Ik zou graag weten hoe je de contextmenu's aanpast die je krijgt als je met de rechtermuisknop op bestanden klikt in Verkenner. Ik weet natuurlijk al lang hoe je er zaken aan toevoegt en wijzigt (register: HKEY_CLASSES_ROOT\<type>\shell). Maar wat ik maar niet gevonden krijg is hoe ik de volgorde van bepaalde zaken wijzig. Zie bv onderstaand screenshot links. Dat is hoe het context menu voor een iso-bestand er momenteel uit ziet na m'n aanpassingen.

Maar ik zou liever bepaalde zaken groeperen zoals in het (gephotoshopte) rechtervoorbeeld (niet op letten dat die UltraEdit plots weg is rechts - dat is niet zo van belang, het gaat 'em meer over de volgordeveranderingen en de hergroeperingen).
Hoe ik zaken sorteer onder de "shell" sleutel heb ik al gevonden. Die zaken worden alfabetisch gesorteerd naar de sleutelnamen onder de "shell" sleutel. Maar hoe de "shellex\ContextMenuHandlers" hun plaats krijgen is me nog steeds niet duidelijk. Iemand die hier wat licht over kan laten schijnen?

Maar ik zou liever bepaalde zaken groeperen zoals in het (gephotoshopte) rechtervoorbeeld (niet op letten dat die UltraEdit plots weg is rechts - dat is niet zo van belang, het gaat 'em meer over de volgordeveranderingen en de hergroeperingen).
Hoe ik zaken sorteer onder de "shell" sleutel heb ik al gevonden. Die zaken worden alfabetisch gesorteerd naar de sleutelnamen onder de "shell" sleutel. Maar hoe de "shellex\ContextMenuHandlers" hun plaats krijgen is me nog steeds niet duidelijk. Iemand die hier wat licht over kan laten schijnen?
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.