Stuurcodes voor "Lade 2" voor een Konica Minolta MagiColor*

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetCompany
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 12:14
Beste Mensen,

Sinds kort staat bij een van mijn klantjes een Konica Minolta MagiColor 2350 met een 2e papierlade.
Vanuit Windows werkt alles netjes, echter gebruikt deze klant ook nog een branche-specifiek DOS programma. Nou kon deze DOS applicatie op de oude HP LaserJet 2200dtn printen uit de eerste en de tweede papierlade. Dit gebeurde door dat de DOS applicatie een bepaalde code ('&L1H' of '&L4H' of '&L5H') stuurde, waardoor de printer begreep dat hij uit welke bak hij moest pakken.

Met deze nieuwe printer werken deze codes niet meer.

Ik heb een tweetal dingen gedaan om het aan de praat te krijgen, maar zonder succes:

Twee verschillende Windows printers gemaakt, waarvan de ene print op de ene lade, en de andere op de andere lade, en aan deze 2 printers een LPT poort gekoppeld via SMB met 'net use ........'
Echter werkt dit niet, op een of andere manier pakt hij dan toch altijd het papier uit lade1

Ik heb het programma PrintFil (www.printfil.com) geinstalleerd, deze applicatie 'luisterd' naar een LPT poort en print dit vervolgens op een windows printer.
Echter gaat via dit programma alle opmaak en grafische objecten (een barcode) verloren.

Heeft iemand een goed werkende oplossing?

Groet,
Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ondersteunt de Konica een bepaalde commnandoset als PCL5 of PCL6 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Die escape codes (&L1H etc.) werken waarschijnlijk niet omdat je (denk ik) eerst de printer duidelijk moet maken dat hij in PCL mode moet werken.
Zo te zien kan je echter ook PJL code gebruiken, op deze pagina kan je de PJL Reference Guide downloaden.
http://printer.konicamino...t_printers/mc2350_sup.htm
Daarmee zal je wel de juiste control codes moeten kunnen vinden om de printer een lade te laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetCompany
Beste Elevator,

Er is naast een PostScript en een PPD ook nog een PCL6 driver voor deze printer.
Op de site van Konica Minolta staat het volgende:

Emulations
PostScript 3, PCL 6 w/ PJL, PDF
(PDF requires hard disk)

Heb je hier wat aan?

Groet,
Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetCompany
Anoniem: 46765 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:27:
Die escape codes (&L1H etc.) werken waarschijnlijk niet omdat je (denk ik) eerst de printer duidelijk moet maken dat hij in PCL mode moet werken.
Zo te zien kan je echter ook PJL code gebruiken, op deze pagina kan je de PJL Reference Guide downloaden.
http://printer.konicamino...t_printers/mc2350_sup.htm
Daarmee zal je wel de juiste control codes moeten kunnen vinden om de printer een lade te laten kiezen.
Kan iemand alleen nog uitleggen hoe je zo'n PJL code naar de printer moet sturen? De applicatie heeft namelijk een klein bestandje waar je de Printer Escape codes in kunt zetten, maar ik snap niet precies hoe ik zo'n PJL code daar in moet zetten.

De betreffende PJL code is volgens mij:

MEDIASOURCE - TRAY1
of
MEDIASOURCE - TRAY2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
welkom op GoT NetCompany, lees de FAQ even door, en dan vooral FAQ: Algemene gedragsregels (Netiquette). Dan zul je erachter komen dat groeten bij iedere post niet de bedoeling is op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetCompany
addictive schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:05:
welkom op GoT NetCompany, lees de FAQ even door, en dan vooral FAQ: Algemene gedragsregels (Netiquette). Dan zul je erachter komen dat groeten bij iedere post niet de bedoeling is op GoT ;)
Ik was door 'Lekkerekwal' hier al telefonisch van op de hoogte gebracht.. bij mijn latere posts is dit ook niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WOS >> OH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Ik denk dat het zoiets als dit moet worden:
Stuur de volgende code aan het beging van je printopdracht naar de printer
<ESC>%-12345X@PJL MEDIASOURCE TRAY2<ESC>%-12345X

In plaats van <ESC> de code voor de escape toets toevoegen (ASCII code 27). Misschien doet je dos applicatie dat al vanzelf (te zien aan je voorbeeld &L1H waar je geen <ESC> voor hoefde te zetten wel) en kan je dus die <ESC> code zelf weglaten.
Pagina: 1