Toon posts:

Gigabyte GA-8SGXL --> DDR SDRAM PC3200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-8SGXL mobo met de laatste bios update, nu wil ik graag weten of mijn moederbord PC3200 geheugen ondersteund. Ik heb er nu namelijk PC2700 inzitten en PC3200 zou beter aansluiten bij mijn 800Mhz FSB.
Ik ben eerst gaan kijken op de site van Gigabyte, maar daar kon ik mijn moederbord niet vinden, toen ben ik gaan kijken op de site van Fujitsu-Siemens en daar vond ik een datasheet van mijn moederbord.
Daar staat echter dat mijn mobo dat niet ondersteunt, maar hier stond ook dat mijn mobo maar een FSB heeft van 533Mhz terwijl ik 800Mhz heb. Dan lijkt mijn vraag al opgelost. Maar ik heb op internet systemen zien staan met hetzelfde mobo die wel PC3200 geheugen erin hebben zitten, dus moet het toch kunnen, en aangezien op die datasheet ook mijn FSB verkeerd staat hoop ik dat ook het geheugen er niet correct op staat en ik dus PC3200 geheugen op mijn bordje kan zetten. Dit geheugen is momenteel in actie bij alternate.

Heeft iemand er persoonlijke ervaring mee?

Bedankt Groetjes,
Juice

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 13:39 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

controleer eens met CPU-Z hoe hard je Processor loopt en op welke FSB, mischien is je processor wel een 800FSB versie maar je mobo ondersteund alleen de 533 versie, zodat je processor nu met een telage fsb draaid!

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een repport van wat CPU-Z allemaal te vertellen had over mijn systeem.
Is wel een handig programmatje trouwens,... _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 13:19 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Er kan inderdaad gewoon PC3200 in, dat zal als het goed is inderdaad sneller lopen. Doet het dat niet, dan werkt het alsnog wel, maar zal het maar op 333Mhz werken. Maar ik weet wel bijna zeker dat dat niet het geval zal zijn.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Als je PC3200 bij PC2700 stopt, zal het 3200 natuurlijk ook op 2700-snelheid (166 MHz) gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er 2 nieuwe repen 512MB PC3200 in zetten.en die PC2700 er uit laten natuurlijk. :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ga me nu toch proberen dat PC3200 geheugen der in te zetten. Als het niet werkt jammer, maar dan verkoop ik het geheugen wel weer door. Als het wel werkt hoop ik dat mijn dat pc weer wat sneller is. Meer geheugen en een nieuwe videokaart, dan kan mijn pc wel weer even mee.

Juice.
Pagina: 1