Toon posts:

Audio (met delay) achter mpeg plakken zonder hercompressie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik heb een videoclip.mpg met een ranzig lelijke audiotrack erin, joint stereo en lage bitrate etc. Ik heb dat nummer op cd staan, en die wil ik dus in die mpg krijgen als audiospoor, ipv de audiotrack die er nu in zit. Ik heb tot nu toe slechts dingen gevonden (tmpgenc, virtualdubmod) die dit wel konden, maar alleen als de video hergecompresseerd werd. Dat laatste wil ik nu juist niet, dan gaat er nog meer kwaliteit verloren (tis al niet een te beste videostream)..

M.a.w. wat voor software kan ik gebruiken om een audiotrack te mixen met de videotrack van een .mpg file, en te saven als nieuw videobestand ? (waarbij de audio met een delay opgegeven kan worden)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 23:14 . Reden: Verduidelijkt ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan wel met tmpenc.
Daar zitten 'mpeg tools' in. Eerst je mpeg bestand demuxen naar een los audio en een los video bestand. Daarna kan je je videobestand weer muxen met elk gewenst audio bestand.

Verwijderd

Kijk eens naar de features van Magix video 2006 Deluxe Plus. Ik heb het progamma al aangeschaft maar nog geen tijd gehad om er mee te werken. Wat je nodig heb is real-time pitching van audio bestanden, om dus het nieuwe geluidsspoor gelijk te laten lopen met het beeldmateriaal.

Je kan er de demo downloaden zodat je de features en mogelijkheden van kan bekijken. Ik ben al jaren een tevreden Magix gebruiker en vind ze steeds meer marktleider worden op het gebied van editting van muziek en video. Pinnacle staat helaas teveel stil wat dat aangaat en heeft nog steeds een corrupte engine.

http://site.magix.net/dut...plus/?no_cache=1&version=

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
er bestaat een virtualdubmod-mpeg2 versie. die zou dit moeten kunnen doen. video dan wel even op direct stream copy zetten uiteraard :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die mpeg tools van TMPGenc zal ik nog even proberen, ik had al geprobeerd te muxen zonder eerst te demuxen (filosofie van: video van file 1 en audio van file 2 naar file c kopieren, dus waarom eerst file 1 splitten in audio en video), maar ik kon hier geen optie geven om de audio een delay mee te geven (hij moet 22900ms eerder beginnen)

die virtualdub die mpeg2 aan kan, is virtualdubMOD. Maar het gaat om een mpeg1 bestandje.

Dat magix programma lijkt me neit een optie omdat het aangeschaft moet worden, en het gaat om een incidenteel klusje.

Zou het nu echt een kwestie zijn van toch niet zeuren maar hercompresseren (naar xvid ofzo in virtualdub) ? Of zou er echt een programmatje zijn die de audio kan vervangen in de bestaande mpeg1 container...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf. Ik heb inmiddels het WAV-bestandje zelf maar even ingekort aan het begin, zodat het gelijk moet lopen na het multiplexen, maar nu wil TempGENC die mp3 niet toevoegen als audiostream ! En de originele wel...

Ik heb de mp3 ingekort met Audacity overigens... die gebruikt lame als mp3 compressor.. kzou niet weten wat er mis mee is.
Pagina: 1