Frontrow IR ontvanger gezocht*

Pagina: 1
Acties:

• NetCompany
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-02 13:02
Beste mensen,

Ik heb net de nieuwe Apple Remote besteld om FrontRow op mijn PowerBookje te kunnen bedienen (de PowerBook hangt aan mijn beamer).

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/imac/images/frontrowremote20051013.jpg

Echter is dit een Infrarood ding en ik weet niet welke IR ontvanger compatible is met de Mac en deze afstandsbediening.

Suggesties?

Groet,
Kasper

Verwijderd

Uhh elke powerbook heeft toch een IR ingebouwd of ligt dat aan mij?

Verwijderd

Euhm ik dacht het niet ?!

Wat zeker werkt is de nieuwe universal dock met ingebouwde IR ontvanger.

• NetCompany
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:35:
Uhh elke powerbook heeft toch een IR ingebouwd of ligt dat aan mij?
Volgens mij heeft sinds de Pismo PowerBook (PowerBook G3 FireWire) geen enkele PowerBook meer Infrarood gehad.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:54:
Euhm ik dacht het niet ?!

Wat zeker werkt is de nieuwe universal dock met ingebouwde IR ontvanger.
Werkt zo'n Universal Dock dan ook als IR ontvanger voor mijn computer? Ik hoor hier namelijk veel verschillende dingen over, de ene persoon zegt dat de Universal Dock de IR alleen communiceert aan de iPod, de ander zegt dat het ook als een gewoen IR ontvanger kan werken voor je mac.

Weet iemand toevallig welke chipset de IR ontvanger van de iMac G5 heeft?

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Apple heeft zelf aangegeven dat de Remote alleen werkt op Macs vanaf 2005 met ingebouwde IR ondersteuning.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Die remote die je kunt bestellen op de Apple Store is alleen maar te gebruiken voor het dock voor de nieuwe iPod.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

Je kan ook gewoon je telefoon gebruiken ;)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 22:14
Officieel werkt het niet eens zonder de Apple ir ontvangers, geen idee of er ook andere ir ontvangers zijn welke wel werken met de remote. Ik pas nog even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NetCompany schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:04:
[...]
Volgens mij heeft sinds de Pismo PowerBook (PowerBook G3 FireWire) geen enkele PowerBook meer Infrarood gehad.
Om 't maar even compleet te maken: de eerste generatie TiBooks had ook nog een IR poort. Volgens mij de 2e echter al niet meer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
@Fl!pneus:
Niet helemaal... De remote is ook te gebruiken voor de bediening van Front Row, maar nu dus alleen nog op de iMac.

Liege, liege, liegebeest!

• NetCompany
Maar weet iemand al welke USB receiver werkt? Desnoods met een los programmaatje waarmee ik de infrarood signalen moet mappen aan toetsen...

Ik bedoel ik heb de Apple Remote nu binnen (heel leuk om naar te kijken hoor), maar hij doet zo weinig zonder ontvanger.

• Liegebeest
Schijnbaar weet niemand hier het, nee :)

Gaf Google je een nuttig antwoord op je vraag?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

ik vraag me af waarom ze dat ding gewoon niet met Bluetooth hebben uitgerust.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

JaWa schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:49:
Stroomverbruik ;)

Of ze hadden via het "tandenborstel-oplaad-systeem" moeten doen, dus door het plastic van de monitor heen.

• NetCompany
cailin_coilleach schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:47:
Schijnbaar weet niemand hier het, nee :)

Gaf Google je een nuttig antwoord op je vraag?
Via Google kom je bij allemaal andere mensen die de zelfde vraag hebben, maar nog geen antwoord gevonden.

Eigenlijk zou een Mac compatible IR ontvanger waarmee je de opgevangen signalen kan mappen naar toetsenbord aanslagen al goed zijn!

Verder hoop ik natuurlijk dat er een sexy oplossing is, ik bedoel de Keyspan Remote ontvanger ziet er niet uit (mijn persoonlijke mening).
JaWa schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:49:
Heeft te maken met een aantal verschillende dingen (staan overigens ook al heel veel draadjes over op internet)...
- Bluetooth heeft een veel hoger stroom verbruik
- Prijs, Bluetooth zou de remote duurder maken
- Bluetooth heeft een vrij grote overhead

Verder begreep ik dat de remote ook geen IRDA is (om de zelfde reden dat IRDA een vrij grote overhead heeft), maar gewoon IR zoals je AB van je TV ook gebruikt.

• Liegebeest
Ja hoor, absoluut. Zodra ze een IR->RF converter er bij doen :P

• NetCompany
Dit is niet wat ik zoek aangezien de Griffin AirClick een Remote is die met RF (radio) werkt, en de ontvanger dus niet compatible is met de Apple Remote want die is IR.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
ok, niet goed gekeken dus ;)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Overigens is die Airclick wel een topapparaatje, heb er een voor mijn iPod. De remote kan je gewoon in je broekzak laten zitten in de wasmachine en de doger :*) kan ik uit ervaring vertellen :D

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:15

franssie

Save the albatross

klein schopje daar nu ook bij mij thuis mini aan de (lcd) tv gehangen is.
Ik heb een beetje gekke ingeving misschien, maar kan je frontrow eventueel ook met een draadloos gamepad bedienen?
Een IR ontvanger heb ik nl nog niet kunnen vinden (natuurlijk wel de mooiste oplsosing) en om nou een ericsson te kopen puur als afstandsbediening gaat mij ook wat ver.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
vast wel, maar dan moet je dat zelf ff programmeren en aansluiten, gaat dat lukken? gebruik anders je telefoon met bluetooth hiervoor

PSN: djmurcielago

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zat zelf er aan te denken frontrow te gebruiken op mijn Powerbook icm bijvoorbeeld zoiets http://www.digitus.info/s...tail.asp?artnr=DA%2D70129 en mijn harmony remote. Maar tis wel handig als er ook OSX drivers zijn. Verder hoeft ie bv alleen maar ff zo ingesteld te worden dat de remote bepaalde toetsen simuleert.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Straat schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:53:
Overigens is die Airclick wel een topapparaatje, heb er een voor mijn iPod. De remote kan je gewoon in je broekzak laten zitten in de wasmachine en de doger :*) kan ik uit ervaring vertellen :D
Hoezo? Ging je iPod opeens spelen terwijl je dacht, waar is die AB nou? :P

ik gebruik de Ati Remote Wonder om Front Row op de powerbook te bedienen, jammer dat het zo'n 50-knoppen AB is maar afgezien daarvan is het fantastisch. Zodra de nieuwe Mac mini uit is en in Front Row het afspelen en opnemen van TV en radio wordt ondersteund ga ik er eentje halen, hopen alleen dat er geen ipod dock in wordt gebouwd, dat is zonde van het kastje.

[ Voor 33% gewijzigd door t-h op 03-12-2005 14:19 ]

Pagina: 1