VB2005 compatible met VB2003 (compact framework)?

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:50
Hallo,

Nu dat vb2005 released is , kan ik mij projecten die ik gemaakt heb in 2003 perfect openen in vb2005?

Ik heb een aantal projecten gemaakt voor de pocketpc , waar ik ook gebruik gemaakt heb van sqlce...

Of is de enisgte verandering de compact framework & sqlce die dan hernieuwd moeten worden op de ipaq naar 2.0 ?

Bedankt

Verwijderd

NoFate schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:36:
Hallo,

Nu dat vb2005 released is , kan ik mij projecten die ik gemaakt heb in 2003 perfect openen in vb2005?

Ik heb een aantal projecten gemaakt voor de pocketpc , waar ik ook gebruik gemaakt heb van sqlce...

Of is de enisgte verandering de compact framework & sqlce die dan hernieuwd moeten worden op de ipaq naar 2.0 ?

Bedankt
Naast dat Visual Studio geupdate is, is ook Windows Mobile 5 op de markt verschenen. Beide zouden backwards compatible moeten zijn en mijn indruk tot nu toe is dat het inderdaad ook zo is. In ieder geval is de stap onvergelijkbaar met de overgang van VB 6 naar VB.NET De officiele release is echter pas op 7 november. Voor die tijd is er een redelijk beperkte groep MSDN leden die de software al geinstalleerd heeft en waarschijnlijk zullen pas na die datum de eerste echte klachten naar voren komen :)

Wat sowieso niet gaat lukken is op een oude Pocket PC Windows Mobile 5 draaien. Tenminste niet volgens de specs van microsoft. (XDA-Developers.net heeft wel een rom update online maar toch) . WM5 hardware mag (o.a.) namelijk nooit meer gegevensverliezen door stroomgebrek. Huidige Pocket PCs hebben echter een batterij backup voor het geheugen. Is de batterij leeg, dan is ook het geheugen leeg. Dit andere geheugen vereist trouwens ook ander gebruik van het geheugen. Dat is de reden dat Microsoft de datastore van WM5 veranderd heeft naar een effectiever ontwerp. Ook zullen nieuwe technieken in Windows CE 5.0 nooit gaan werken op PocketPCs met Windows CE 4.2 (Pocket PC 2003 SE)
Misschien kan een update als van xda-developers helpen om sommige dingen op de WM5 manier te doen maar in een productie of ontwikkelomgeving is het natuurlijk niets. Je weet dan helemaal niet meer waarom een applicatie niet werkt. Ligt het aan jou, ligt het aan het (mishandelde) device of ligt het misschien wel aan Microsoft. En je gebruikers adviseren om een niet ondersteunde update te doen lijkt mij ook geen goed plan

Maar goed, Microsoft kennende komen ze vast wel met een trial versie van Visual Studio 2005 zodat je gewoon kan testen of het werkt voordat je overstapt. Kort door de bocht is er dus geen probleem maar je kan wel tegen onverwachte zaken aan lopen. Zeker als je wat verder van de doorsnee programma's afzit. Het enige echte advies wat ik je dus op dit moment kan geven is om zo snel mogelijk een trial van Visual Studio 5 te bemachtigen. Er zitten namelijk een hele hoop leuke zaken in voor Windows Mobile ontwikkelaars. Onder andere een emulator die nu wél enigszins naar behoren werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 19:20 ]

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:50
goed nieuws precies :)

Ik ga het maandag eens proberen , zelf heb ik ook msdn acces , net nog de library van 1.6 gb gedownd :)