Ik gebruik een Apacer 128MB MP3 speler (model usb stick) als mobiele opslag. Het ding wordt gewoon herkend als diskdrive zoals elke USB stick.
Sinds een tijdje (geen idee hoe lang al, gebruik het ding niet zo vaak) heb ik het probleem dat als ik bestanden er naartoe kopieer dat de volgende keer als ik de stick inplug deze bestanden er niet meer opstaan
Als ik een nieuwe directory aanmaak blijft die directory wel staan, maar de bestanden die ik erin heb gezet niet. Ik plug het ding altijd gewoon uit de USB-poort na gebruik, zonder 'veilig' te ontkoppelen oid (dit is volgens mij ook helemaal niet nodig met USB sticks, is nog n ooit fout gegaan). Maar ook als ik hem netjes ontkoppel via dat icoontje in de systemtray en ik de melding krijg dat ik hem veilig kan uitnemen raken bestanden kwijt.
Voor zover ik kan zien blijven bestanden er wel op staan als ik ze in de rootdirectory zet, maar dat is ook niet zo praktisch.
Ik heb scandisk al gedraaid, maar die vindt geen fouten.
Verder heb ik de stick getest op 3 verschillende PC's. Allen met windows XP SP2.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Misschien dat ik hem nog ga formatteren, maar dan moet ik even uitzoeken of het MP3-gedeelte hierna nog wel werkt... (zal wel aparte firmware zijn, maar dat weet ik niet zeker).
Sinds een tijdje (geen idee hoe lang al, gebruik het ding niet zo vaak) heb ik het probleem dat als ik bestanden er naartoe kopieer dat de volgende keer als ik de stick inplug deze bestanden er niet meer opstaan
Voor zover ik kan zien blijven bestanden er wel op staan als ik ze in de rootdirectory zet, maar dat is ook niet zo praktisch.
Ik heb scandisk al gedraaid, maar die vindt geen fouten.
Verder heb ik de stick getest op 3 verschillende PC's. Allen met windows XP SP2.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Misschien dat ik hem nog ga formatteren, maar dan moet ik even uitzoeken of het MP3-gedeelte hierna nog wel werkt... (zal wel aparte firmware zijn, maar dat weet ik niet zeker).
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 29-10-2005 14:31 ]