PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Nou toevallig heb ik die koeler op mijn eigen 9800XT zitten, en er zit toch best wel een aardige plaat aan de achterkant en die past never nooit niet op dit mamabord. Heb al geprobeerd om mijn kaart erin te prikken maar dat ging echt niet of ik moest de halve achterplaat van de vf700 wegbuigenYofresh_750 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:43:
Misschien wat vinnetjes van t koelgeval van de V700 afknippen of wegbuigen?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
[ Voor 42% gewijzigd door ikman op 30-10-2005 11:26 ]
hey wijsneus, ik weet niet of je de vf700 al eens had bekeken, ga dat eerst maar eens doen, dan kom je voor een verassing denk ikTheGeneral schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
Nou toevallig heb ik die koeler op mijn eigen 9800XT zitten, en er zit toch best wel een aardige plaat aan de achterkant en die past never nooit niet op dit mamabord. Heb al geprobeerd om mijn kaart erin te prikken maar dat ging echt niet of ik moest de halve achterplaat van de vf700 wegbuigen(wat uiteraard niet kan, voor de wijsneuzen onder ons
)

ik zou niet kunnen bedenken waarom die cooler een probleem zou geven op onderstaande mobo
[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 30-10-2005 14:14 ]
Ik denk dat hij wel wist waar hij over praat hoor, die VF700 heeft idd een soort beugel/plaat die op de andere kant van de graka geschroeft wordtunfor schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:12:
[...]
hey wijsneus, ik weet niet of je de vf700 al eens had bekeken, ga dat eerst maar eens doen, dan kom je voor een verassing denk ikjij zit te denken aan die cooler met plaat onder en boven..
Net als Ikman al zei, buig een paar lamellen van de NB-heatsink om of knip ze eraf. Daar zal de NB qua koeling niks van merken en past zou die V700 van Zalman alsnog.
Is trouwens wel een aanrader die V700-CU. Ik heb hem er sinds vandaag opzitten, koelt erg goed en is fluisterstil zelfs op 12V. Temps zijn van Idle 39° naar 34° gedaalt en tijdens het gamen van 73° naar 57°. Wel netjes voor een OC'ed X800XT PE dacht ik zo
Use the Search Luke...
Waarschijnlijk om de stevigheid van de graka te vergroten. Een zware koeler heeft een fikse beugel nodig om hem fatsoenlijk op de core te drukken, als deze krachten alleen op het PCB worden los gelaten gaat deze vroeg of laat krom staan...sapphire schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:20:
en die beugel is nodig omdat.......?
Tegenwoordig zijn bijna alle videokaarten met een flinke koeler hiervan voorzien, ze zullen het er niet voor niks op schroeven moet je maar denken.
Use the Search Luke...
De beugel zit bovenop 2 afstandhouders dus hij help sowieso al niet om de koeler tegen de core drukken, hij raakt de pcb niet eens zoals de beugel van mijn stock koeler deed.
Ook is de koeler nou ok weer neit zo zwaar hoor, dat kan die printplaat makkelijk hebben.
Imho zit die beugel er voor de iser ofzo om mooi het Zalman logo op te zetten en werkt het net zo goed zonder dat ding.
Dus dan zit die niet in de weg van de NB sink van de TS
Maar zoveel stelt die beugel van de V700 nou ook weer niet voor dus het inkorten/verbuigen van wat lamellen op de NB zou voldoende moeten zijn. Of monteer de koeler zonder beugel en draai de boel gewoon niet zo vreselijk strak vast. (let dan wel even goed op de temp's van je gra.krt tijdens het gamen, gewoon naar je desktop booten zou geen probleem mogen zijn)
[ Voor 27% gewijzigd door NBK op 31-10-2005 00:45 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic