Toon posts:

[XP] Home Multi-Language Recovery DVD + taal veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij kocht vorige week een nieuwe laptop in de MediaMarkt.

Bij het aanzetten van z'n laptop voor de 1e maal, werd er gevraagd naar een taal. Per ongeluk heeft hij frans geselecteerd waardoor hij dus nu bij mij kwam om z'n Windows weer naar het nederlands te plaatsen.

Alleen wil de Recovery DVD geen andere taal selecteren dan diegene hij oorspronkelijk heeft gekozen. MAW, allicht heeft de laptop dit opgeslagen in z'n recovery partitie, en nu installeert hij wel Windows opnieuw, maar nog steeds in het frans, en nergens kan ik die taal wijzigen.

Is er een tool of manier die mij toelaat om die taal te wijzigen die blijkbaar 'ingebakken' zit in het toestel na die initiele taalkeuze?

Bedankt!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Er zit vast een hidden partitie op. Kijk eens of je daar wat op terug kunt vinden...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
De hidden partitie vind ik niet zo meteen, maar ik vond wel een lang.txt op de c:/ schijf met wat info over de recovery.

Daar staat het volgende in:

[BIM]
Language=FRN
SKU=PER
OS=XP
Recovered_at=2005-29-10 18:18:40

Nu weet ik dus niet of die file ingelezen wordt bij het recoveren, anders zou ik die language mss kunnen aanpassen, maar dan moet ik ook wel weten wat de shortcode is voor DUTCH

NDL? of DUT

Ik denk zelf NDL, maar weet dat niet zeker.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
haal met delpart.exe anders de hele partitie weg, kan je gelijk kaal beginnen

A wise man's life is based around fuck you

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:11:
Nu weet ik dus niet of die file ingelezen wordt bij het recoveren, anders zou ik die language mss kunnen aanpassen, maar dan moet ik ook wel weten wat de shortcode is voor DUTCH

NDL? of DUT

Ik denk zelf NDL, maar weet dat niet zeker.
NDL is het zowiezo niet en waarschijnlijk is het NLD ja, maar of het uit die file gelezen wordt zou ik ook niet weten.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er ook al aan gedacht om die partitie gelijk te wissen, maar kan ik dan nog die Recovery DVD's gebruiken?

Kan me niet zomaar veroorloven hier iets mee mis te doen, aangezien het niet m'n eigen toestel is :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De DVD zou (als het een goede is iig). De staat van de hele laptop moeten herstellen naar de fabrieksinstellingen. Dat zou hij moeten doen zonder hulp van die extra partitie. Voor de zekerheid kan je natuurlijk wel gewoon alle files die op die hidden partitie staan naar een DVD kopieëren :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Partition Magic toont geen hidden partities. Enkel de c: dus.

Kan ik er nu vanuit gaan dat de taalinfo op de c:/schijf wordt opgeslagen ergens? En als ik die partitie wis, dat de recovery dvd dan opnieuw de taalkeuze zal vragen?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou er inderdaad van uit moeten kunnen gaan dat de taalinfo gewoon alleen in Windows van toepassing is, waardoor bij het wissen en het opnieuw gebruiken van de DVD hij gewoon om een taal vraagt :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
hij slaat het blijkbaar nog ergens anders op.

Ik heb nu met fdisk de c: schijf gewist en een nieuwe aangemaakt. Het booten in xp lukt nu (duh) niet meer.

Maar de recovery dvd blijft steeds in het frans opstarten, dus allicht slaat hij het ergens op in de rom of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gedoe allemaal zeg, en dat omdat je gewoon een andere taal wil installeren.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:12:
Wat een gedoe allemaal zeg, en dat omdat je gewoon een andere taal wil installeren.
correctie: wat een gedoe allemaal omdat je een fout hebt gemaakt

een andere taal installeren op een engelstalige windows gaat namelijk vrij makkelijk (muip pack kopen en installeren)

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje,

De laptop is niet van mij, ik probeer enkel het probleem op te lossen. En extra kosten maken om enkel maar de taal aan te passen is toch helemaal niet nodig voor zo'n pietluttigheid.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:53:
Zwelgje,

De laptop is niet van mij, ik probeer enkel het probleem op te lossen. En extra kosten maken om enkel maar de taal aan te passen is toch helemaal niet nodig voor zo'n pietluttigheid.
nee idd :)

ze betalen je niet per uur :P je bent al 2 dagen bezig met deze 'pietluttigheid' ;)

:+

wel raar idd, dus de hele partitie heb je al weggehaald :? gebruik desnoods delpart.exe om echt ALLES weg te halen

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, nee, natuurlijk ben ik er geen 2 dagen mee bezig :) Daarom dat er ook veel tijd tussen m'n posts zit ;)

Het is een vriendendienstje, dus een drankje in de kroeg volstaat!

ja, delpart zal ik eens proberen, maar volgens mij maakt het niet veel uit, fdisk toont ook maar 1 partitie. Ik bel wel even met de helpdesk anders.
Pagina: 1