is om je pc te defragmenteren...zowat elke game komt met zo'n stom boekje waarop op pagina 1 staat ... "het is aan te raden na installatie van de game de harde schijf de defragmenteren"

Verwijderd

Topicstarter
kheb een samsung harde schijf van 120gb 7200 dat lijkt mij tog voldoende ofniet?
kheb pas format gedaan dus... en alles drivers gereinstald en alles wat nodig is!!voeding van 560watt dus daar kan het prob ook nie liggen!!

Verwijderd

Topicstarter
btw ik heb 3dmark05 is een test latendoen en ik haalde een score van 4845
en de cpu test 3604 is dat voldoende??

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, het zou voldoende moeten zijn... ik denk toch dat het gewoon is omdat anderen wel dual channel hebben....

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De harde schijf kan het probleem niet zijn mensen. Dat geswap kan inderdaad vertragen, maar dan bij het laden tussendoor. Niet tijdens het gamen zelf. Ik heb fear ook op dezelfde schijf geinstalleerd als waar mijn windows op staat.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 21:37
Kijk hier even:

http://hardware.gamespot.com/Story-ST--2661-x-x-x

Het helpt veel als je de instellingen lager zet. De game gebruikt te veel resources blijkbaar of is niet optimaal geconfigureerd om te spelen met alles high.

Je kunt in ieder geval het volgende doen:

- zet de texture filtering op low. Bron:

I've had some good and bad experiences with F.E.A.R. on a couple of different systems. Most curious was the thrashing issue on my work machine, a 3.6 GHz Pentium 4. Even with 1GB of RAM, I experienced a number of slowdowns on both the single-player demo and the full retail version. "Slowdown" might not be the right word; the game would just stop, sometimes for upwards of ten seconds, while the hard drive accessed data.

After trying both an ATI X800 XT and an Nvidia 7800 GT, I finally decided to set everything to minimum and see what was causing it. It turned out to be a familiar culprit: the texture resolution setting. Setting this to Maximum was a recipe for choppiness. Setting it to Medium solved most of the problems, save for the larger, open areas late in the game, where I finally just set it to Minimum and played through most of the rest of the game without a problem.

Gamespot

- soft shadows = disabled.

Verder is het misschien beter om aa 2x te zetten. Misschien gevoelsmatig maar hierna draaide de game iets beter leek het.

Verwijderd

Topicstarter
en bij doom3 loopt alles perfect alleen als ik snel met muis naar links of recht beweeg krijg ik zo een storing lijn int midden van me beeld (nie fel ma je ziet het) voor de rest loopt het zalig alleen men prob bij fear og aanpakken maar waar... :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar mystic ik heb al alles op low gezet met fear echt alles en hij hapert nog hetzelfde als toen alles op high stond das het rare ervan!!2xaa heb ik al geprob!maak niks uit thx anyway!!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:07:
en bij doom3 loopt alles perfect alleen als ik snel met muis naar links of recht beweeg krijg ik zo een storing lijn int midden van me beeld (nie fel ma je ziet het) voor de rest loopt het zalig alleen men prob bij fear og aanpakken maar waar... :)
1x 512 + 1x 1GB = foute combi, dat werkt nie voor Dual Channel. De bankjes moeten dezelfde grootte hebben.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

-Sir_Killalot- schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:33:
[...]

1x 512 + 1x 1GB = foute combi, dat werkt nie voor Dual Channel. De bankjes moeten dezelfde grootte hebben.
Dat is niet helemaal waar.

Een 133MHz 256MB DDR-SDRAM DIMM en een 200MHz 512MB DDR-SDRAM werkt prima in dualchannel mits beide DIMM hetzelfde zijn opgebouwd. In dit geval waren beide DIMM's dubbelzijdig.

Een enkelzijdige 133MHz 256MB DDR-SDRAM DIMM in combinatie met een dubbelzijdige 200MHz 512MB DDR-SDRAM DIMM wou niet in dualchannel werken.

Getest met een EPoX 8RDA, nForce2 plank

Verwijderd

Topicstarter
ohw dus moet ikdie van 512 dan verwijderen?
men pc geeft tog aan dan ik 1.5gb ram heb is dat niet goed dan?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:48:
ohw dus moet ikdie van 512 dan verwijderen?
men pc geeft tog aan dan ik 1.5gb ram heb is dat niet goed dan?
Wat lullen jullie nu over Dual Channel ? De SiS 648FX chipset op dit moederbord heeft nog niet eens dual channel support.

heb je ook de laatste sis agp drivers al geinstalleerd ?

http://driver3.sis.com/agp/agp121.zip

[ Voor 9% gewijzigd door KaMiKaZe op 30-10-2005 16:27 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• -Sir_Killalot-
offtopic:
[quote]Thandor schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:40:
[...]

Dat is niet helemaal waar.

Een 133MHz 256MB DDR-SDRAM DIMM en een 200MHz 512MB DDR-SDRAM werkt prima in dualchannel mits beide DIMM hetzelfde zijn opgebouwd. In dit geval waren beide DIMM's dubbelzijdig.
[/quote]die 200MHz gaat dan op 133 werken neem ik aan. Maar wel verschillend aantal MB, oke. I stand corrected. d.w.z....als alles foutloos liep :-/. Zo ja, mzzl jij, ik had juist ter voorbereiding 2x hetzelfde DIMMetje gekocht (voordat ik uberhaupt DC had), maar daarmee de grootste ellende zodra in het in DC ging zetten.
Maar goed, weet ik weer dat het mogelijk is om nog eens 2x 256MB erbij te kunnen zetten bij m'n hudige 2x512, mocht ik dat nog es doen (bespaard wat euries t.o.v. 2x 512, zeker nu DDR op z'n eind begint te lopen zodra AMD op M2 overstapt. Maar aan de andere kant...SD-RAM is er ook nog, echter wel lekker duur :-/

• Thandor

Thandor

SilverStreak

-Sir_Killalot- schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:37:
offtopic:
die 200MHz gaat dan op 133 werken neem ik aan. Maar wel verschillend aantal MB, oke. I stand corrected. d.w.z....als alles foutloos liep :-/. Zo ja, mzzl jij, ik had juist ter voorbereiding 2x hetzelfde DIMMetje gekocht (voordat ik uberhaupt DC had), maar daarmee de grootste ellende zodra in het in DC ging zetten.
Maar goed, weet ik weer dat het mogelijk is om nog eens 2x 256MB erbij te kunnen zetten bij m'n hudige 2x512, mocht ik dat nog es doen (bespaard wat euries t.o.v. 2x 512, zeker nu DDR op z'n eind begint te lopen zodra AMD op M2 overstapt. Maar aan de andere kant...SD-RAM is er ook nog, echter wel lekker duur :-/
offtopic:
In mijn geval gingen de 133MHz DDR-SDRAM DIMM prima op 200MHz werken. Één 133MHz module draait prima op 200MHz, de ander draait onstabiel op 200MHz. Uiteraard wel stabiel genoeg om in de POST te kunnen lezen of het wel/niet in dual channel modus draait ;)

Jij zegt dat je 2x hetzelfde DIMM had gekocht en dat ellende gaf. Terwijl je eerder vertelde dat de DIMM's het beste dezelfde grootte konden hebben :?

Overigens heeft KaMiKaZe een goed punt. Dual channel wordt pas ondersteunt vanaf SiS655FX :)

Als het aankomt op geheugenperformance, misschien moet latjeuh21 eens controleren of de DIMM's wel op 200MHz (DDR400, PC3200) draaien :)

• -Sir_Killalot-
offtopic:
[quote]Thandor schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:49:
[...]
Jij zegt dat je 2x hetzelfde DIMM had gekocht en dat ellende gaf. Terwijl je eerder vertelde dat de DIMM's het beste dezelfde grootte konden hebben :?[/quote]
Ow sorry niet helemaal duidelijk: ik bedoelde dat DC nogal picky kan zijn (zeker met die nForce chipset) en dat ik daarom er ook op had gelet dat alles hetzelfde was om zo problemen te voorkomen, echter desondanks mijn verwoede pogingen kreeg ik toch ellende (memtest errors, reboots e.d. :(). Dus dat jij met 2 totaal verschillende modules wel prima werken kon verbaasde mij dan ook. Zeker aangezien DC memkitjes nog altijd in paren van exact dezelfde modules verkocht worden. (ok dat het zo verkocht wordt hoeft nog niet te betekenen dat het niet alsnog anders kan, maar toch.
Enniewee, genoeg offtopic :P

Zet ook eens allerlei achtergrond progjes uit. Een memcleaner deed bij mij es een keer de das om bij Unrel Tournament en ook enkel in UT; om gek van te worden.

Verwijderd

Topicstarter
ok kheb die SiS agp driver geinstald en ik moet zeggen tot het al beter gaat hij moet niet meer zoveel laden!het is speelbaar geworden!!thx maar het staat ook op medium nu maar ik snap niet waarom men kameraden op high kunnen spelen en mijn pc is zelfs beter!!maarja!!het maakt tog niks uit tot men ati x800pro van het merk connect3d is ofwel?

Verwijderd

Topicstarter
waarom vind ik mijn moederbord nietmeer?
GA-8SGXP Gigabyte Technology
kzou eens nieuwe drivers willen installen ervan maar ik vind hem niet tussen de lijst :s
http://tw.giga-byte.com/M...rt/Driver/Driver_List.htm
als iemand me kan helpen zoeken graag :)

• KaMiKaZe
Dit moederbord was een beetje een buitenbeentje, lijkt me eerder een bord wat voor OEM's geproduceerd is. Helaas zal deze plank wel voor games de bottleneck zijn, mede door het ontbreken van Dual Channel support.

Behalve die AGP driver is er weinig anders wat je kunt doen om de performance te verbeteren behalve een ander moederbord, maar dan zit je dus waarschijnlijk wel weer te kijken met die 1GB en 512MB module.

Mocht je toch voor een vervangend moederbord gaan kijken dan kan ik de Asus P4P800 SE aanbevelen. Een stabiel en snel bord voor een redelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
dus met dit moederbord zou ik fear kunnendraaien en de komende games?kvind het idd een redelijke prijs maar als ik tog een nieuw moederbord haal zou ik dan niet een nemen met pci express?of is dat bord voldoende?thx

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:00:
dus met dit moederbord zou ik fear kunnendraaien en de komende games?kvind het idd een redelijke prijs maar als ik tog een nieuw moederbord haal zou ik dan niet een nemen met pci express?of is dat bord voldoende?thx
PCI-E is natuurlijk leuk maar wij nemen aan dat je niet een X800 AGP kaart wilt gaan vervangen alleen om PCI-E te hebben.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
ik had gebeld voor het moederbord maar hadeen het niet meer maar die zei ik heb hier wel nog het Asus P4S800 SIS648fx/800/8x/lan/sound liggen is dat een goed bord??want nu heb ik ook de SiS648fx he zou i kdat nemen of echt voor dat bord gaan wat jij zei?

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:04:
ik had gebeld voor het moederbord maar hadeen het niet meer maar die zei ik heb hier wel nog het Asus P4S800 SIS648fx/800/8x/lan/sound liggen is dat een goed bord??want nu heb ik ook de SiS648fx he zou i kdat nemen of echt voor dat bord gaan wat jij zei?
Daar schiet je dus helemaal niets mee op omdat het bord technisch gelijk is aan je huidige bord, om je huidige spullen (VGA kaart, geheugen, Processor) te kunnen blijven gebruiken heb je een socket 478 bord nodig met een Intel Chipset. De 865 en 875 bieden ondersteuning voor dual channel.

Koop geen bord met een SiS of Via chipset, niet dat dat per definitie slechte borden hoeven te zijn, maar met een Intel chip zit je zeker goed.

Kijk anders nog even in de pricewatch link, ik weet zeker dat dat asus bordje nog te krijgen is. Desnoods gewoon online bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
ok online kan ik het wel vinden ja maar kort bij me ligt een gt-shop en daar ligt een bord

Asus P4P800EDL
P4P800EDL S478 Sound/LAN/DC-DDR/SATA/FireWire/Raid

Supports Intel Prescott CPU
800FSB/4GB DDR400 Memory
Intel 865PE Chipset
800/533/400 MHz FSB
Dual-Channel DDR400 Memory
Intel Hyper-Threading Technology
ASUS Intelligence Features
Wi-Fi slot for optional wireless LAN upgrade

is dat het zelfde dan het jouwe?sorry maar heb niet veel verstand kwa moederbord enz..
deze is wel duurder 125 euro

• KaMiKaZe
Ja die is ook prima, kijk gewoon naar de chipset en of hij dual channel ondersteund. Let wel op dat je waarschijnlijk je windows moet herinstalleren. Dus even goed backups maken.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik mij zo eentje aanschaffen!!ja reinstal is np kheb pas backups gemaakt want kheb pas format gedaan!!ik laat nog weten of het geholpen heeft :) dat zal je donderdag weten bb m8

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb ook een x800 pro en draait Fear en Hl2 zonder problemen op de hoogste instellingen !

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik nu dat moederbord hebt he maak het dan uit hoe ik men ram steek?kheb 1staafje van 1gb en 2 x 512mb maak het uit welke ik eerst steek?btw men moederbord is besteld he

• KaMiKaZe
Kijk wel of het beide Double Sided is, anders draai je dus weer geen dual chan, probeer 2 x 1GB dezelfde repen te krijgen (of desnoods 2 x 512 , 4 x 512) dan merk je pas echt goed verschil.

Verwijderd

hey ik heb dus ook hier een x800 pro en een asus p4s800 met sis 648FX.
Heb net even de user guide doorgelezen en kwam dit tegen:

AGP Capability
[..] AGP 8xis backward-compatible so you may keep the [4x MODE] setting, however the AGP interface will only provide a peak data throughput of 1066MB/s even if you are using an AGP 8x card.

m.a.w. met bord/chipset heeft een max van AGP 4x? :S (AGP 4x geeft1066MB/s toch? althans dat zag ik toevallig hier toen staan: reviews: PCI Express 2.0, een blik in de toekomst van I/O)

Of zit ik er helemaal naast?
Pagina: 1