Toon posts:

Nano of mini

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een dilemma,

Ik ben bij verschillende winkels geweest, om te kijken voor een ipod.

Ik wil 4GB voor muziek.

Maar nu zit ik enorm te twijfelen tussen de nano en de ipod mini.

De verkoper zei dat de mini 18 uur mee gaat, en de accu van de nano 12 uur.

Nu wil ik ook in de auto, muziek van mn ipod kunnen luisteren, dus dan bestel ik er een itrip bij.. Maar volgens mij zijn deze er nog niet voor de nano?

Hebben jullie nog suggesties/ervaringen?

Alvast bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ervaringen kun je hier op GoT makkelijk vinden.
Verder hangt het er helemaal vanaf wat je voorkeuren zijn. De Nano: klein, licht, flash, duur. En de Mini: Groot, zwaar, hdd, goedkoop (relatief gezien).

Als je em echt in de auto wilt gebruiken, en er komt geen iTrip voor de Nano, dan kun je het beste voor de Mini gaan lijkt me, maar nogmaals je moet het voor jezelf afwegen.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 18:26

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Als je het kleurenscherm kan missen, het relatief hogere gewicht en grootte voor lief neemt (al is de Mini ook klein zat) en er niet mee wilt gaan hardlopen (zit nou eenmaal een harddisk in de Mini die dat niet zo leuk vind), zou ik voor de Mini gaan. Een 4GB Mini kan je nu bij bijv. Dixons al halen voor 179 euro, terwijl de Nano 4GB 259 euro kost.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
B_O_S_S schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:39:
......en er niet mee wilt gaan hardlopen (zit nou eenmaal een harddisk in de Mini die dat niet zo leuk vind)
Offtopic
Loop nu alweer zo'n 1,5 jaar hard met de mini en heb het apparaat nog nooit op een fout kunnen betrappen

Let's get lost! I know the way

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22

Superflip

*pwiet*

Gassie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:49:
[...]

Offtopic
Loop nu alweer zo'n 1,5 jaar hard met de mini en heb het apparaat nog nooit op een fout kunnen betrappen
Ik ga 100% met je akoord.
Ik zou voor de mini gaan. Robuust, kan tegen een stoot en ziet er goed uit. Enneuh, hij rammelt niet zo makkelijk in de console van de wagen omdat hij wat zwaarder is!

• RoD
  • Niet online

RoD

aik0n schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:56:
[...]

Ik ga 100% met je akoord.
Ik zou voor de mini gaan. Robuust, kan tegen een stoot en ziet er goed uit. Enneuh, hij rammelt niet zo makkelijk in de console van de wagen omdat hij wat zwaarder is!
Maar je gaat zon ding toch ook niet los in de auto leggen :X

• RoD
  • Niet online

RoD

Aha, wel dus, maar ik bedoelde niet te zeggen dat er geen iTrip voor de Nano kwam, maar _als_ er geen iTrip voor de Nano kwam, dat ie dan beter voor de Mini kan gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 29-10-2005 16:05 ]

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 10:14
je kan ook bij inkoopacties een linex fm transmitter kopen, kan je overal op aansluiten. LINK

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Correctie, de accu van Nano gaat tot (8> 14 uur mee ipv 12 uur.

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Voordelen van de Nano:
- kleiner
- Kleurenscherm

Voordelen van de mini:
- (momenteel ) meer accessoires
- Robuuster
- FireWire schijf mogelijkheid
- Goedkoper

Als het je vooral om de muziek te doen is: De mini.
Als je perse een kleurenscherm wilt: De nano.

[ Voor 3% gewijzigd door unSOUND op 29-10-2005 16:56 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

unSOUND schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:55:
Voordelen van de Nano:
- kleiner
- Kleurenscherm

Voordelen van de mini:
- (momenteel ) meer accessoires
- Robuuster
- FireWire schijf mogelijkheid
- Goedkoper

Als het je vooral om de muziek te doen is: De mini.
Als je perse een kleurenscherm wilt: De nano.
Er zitten meer verschillen in, die ik ook al in mijn post aangaf, de Nano is flash, de Mini is hdd, als je er mee wilt gaan sporten kun je beter een flash speler nemen. Bovendien zit er natuurlijk nogal een verschil in afmetingen.

Verwijderd

Mijn vriendin heeft pas geleden ook voor de zelfde keuze gestaan. Aangezien ze van dit soort mooie gadgets houdt is ze voor de Nano gegaan. Het apparaat is prima. De geluidskwaliteits uitstekend en het scherm is mooi. De batterij gaat lang mee. Enige probleem zijn de krasjes die direct de eerste week al op het display zaten. Aangezien er nog al wat gebakkelei over is, zou ik daar even wat aandacht aan besteden. Zo'n condoom voor om je Nano is geen overbodige luxe.

Verwijderd

De nano heeft ook een sterk verbeterde geluidskwaliteit.

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:53:
De nano heeft ook een sterk verbeterde geluidskwaliteit.
Die hopelijk wel goed wordt weergegeven door de standaard earphones?

OT: Heb zelf ook voor de keuze gestaan maar ben uiteindelijke voor de mini gegaan omdat:
- € 60 - 80 Goedkoper voor dezelfde capaciteit (en ik ben van nature ongeduldig dus wou niet nog een maand sparen O-) )
- Minder krasgevoelig
- Robuuster
- Meer accessoires beschikbaar

Het Flash-geheugen vind ik niet zo belangrijk aangezien ik er niet mee ga hardlopen (alhoewel ik dat wel wat meer zou moeten doen :P ) en het kleurenscherm vind ik ook niet zo geweldig (erg klein voor foto's, laat staan voor album covers)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Ik zou nu voor de Nano gaan, behalve als ik echt 80 euro goedkoper wilde uit zijn. Maakt je die €80 niet zoveel uit, ga dan lekker voor de Nano.

Maar ik ben érg tevreden met mijn jaar oude Mini, hij doet het nog perfect, en hij wijkt dan ook niet van mijn zijde 8)

Verwijderd

Neem een Mini,een Nano is inderdaad heel klein,maar daardoor ook best wel onhanding om vast te houden.Vooral door de glanzendebehuizingen,heb je erg snel last van vingervlekken.

Het apparaat iIs ook erg krasgevoelig en het geluid valt me toch best wel tegen.

Verder is de accu speelduur erg kort(ik schat zo'n 7 uur)ondanks dat op de site word gezegt dat ie 14 uur moet kunnen spelen.
Die 12 uur heb ik nog nooit gehaald met mijn Nano.

En de meegeleverde spullen zijn wit,bij de zwarte Nano.
En wat iemand al zei,de Mini is iets van 80 euro goedkoper nu

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch de mini geworden! Ik ben er blij dat ik deze gekozen heb! Die nano vind ik zelf TE klein.. echt je voelt hem totaal niet in je zak.

Nou wil ik een fm-zendertje hebben:

Nu zie ik dat je de itrip hebt, maar ook andere zenders? Ik denk dat ik beter voor de itrip kan gaan omdat die er zo boven op geplaast kan worden

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

fmzendertje? Wil je radio beluisteren of het signaal doorsturen? iTrip is niet legaal in nederland, maar de bijvoorbeeld de Linex, dat werkt ook wel goed.

Ik heb zelf ook de lInex, maar ik ben toch op zoek naar een vaste connectie tussen mijn autoradio en ipod. Daar is ook ander topic voor, moet je maar eens zoeken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

oostenrijkie, let je er wel op dat het hier niet de bedoeling is dat je alle vragen die in je op komt meteen in een topic gooit? :)
We verwachten hier dat je zelf ook creatief genoeg bent om even op de websites van de fabrikanten, google en de zoekfunctie van dit forum te kijken, dus doe dat dan vooral ook.

In ieder geval heb je in dit geval je keuze kunnen maken, en heeft je nieuwe vraag daar weinig mee te maken, dus ik ga dit topic op slot doen. Gefeliciteerd met je aankoop!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.