[XP] Versleutelde bestanden openen

Pagina: 1
Acties:

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 17:30
hey

bij een pc bij ons thuis heeft het moederboord het begeven en zit er dus een nieuwe in met nieuw processor en geheugen.
Nu moet ik dus windows opnieuw installeren, om mijn documenten te behouden heb ik de hdd in een andere pc gehangen om deze te backuppen.
Nu kan ik van alle gebruikers de documenten kopieeren behalve van een account, deze heeft een ntfs encyptie.
Ik krijg geen mogelijkheid om wachtwoord in te voeren gewoon: Toegang Geweigerd
Ik heb de FAQ doorgelezen maar niks gevonden.

HDD: Maxtor 20gig

Wie kan mij helpen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:09
Je moet een accountnaam met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord aanmaken en daarmee de bestanden proberen te benaderen. Grote kans dat het dan wel werkt.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik dacht dat je als Administrator moest inloggen en dan ownership van de mappen en bestanden overzetten naar jezelf. Dan kun je er wel bij. Te vinden in rechter muis menu op map, security tab, advanced button, owner tab.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

DaCoTa schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:54:
Ik dacht dat je als Administrator moest inloggen en dan ownership van de mappen en bestanden overzetten naar jezelf. Dan kun je er wel bij. Te vinden in rechter muis menu op map, security tab, advanced button, owner tab.
Dat is inderdaad de enige juiste manier.

[search=take ownership NTSF XP]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hebben we het over encryptie (groene bestanden en/of mappen) met EFS of 'gewoon' met NTFS ACLs ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met hardware te maken :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems

Verwijderd

Ik heb ooit een soort gelijk probleem gehad en gelukkig kunnen oplossen, zie onderstaand:

Bij eigenschappen en dan extra van c: heb ik gekozen om van de desbetreffende map een back-up te maken (via windows zelf) en dat ging prima , de back-up terug zetten daar zat de truc: ik kon toen de beveiliging van de beveiligde files en mappen weghalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 23:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag staat letterlijk in de Windows Operating Systems FAQ onder het kopje 'Access denied' :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

The__Virus schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:32:
Je moet een accountnaam met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord aanmaken en daarmee de bestanden proberen te benaderen. Grote kans dat het dan wel werkt.
Dat is niet mogelijk. Windows maakt gebruik van unieke codes om een user account te identificeren. Bij het aanmaken van een nieuw account, is deze code (zo goed als) gegarandeerd anders. Voor encrypted files is het niet mogelijk om ze nog terug te krijgen als je niet een rescue disk hebt gemaakt. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je de bestanden op de harddisk nog hebt, kan je daaruit de key halen met diverse programma's waarover in de Windows Operating Systems - Policy gesproken wordt, zoals elevator net al opmerkte. De optie van The__Virus gaat niet op, omdat het SID dan niet gelijk is. Dat gaat je echt niet lukken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1