Visitekaartjes op een A4 -- te automatiseren?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb een hele reeks visitekaartjes gemaakt voor een bedrijf stuk of 20 nu wil ik deze allemaal mooi op een paar A4 vellen hebben. Weet iemand misschien hoe je dit het makkelijkst kan automatiseren? Ik heb een groep in Illustrator per visitekaartje.

Verwijderd

ben ik toevallig mee bezig geweest recent (zie ook search naar mijn topic :)) eigenlijk zijn er 2 goede manieren

mbv cs2: maak een lijst in excel en save als csv bestand, maak in indesign een template ter groote van je visitekaartje, datamerge met je csv en print alles naar een pdf. Vervolgens met imposing software (quite imposing bijvoorbeeld) meerdere visitekaartjes op 1 drukvel zetten (met snijlijntjes etc)

mbv word: doe een merge met je excel aan de hand van een standaard avery template of met een wizard van de averysite. Zorg ervoor dat je alleen de tekst hebt, print naar pdf. Maak in illustrator de achtergrond, met de juiste kleuren en opmaak enzo aan de hand van de zojuist gemaakte pdf. En voeg de documenten samen in Acrobat.

edit: je hebt ze al af zie ik, naar pdf printen dan en met quite imposing software in acobat aan de slag

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 17:26 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik zal eens op zoek gaan naar Quite Imposing, ik ga in ieder geval voor keuze 1. Met name omdat ik echt geen ruk snap van Word. Altijd aan het ruziën met inhoudsopgaves en typografie. Ik tik het nog liever in Wordpad en laad het vervolgens in Indesign gaat hier sneller :+

Hmm, visitekaartjes moeten uitgeprint worden naar PDF met formaat 85x55mm? Vervolgens in Quite Composing "n-pagen"?

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 29-10-2005 19:45 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mij lijkt het gebruiken van Word als eind-uitpoeper van je met moeite gemaakte visitekaartjes gewoon je reinste vernachelarij. Wat weet Word nou van scherpe afbeeldingen, DPI enzo? Ja, letters. Zolang je het maar tekst houdt.
Ik snap wat je bedoelt met de afbeelding er in Illustrator erachter zetten, maar er komt ook een punt waarop je tekst en afbeelding met elkaar wilt combineren, en dat gaat niet zo vlekkeloos bij het twee keer door de printer draaien.

Ik vind dat idee met excel en die csv lijst toch wel een leuke, al is het mij in een andere opzet nog niet gelukt. Ik moest van een ledenlijst een stel enveloppen printen, dus ik denk, query die lijst naam-adres-pc-land eruit, save dat als CSV en importeer het in een op maat gemaakte envelop. Nou, nee hoor. In plaats van na elke regel een nieuwe envelop aan te snijden gooide hij gewoon alle data achter elkaar in de tekstvakken, 100 'enveloppagina's' lang. Wel teleurstellend. Weet nog steeds niet wat ik fout deed, moet je in excel aan het einde van een regel een 'pagina-einde' invoegen? Kan dat?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

word weet niks van kleuren etc, maar als je puur en alleen de tekst maakt in word (wat die avery wizard bv doet is een tabel maken en vullen met je excel data), dat naar pdf maakt en in een echt programma de achtergrondjes maakt (moet je ontwerp dat wel toelaten natuurlijk, maar dat kan met de meeste visitekaartjes / badges wel denk ik), dan kan je die 2 documenten vervolgens in acrobat over elkaar leggen

met quite imposing kan je inderdaad "n-up pagen", dus gewoon zoveel visitekaartjes op een drukvel proppen als past (met marges en cropmarks etc)

met csv's in indesign moet je eerst een (kommagescheiden) regel met veldnamen maken, vervolgens elke regel de (kommagescheiden) waarden ervan. In indesign kan je dan die velden weer erin proppen
tutje: http://www.digitalmediade.../viewarticle.jsp?id=27902