Toon posts:

Pap en Mams!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pa & Ma willen graag een nieuwe computer,
Ma houd van spelletjes dus er moet zo nu en dan een leuk avontuurlijk 3D spelletje gespeeld worden,
Pa zit bijna alleen op marktplaats auto's te bekijken.

Zoon lief ging een nieuwe en een niet al te dure systeem samenstellen.
Maar wilt wel even weten wat de andere mensen hiervan vinden.

Afbeelding met inhoud: http://www.filedump.nl/files/computer.JPG

Het gaat dus om een systeem waar zo af en toe een spelletje op gespeeld kan worden, ook de vrij nieuwere spellen wel alleen hoeft niet natuurlijk niet allemaal SUPER te zijn zoals een echte gamer dit wilt hebben.

Past en werkt dit allemaal goed bij elkaar?

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:23 ]

Verwijderd

Ziet er in de eerste opzichten goed uit :). Misschien is het handig, als je dit systeem voor langere tijd houd, om er 1 Gb ram in te gooien, dat helpt altijd :)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Moet er geen voeding bij?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat voor spellen speelt je moeder? Als er ook nieuwere spellen gespeeld moeten worden kun je beter voor een andere videokaart gaan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Idd... die behuizing van Norrod is dan wel goedkoop, € 35,00, maar er zit geen voeding bij. Die zal je los moeten kopen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:13
Je wilt toch niet zeggen dat dat ene bankje geheugen 67 euro kost? :/

Voor 40 euro heb je zo'n zelfde reepje van Kingston. Knal er dan gelijk 2 in.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 07:19
Misschien dat je ook ff kan kijken bij www.cool-prices.nl
Ben je waarschijnlijk goedkoper uit, en kan je ook nog een leuk extra geheugenbankje kopen of zow :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42
ik zal er zeker een andere vga in gaan zetten

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast, Norrod gebeld.. zit geen voeding bij, die heb ik erbij gevoegd!
Cool-prices.. leuk.. maar om nou naar Boxmeer te vliegen!

Videokaart is aangepast en heb er toch een voeding bij gedaan

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:04 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je voor een low-end systeem gaat kan je overwegen om een on-board video-kaart te nemen.

Ook misschien wel interessant om te weten dat PC's tegenwoordig nogal wat stroom vreten, vooral in vergelijking met vroeger. Ook maken ze meestal meer herrie.

Die videokaart is nog steeds brak en de CPU past niet op het mobo. Overigens heb je voor de nieuwe spelletjes tegenwoordig al gauw een videokaart van +/- 200 euro nodig om die een beetje te draaien. Of je moet flink van kloten met instellingen houden.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 13:16
hartstikke leuk maar de cpu en moederboard kunnen niet samen 8)7

neem of een socket 939 processor, of neem een moederboard met s754
ik weet niet of die ooit nog moet worden geupgrade neem dan een socket s939

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Die 160 Gb hdd lijkt me een beetje overkill, voor een paar games en surfen op marktplaats... Ik bedoel wanneer krijgen je ouder 160 Gig nou vol, alleen als ze actief films gaan leechen ofzo..

Volgens mij heb je aan 80 gb meer dan genoeg, em voor dat geld kun je miss beter een extra reepje geheugen kopen ofz...

Verwijderd

zit er al in schele

Onderaan de lijst

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:10 ]

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 11:19
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:02:
Cool-prices.. leuk.. maar om nou naar Boxmeer te vliegen!
Cool-prices verzendt alleen, het is niet mogelijk om op te halen.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:15
Ik heb mijn twijfels bij een voeding van 19.50. Daar moet je niet op bezuinigen.

Vaak zijn dat brakke, slecht afgewerkte voedingen. Heb er zelf ook eens 1 gekocht bij de Norrod voor een vriendin. Het moest goedkoop, resultaat-) vaak PC-crashes. (voltagelijnen die erg schommelden)

Nu heeft ze een chieftec voeding van 360W en is de PC weer helemaal stabiel.

De Norrod kasten zijn vaak gewoon sweex of qtec kasten. Misschien kun je in een andere winkel een meer degelijke kast kopen van Aopen ofzo.

Bij Update en Vobis in Leeuwarden verkopen ze Aopen kasten trouwens voor rond de 50,- inclusief 300W Aopen voeding.

(Friesland college-) dus neem aan dat je ergens in de buurt van leeuwarden woont)

[ Voor 19% gewijzigd door AttiX op 29-10-2005 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
wacht even, zal ff goed kijken!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
misschien zit ik fout maar een s737 processor past toch niet op een s939 mobo? :)

en voor videokaart kan je misschien kijken bij de betere kaarten van de vorige generatie (ati 9x00 en geforce fx) ipv een budget kaart va de nieuwe generatie (en turbocache is ook niet fijn)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

1300A schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:06:
hartstikke leuk maar de cpu en moederboard kunnen niet samen 8)7

neem of een socket 939 processor, of neem een moederboard met s754
ik weet niet of die ooit nog moet worden geupgrade neem dan een socket s939
Inderdaad. Neem een AMD Sempron 3000+ S939 incl. S939 mobo of neem een AMD Sempron 3100+ S754 incl. S754 mobo.

Qua upgrademogelijkheden is het aan te raden om socket 939 te nemen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb is een keer voor een klant ook gelijkwaardig systeem als jij noemt samengesteld,
ook 3000+ s64 met gigabyte s754 mobo, en dat moederbord viel mij niet echt tegen.
Pc reageerde vlot en ook wel leuk maar niet noodzakelijk, je kunt de sata hdd installeren met windows zonder extra diskette, windows drivers voldoen, dat zal wel te maken hebben met dat via chipset maargoed, het werkte wel leuk.

Volgensmij ben je goedkoper uit als je die systeemsamensteller gebruikt van norrod, dan zetten ze hem voor je in elkaar.

maar volgensmij kun je nog veel beter, een norrod s939 systeem compleet nemen:
http://www.norrod.nl/ws_a...el=325&selsys=126&basis=2

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een systeem wat norrod aanraad als homepc.

Ja de andere voeding al al snel 65 euro maarja, de standaard voedingen zijn ook brak ja..
dus doe ik sowiezo de andere voeding wel!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
als je moeder wel eens spelletjes speelt (daar zijn er trouwens niet veel van :)): Die worden met de tijd alleen maar zwaarder. Nu kan je vast wel vooruit met die videokaart. Ik ben alleen van mening dat je het beter iets duurder kan maken, zodat iemand er langer mee kan doen, dan te goedkoop en dan volgend jaar weer moeten upgraden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:22:
maar volgensmij kun je nog veel beter, een norrod s939 systeem compleet nemen:
http://www.norrod.nl/ws_a...el=325&selsys=126&basis=2
Ja, die was niet meer op vooraad, mijn samengestelde systeem lijkt erop, alleen doe ik andere monitor erbij ipv standaard dingetje!

• Dnc1n
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:25:
[...]

Ja, die was niet meer op vooraad, mijn samengestelde systeem lijkt erop, alleen doe ik andere monitor erbij ipv standaard dingetje!
mja alleen je gooit wat sockets en cpu's door elkaar :p denk dat zelf samenstellen van een a64 s939 iets duurder is. maar als ze hem niet meer hebben houd het op natuurlijk...

maar als je toch een monitor erbij wil, is dit dan niet een optie?

http://www.norrod.nl/ws_a...sel=-1&selsys=132&basis=2

Verwijderd

Is je CPU boxed ?? want ik zie geen CPU koeler....

En die sockets gaan niet samen zoals eerder gezegt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:28:
Is je CPU boxed ?? want ik zie geen CPU koeler....

En die sockets gaan niet samen zoals eerder gezegt.
Ja, maar we halen wel zo'n compleet systeem dit word veel te veel gepruts. dan is het een bedrag van zoveel. dan weer zoveel.. daar kan mijn pa niet zo goed tegen... 8)7

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:30:
[...]

Ja, maar we halen wel zo'n compleet systeem dit word veel te veel gepruts. dan is het een bedrag van zoveel. dan weer zoveel.. daar kan mijn pa niet zo goed tegen... 8)7
Dat is niet nodig, als je er eenmaal uit bent wat je wilt, kun je het gewoon voor die prijs bestellen toch?

• m.theloosen
  • Laatst online: 09-02 19:45
Cool-Prices.nl werkt goed. Heb daar pc onderdelen los besteld. Pc in elkaar gezet en hij werkte in 1 x zonder problemen. Als iets niet werkt stuur je het gewoon terug en dan krijg je voor niks een nieuw onderdeel er voor terug. Alles wordt goed verpakt. Als je even kunt wachten op je onderdelen dan zou ik voor die site gaan. Het scheeld op een dure pc zeker 200 euro. Bij mij iig wel ivm een winkel.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Dat is niet nodig, als je er eenmaal uit bent wat je wilt, kun je het gewoon voor die prijs bestellen toch?
Jawel, maar het blijft een gekloot..
prijzen lopen gewoon uiteen, bij norrod kan er best een goed systeempje voor pa en ma uitkomen rond de 800 euro inc monitor..

maar pa zit me op de nek.. dan werkt het niet!
ik zal nog even proberen bij de Norrod samenstellen!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:34:
[...]

Jawel, maar het blijft een gekloot..
prijzen lopen gewoon uiteen, bij norrod kan er best een goed systeempje voor pa en ma uitkomen rond de 800 euro inc monitor..

maar pa zit me op de nek.. dan werkt het niet!
ik zal nog even proberen bij de Norrod samenstellen!
Tuurlijk lopen de prijzen uiteen, net als de prijzen van complete systemen ;) Maargoed, je moet het natuurlijk zelf weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke jongens.

Ik ga naar Norrod en zie daar wel even.
Ik dank iedereen voor de meewerking en laat het wel even weten wat het is geworden!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Neem de onlangs verschenen AMD Sempron64 3000+ voor socket 939, want dan heb je in de toekomst nog de mogelijkheid om de cpu te upgraden en deze versie is een klein stukje sneller. Je zegt dat je mams af en toe een spelletje speelt, maar om wat voor spellen gaat het hier (patience of HL2)? Voor de nieuwere spellen is een 6200 TurboCache niet voldoende. Dit is namelijke een Geforce 6200 die zelf tussen de 16 en 64 mb aan eigen geheugen heeft en de rest van je werkgeheugen afsnoept. Neem daarom een normale 6200 of een 6600.

• Spixo
  • Laatst online: 19:13
Als je toch voor een kant en klaar systeem gaat bestel dan aub een Dell oid maar geen Norrod systeem dat vol zit met Apacer / Sweex en andere B-rommel.

Of stel het zelf samen.

• Dnc1n
Ricardo87 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:17:
Als je toch voor een kant en klaar systeem gaat bestel dan aub een Dell oid maar geen Norrod systeem dat vol zit met Apacer / Sweex en andere B-rommel.

Of stel het zelf samen.
mjah dat viel mij ook op, waarom zo'n verschrikkelijke herrieschopper van een fan, als je er voor hetzelfde geld of misschien minder een stille Arctic in kan zetten.
voeding is idd ook niet zoveel soeps, tenzij je zelf om een betere vraagt, maarja dan kun je bij norrod ook wel gelijk weer een heel stuk duurdere nemen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dell zou ik niet nemen, maar met norrod heb ook ik slechte ervaringen. ik bestel een acer 4101, vraag voor zekerheid op website, zit er een x700 in, ja. in winkel vraag ik zit er x700 in, ja. Bestel ik hem komt er integrated graphics :(
Pagina: 1