[XP] Bestand context menu aanpassen *

Pagina: 1
Acties:

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Ik zou graag weten hoe je de contextmenu's aanpast die je krijgt als je met de rechtermuisknop op bestanden klikt in Verkenner. Ik weet natuurlijk al lang hoe je er zaken aan toevoegt en wijzigt (register: HKEY_CLASSES_ROOT\<type>\shell). Maar wat ik maar niet gevonden krijg is hoe ik de volgorde van bepaalde zaken wijzig. Zie bv onderstaand screenshot links. Dat is hoe het context menu voor een iso-bestand er momenteel uit ziet na m'n aanpassingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6a03c1ce415a53a7fdb82574b900cca/full.png

Maar ik zou liever bepaalde zaken groeperen zoals in het (gephotoshopte) rechtervoorbeeld (niet op letten dat die UltraEdit plots weg is rechts - dat is niet zo van belang, het gaat 'em meer over de volgordeveranderingen en de hergroeperingen).

Hoe ik zaken sorteer onder de "shell" sleutel heb ik al gevonden. Die zaken worden alfabetisch gesorteerd naar de sleutelnamen onder de "shell" sleutel. Maar hoe de "shellex\ContextMenuHandlers" hun plaats krijgen is me nog steeds niet duidelijk. Iemand die hier wat licht over kan laten schijnen?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik denk dat het OS hier weinig uitmaakt zolang het maar NT4.x, NT5.x of 9x is, maar toch handig om te weten: welkOS?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Google? http://www.google.com/sea...&q=context+menu+modify+xp
Check ook de FAQ even voor het tooltje shellexview.
Welk OS?

F_J_K :w

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:01 ]

• mahi
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Het gaat om Windows XP, maar de registeropbouw van deze zaken is identiek in Windows 95 tot en met 2003. ShellExView kende ik al, maar toont alleen de eigenschappen van de shellextensies. Die kun je uit het register ook wel aflezen (weliswaar wat minder handig), maar brengt me niet dichter bij m'n doel. Ik vind nergens iets dat verband houdt met een eventuele volgorde of groepering.

Google heb ik natuurlijk al gebruikt, maar de weinige personen die dezelfde vraag stelden kregen nooit een (zinvol) antwoord. Meestal wil men trouwens enkel weten hoe de volgorde van "shell" items te veranderen. Dat weet ik ondertussen al.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.