Vastlopen Logitech Internet Navigator

Pagina: 1
Acties:

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

Normaal ben ik de laatste die hier iets zal posten voor mijn problemen, maar ik zit nu al een paar jaar [!] met dit probleem en ik vind het nu te irritant worden [vooral omdat ik nu verslagen aan het schrijven ben].

Hardwareprobleem met:
Logitech internet navigator keyboard

Probleem
Werkt altijd goed, maar soms loopt het toetstenbord op onverklaarbare wijze vast.
Als ik bijvoorbeeld op de knop "1" druk, wordt alleen het "!" weergegeven [uiteraard zonder uberhaupt de "shift" knop in te drukken]. Deze fout geldt dan voor alle toetsen waar je normaal "shift" moet gebruiken om de bovenliggende functie te selecteren.
Het probleem doet zich helaas niet alleen voor in Office, maar ook in andere programma's en games.

Tot op heden is de enige remedie geweest om een texteditor te openen, wat wisselende toetsen in de drukken in combinatie met de "shift" functie in te drukken, en het toetsenbord reageert weer goed.

Wat heb ik gedaan:
- Alle niet noodzakelijke software uitgeschakeld [helaas ook SETI Boinc :( ];
- Batterijen toetsenbord vervangen;
- Nieuwe ITouche software geinstalleerd;
- Mijn keyboard van mijn KVM switch gehaalt en direct op mijn PC aangesloten;
- Mijn muisdrivers van mijn Razer Viper opnieuw geinstalleerd;
- Als afsluitende frustratie Windows XP opnieuw geinstalleerd;
- Google [maar daar werd alleen gesproken over opnieuw ITouche software installeren :( ].

Geen van bovenstaande zaken konden echter een oplossing voorzien

Wat werkte wel [ook wel belangrijk om te melden]:
- Ander toetsenbord aangesloten [dat werkte overigens normaal de gehele tijd]
[Op KVM en direct]
Ik gok dus dat het ergens met mijn toetsenbord te maken heeft.

Hardware:
- Asus P4P800 Deluxe
- His Radeon X800XL
- 2x 512 Mb Kingston Hyper X geheugen
- Soundblaster Audigy
- Plextor DVD en CD brander
Overigens is het ook zo dat het gebeurt als deze via mijn KVM Switch op mijn andere machine aan het werken ben.

OS-software:
- Windows XP SP2 met alle mogelijke updates
- MS Office XP met alle mogelijke updates

Vraag:
- Waar ben ik vergeten te kijken voor het probleem
- Heeft iemand ook ervaringen hiermee en hoe heeft die het opgelost [danwel workaround]

Dank

Mooooooeeeee......

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08
Ik heb een (ander) keybord welke er af en toe zomaar mee stopt, meestal als ik aan het internetten ben. De oplossing die ik hiervoor gebruik is de PS/2 stekker uit de computer halen en er weer in steken. Misschien werkt dat ook bij jou?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hmm...dat heb ik nog nooit gedaan. Als het weer eens gebeurt, zal ik dat proberen

Het moet idd iets zijn met hardware aansturing. Maar ik dacht altijd dat als je tijdens het draaien van je PC je toetsenbordstekker in de PC moest laten zitten, anders geeft ie juist problemen.

Mooooooeeeee......

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Black Piet schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:12:
Maar ik dacht altijd dat als je tijdens het draaien van je PC je toetsenbordstekker in de PC moest laten zitten, anders geeft ie juist problemen.
Dat klopt. Het kan je (de poort op) je moederboard kosten. De kans is niet zo groot, maar de gevolgen als het misgaat dus wel. :( Let er in elk geval op dat je de stekker niet per ongeluk verdraaid probeert te plaatsen of in de verkeerde poort (muis ipv keyboard).