7800GT Toch unlockable?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
http://www.hkepc.com/hwdb/7800gt-5.htm

Mijn japans is niet zo goed, maar hier staat toch zeker een overzicht met een 7800gt, een gtx, en een gt met 24/8.

Wat denken jullie hiervan, en is er iemand die het risico (:+) durft te nemen om het zelf te proberen?

(ts is nog een beetje mager maar dat komt omdat de info ook nog een beetje mager is ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/24pp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img495.imageshack.us/img495/5634/78009xj.th.gif
早期的Geforce 7800GT工程樣本能重開24ps/8vs的機會較大(或是BIOS沒有被強利運作20ps/7vs!?),而nVidia向本來透露正式版再啟 Pipeline完全是運氣,不會所有貨品都能重啟,而且亦不評論能重開Pipeline的機會率。筆者手上的Galaxy屬於較早期的工程樣本,因此兩片都能正常重開至24/ps/8vs。

grof vertaald:

Alleen de eerste productie exemplaren Geforce 7800 GT hebben een redelijke kans tot het 'unlocken' van de 24ps/8vs. Al dan niet in de BIOS gelocked tot 20ps/7vs. nVidia heeft wel door laten schemeren dat het puur geluk zal zijn of de extra Pipelines geunlocked kunnen worden, dus niet alle exemplaren zouden dit kunnen, laat staan dat er gesproken kan worden van enige noemenswaardige succespercentages. De reviewers had twee exemplaren van deze kaart van het merk Galaxy en die waren beide van de eerste generatie, daardoor werken deze twee wel geheel unlocked op 24ps/8vs.

Bedankt Loenatiq hiervoor :>

[ Voor 250% gewijzigd door HeepH op 30-10-2005 15:36 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke poging tot rip van die site hoor ;)

Maar'm ja een 7800 had toch 20 ? waarvan de laatste 4 waren unlocked :? of waren het er 24 / 32 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
een GT heeft er 20, een GTX 24. Dus nu hebben ze een GT met 24.

die rip liep niet helemaal goed, working on it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeefStan schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:11:
een GT heeft er 20, een GTX 24. Dus nu hebben ze een GT met 24.

die rip liep niet helemaal goed, working on it ;)
Op de screenie staat toch gewoon dat de GT er 20 heeft ? Ik zie niet dat er 4 unlocked zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
op de tabel op die site wel,maar ik krijg die tabel niet gekopieerd. Edit : imageshack doet het weer dus hier is je tabel.

Edit : kan je die 2e pic ook hosten (14 kb)

[ Voor 42% gewijzigd door HeepH op 29-10-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Interessant...hopend dat iemand het kan vertalen ofzo... want als dit wertk zijn mijn plannen voor de aansc haf van een 7800GT een stuk concreter :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word tijd dat ze de GTX unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:58

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:49:
Word tijd dat ze de GTX unlocken...
hoe bedoel je? gtx is niet locked hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
hij denkt dat een gtx misschien wel 32 pipelines heeft, zodat als je die unlocked je de 7800 Ultra zou krijgen, ik geloof het niet hard, want als die ultra er was zouden ze die wel ingezet hebben tegen de x1800xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

mjah true maar wel raar als hij dat denkt :)

ultra komt er wel aan gewoon een gtx met 512mb en hogere speeds maar of hij ook ultra gaat heten dunno...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Het gaat waarschijnlijk geen 7800 Ultra heten, omdat ultra staat voor "schaars product" (zie 6800 ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

早期的Geforce 7800GT工程樣本能重開24ps/8vs的機會較大(或是BIOS沒有被強利運作20ps/7vs!?),而nVidia向本來透露正式版再啟 Pipeline完全是運氣,不會所有貨品都能重啟,而且亦不評論能重開Pipeline的機會率。筆者手上的Galaxy屬於較早期的工程樣本,因此兩片都能正常重開至24/ps/8vs。

grof vertaald:

Alleen de eerste productie exemplaren Geforce 7800 GT hebben een redelijke kans tot het 'unlocken' van de 24ps/8vs. Al dan niet in de BIOS gelocked tot 20ps/7vs. nVidia heeft wel door laten schemeren dat het puur geluk zal zijn of de extra Pipelines geunlocked kunnen worden, dus niet alle exemplaren zouden dit kunnen, laat staan dat er gesproken kan worden van enige noemenswaardige succespercentages. De reviewers had twee exemplaren van deze kaart van het merk Galaxy en die waren beide van de eerste generatie, daardoor werken deze twee wel geheel unlocked op 24ps/8vs.

Edit: het komt trouwens van een chinese site uit HongKong

[ Voor 26% gewijzigd door LoEnaTiQ op 30-10-2005 15:32 ]

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
dit is goed nieuws.
alleen minder leuk is dat het weer de 1e exemplaren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
tja alleen weet ik niet waar hij dat op baseerd, want het zijn dezelfde cores, en het lijkt me niet dat je express je proces aanpast voor een zwakkere core...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^^
Uiteraard een PR verhaaltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

nou heren vertel mij eens hoe ik dat kan proberen?

rivaturner lijkt mij maar heb nog nooit wat ge océd vond stock altijd wel genoeg en nu vind ik stock ook genoeg maar wil dit wel even proberen ivm dat ik er strax een nv5 rev3 op heb zitten :)

dan mag het GTtje van mij ook wel wat harder lopen en als ik dan ook nog wat pijpjes erbij heb vind ik het helemaal best

ik hoef geen uitleg gewoon link\tutorial of goeie faq (van got word ik weeres niet wijzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is pas een roddel, er is echt nog geen tutorial over hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Hmm, interresant :)

Als dit zou werken dan houd ik m'n 7800GT misschien wel. Ik ga het alleen niet testen want de doos is nog sealed en ik heb geen PCI-e mobo liggen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:30:
is pas een roddel, er is echt nog geen tutorial over hoor...
ehm ok had er beter bij kunnen zetten dat ik een tutorial van rivaturner bedoelde...

nee snap ik dat er nog geen volledige uitleg is hoe dit moet/werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Daar kun je ook wel naar googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja zijn er ook gevaren aan gebonden?

Ik keek ff die schema na maar het zijn niet echt denderende scores die verbeterd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HeefStan schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:25:
hij denkt dat een gtx misschien wel 32 pipelines heeft, zodat als je die unlocked je de 7800 Ultra zou krijgen, ik geloof het niet hard, want als die ultra er was zouden ze die wel ingezet hebben tegen de x1800xt
No offence, maar welke x1800xt? Als ATI dezelfde leveringsgewoonten er op nahoud als met de laatste generatie, hoeft nVidia zich voorlopig geen zorgen te maken. De Ultra zal imho pas worden geintroduceerd zodra ATI serieuze (=massaal beschikbare snellere modellen) concurentie kan bieden.

Maar al met al, weer een leuke ontwikkeling om te volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Nou als ik iets had waarmee ik de concurrent de grond in stampte nog voor zijn producten op de markt waren dan wist ik het wel ;)

ik neem aan dat de modificatie op dezelfde manier gaat als het unlocken van de pipelines op een 6800le. Je zou ook kunnen proberen een bios van een gtx te flashen... (ik wil mijn bios wel beschikbaar stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:26
HeefStan schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:44:
Nou als ik iets had waarmee ik de concurrent de grond in stampte nog voor zijn producten op de markt waren dan wist ik het wel ;)

ik neem aan dat de modificatie op dezelfde manier gaat als het unlocken van de pipelines op een 6800le. Je zou ook kunnen proberen een bios van een gtx te flashen... (ik wil mijn bios wel beschikbaar stellen)
Ik stel mijn GT iig niet beschikbaar als proefkonijn. ;)

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
wat doe je hier dan nog :+ ? ben jij nou tweakert ! scheer je weg !

:>

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 30-10-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Sjmeut schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:26:
Ik stel mijn GT iig niet beschikbaar als proefkonijn. ;)
Het gaat hier om software mods en biosflashes, als je een 2e (PCI) video kaart bij de hand hebt en je juiste flash utilities kun je je kaart _niet_ beschadigen...als het niet/nauwelijsk werkt, flash/softmod je hem weer terug....

Bij hardmods zou ik je standputn delen though, tenzij het 100% zeker is dat het werkt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-10-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 23:04

DefLite

Why so serious?

ik vraag me af waarom die verkoper niet wat screens heeft of iod. Dit ziet er erg mager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Waarschijnlijk is het onzin, mss stuurt hij wel een cd en gaan de prestaties wel vooruit maar alleen al op de kloksnelheid dan.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GT loopt al heerlijk op dik 500 core en 1.17 memory , is meestal nog sneller als een GTX @ 430-1200 , ondanks die 4 extra pipes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin om zoiets te verkopen. Mocht het echt waar zijn, dan staat het binnen een week ook op het internet. Ik ben inderdaad benieuwd of de inhoud van de cd mee behelsd dan een paar simpele overclocktools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:19:
Mijn GT loopt al heerlijk op dik 500 core en 1.17 memory , is meestal nog sneller als een GTX @ 430-1200 , ondanks die 4 extra pipes :9
Maja mijn GTX zal die nooit bijhouden :P (525/1440)

Ik ben zeer benieuwd of die GTX/GT nou ooit nog die extra pipes kunnen krijgen ofniej!

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus EN7800GT /2DHTV 256 MB, PCI Express x16 in mijn pc en wil hem graag unlocken. Mijn videokaart is een versie 1.0 en is gelijk na de introductie in nederland gekocht dus het zou moeten werken. Als iemand presies weet hoe je hem kan unlocken wil ik wel een poging wagen ook al heb ik nog nooit zoiets geprobeerd. Heb trouwens nog een pci epres kaart dus zou hem weer terug kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net al ff een paar biossen opgezocht namelijk de 7800GT.PCIe.256MB.Rev.01 (de oude GT versie) en de 7800GTX.PCIe.256MB.Rev.01(de nieuwe GTX versie). Nu is mijn vraag of iemand de GTX versie op de GT te flashen en zo ja heeft het gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
dan zou je dus de bios van een 7800 gtx (die van mij bijvoorbeeld, ik heb een asus 7800gtx) moeten flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die heb ik rev.1.0 dus dat is een van de eersten en heb mijn oude bios voor de zekerheid. Maar nu is mijn de vraag heeft iemand het al een keer geprobeerd en wat kan er allemaal mis meegaan. Ook wil ik weten met welk programmaatje dat doet. (Namelijk nog nooit gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
dit kan toch o.a. met nvflash ?

Zorg ervoor dat je een bootable diskette of cdrom hebt... waarbij je deze zo in elkaar zet dat als je boot van deze media drager er AUTOMATISCH geflasht wordt .. natuurlijk naar je OUDE bios.

Deze ga je dus eerst backuppen .. in geval van problemen met de boot na de flash met de nieuwe bios kun je je kaartje nog redden..

weet niet zo die commando's uit mijn hoofd, check even op google.. flashing my nvidia 7800 ofzo

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okej NVIDIA NVFlash 5.10 gedownload maar hoe maak ik het makkelijkste een bootable floppy met dat programma erop en hoe backup ik de oude bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:42:
okej NVIDIA NVFlash 5.10 gedownload maar hoe maak ik het makkelijkste een bootable floppy met dat programma erop en hoe backup ik de oude bios.
"a:nvflash -b naam.rom" dit is het comand als je van je bios een backup wilt maken
en een bootable floppy maak je door de floppy te formateren en dan "MS-DOS-opstartdiskette maken" aan te vinken.

suc6

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 02-12-2005 15:52 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bootable diskette maak je door met je rechtermuisknop op station a te klikken vervolgens klik je met links op format en zet je een vinkje bij: create an MS startup Disk. Vervolgens zet je de bios op de diskette evenals het NVFlash programmaatje. Met nibitor kun je de bios uitlezen van de kaart en eventueel aanpassen. Het is zowieso aan te raden een kopie van jou standaard bios op de diskette te hebben staan in het geval het mis zou gaan met flashen. Je kunt dan nog altijd blind flashen door op te starten van de diskette en in dos mode de opdracht nvflash bios.rom te geven indien je jou standaard bios bios.rom hebt genoemd. Het stelt verders niet veel voor heb in mijn 6800GT een ultra bios erin gezet en draait perfect. Via http://www.mvktech.net/download.php kun je de nodige tooltjes en wellicht nu of in de toekomst een gemodde bios voor jou 7800GT kaart

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedank voor de reacties denk dat ik er nu wel uitkom maar heb nu dus nog een vraag. Als het mis gaat kan mijn videokaart beschadigen en is het altijd zeker dat ik de oude bios er weer op kan flashen? of moet je er een pci kaart voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:57:
bedank voor de reacties denk dat ik er nu wel uitkom maar heb nu dus nog een vraag. Als het mis gaat kan mijn videokaart beschadigen en is het altijd zeker dat ik de oude bios er weer op kan flashen? of moet je er een pci kaart voor gebruiken?
Zoals ik al zei kun je gaan blind flashen of een andere mogelijkheid is om een andere pci videokaart tijdelijk te gebruiken zodat je kunt zien wat je aan het doen bent indien het flashen om een of andere redenen verkeerd is gegaan. Ik heb zelf van alles geprobeerd maar kreeg het kaartje maar niet kapot ;o) en met unlocken al helemaal niet mocht dit nog met jouw kaartje mogelijk zijn, daar net als bij de 6800LE uitvoering deze kaartjes het hardwarematig ondersteunde maar softwarematig niet toelieten. Mijn 6800GT draaid standaard 350/1000 en met langzaam testen kwam ik erachter dat ik boven de 430/1200 artifacts kreeg. Ultra draaid standaard op 425/1100 als ik het goed heb, dus ik kon met gemak de ultra bios erin zetten. M.a.w. je moet natuurlijk wel van te voren even testen of hetgeen wat je wilt bereiken wel haalbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej heb de oude bios gebackuped klopt het dat hij als backup.rom op de floppy staat en 63 Kb groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:10:
Okej heb de oude bios gebackuped klopt het dat hij als backup.rom op de floppy staat en 63 Kb groot is?
Dat is wel mogelijk ja. Als je gaat flashen is het misschien wel handig om de bios naam te veranderen in een voor jou herkenbare naam welke niet meer dan 8 karakters heeft daar je onder dos moet flashen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okej net de kaart ff op 450/1200 (gtx settings) en liep goed zonder artifacts. In princiepe zou hij die snelheid moeten kunnen hebben. Kwam overgens al op 77** punten wat al bijna 1000 punten meer is met standaar settings. Ik maak gewoon 2 floppy's 1 met de orginele en eentje met de nieuwe is denk ik het makkelijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:28:
okej net de kaart ff op 450/1200 (gtx settings) en liep goed zonder artifacts. In princiepe zou hij die snelheid moeten kunnen hebben. Kwam overgens al op 77** punten wat al bijna 1000 punten meer is met standaar settings. Ik maak gewoon 2 floppy's 1 met de orginele en eentje met de nieuwe is denk ik het makkelijkste
1 extra floppy met de orginele bios maken kan inderdaad nooit geen kwaad. Nu je kaart op gtx settings draait moet het flashen normaal gesproken geen probleem meer zijn. Je zou met nibitor de orginele bios nog even kunnen bekijken en daarna de nieuwe bios om zo de verschillende settings even op te kunnen schrijven. Ik heb destijds van mijn nieuwe bios de board id moeten veranderen, anders kon ik hem niet geladen krijgen. Was toen gewoon eventjes kijken wat er in mijn orginele bios stond en deze in de nieuwe bios aangepast, opslaan onder een anderenaam en vervolgens wederom proberen te flashen. Maar je kunt het ook gewoon kunnen proberen dan weet je wat je eventueel meteen zou moeten veranderen waneer je niet zou kunnen flashen en dus een foutmelding krijgt.
Ik moet met mijn systeem (zie sig) tevreden zijn met een 59xx benchmark score

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej ben al weer verder gekomen Alleen zegt ie dus Board ID 7004 klopt niet maar moet ID 700E zijn. Maar dat kan ik dus aanpassen wat mij hierboven wordt vermeld. Ik ga het eens ff uitvogelen en zal mijn bevindingen weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programaatje Nibitor 2.5a welke je nu nodig hebt kun je hier downloaden : http://www.mvktech.net/co...lectfolder/cat,92/page,2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej heb dus nu nog een vraagje wat en hoe moet ik het aanpassen. Heb hier een screentje van de 2 biossen en denk dat ik het hier in moet aanpassen maar weet het niet zeker. kan iemand mij vertellen met zekerheid wat ik hieraan moet aanpassen?

zijnAfbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/6242/naamloos1zy.jpg

Hij geeft een board id foutmeldin is 7004 maar moet 700E zijn

Trouwens dit is de site waar ik de bios heb gedownload http://www.mvktech.net

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Board id dien je dan van 6814 naar 7614 te veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej leek ff te werken maar kreeg een ander foutmelding tijdens het flashen namelijk gpu mismatch. Volgens mij zijn het dezelfde maar weet het niet zeker. Of is dit ook aan tepassen in de nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff nagekeken welke core ik heb en het is een G70 maar volgens mij heeft de GTX ook een G70 core maar dat weet ik dus niet zaker. Kan iemand dit bevestigen. Probleem is tijdens het flashen zegt hij dat de core niet overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^^ Mja, dat zat eraan te komen. Tis iig wél zo dat het dezelfde core is, maar dat ze waarschijnlijk op een hardwarematige manier locked zijn dan(misshcien m.u.v de egineerings samples :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Kun je anders dan de orginele bios pakken en dan de clocksettings van de GTX erin flashen en het aantal pixelpipelines naar 24 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej het is gelukt om hem naar een gtx te krijgen. Heb nog niks getest maar heb alvast een screentje

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/9126/naamloos5ev.jpg

Zal strax mijn bevinden posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:57:
Okej het is gelukt om hem naar een gtx te krijgen. Heb nog niks getest maar heb alvast een screentje

[afbeelding]

Zal strax mijn bevinden posten
:9~ Lijkt haast te mooi om waard te zijn. Zijn de extra pixelpipelines geunlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej ben tegen een ander probleempje aangelopen namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/5748/naamloos0jq.jpg

Ik heb op mijn voeding 2 Pci-e conectors op mijn voeding en alle 2 geprobeerd maar helpt niets. ook een ander veoding helpt niet veel. De core loopt nu maar op 276 Mhz en het geheugen wel op 1200. In #dmark 05 haal ik maar net 5000 puntjes. Mijn vraag is dus ook is dit optelossen?

Edit: Trouwens had bij mijn GT bios geen lowpower clocks ingevult en bij de GTX Stond dat wel. Heeft het daar iets mee te maken. En hoe kan ik zien met rivatuner hoeveel pipelines gebruikt wordt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej ik heb het waarschijnlijk gevonden zie ook hieronder het plaatjes. Dus waarschijnlijk zijn de pixelpipelines nog gelocked of zijn ze gewoon niet aanwezig

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/5370/naamloos8hh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude bios erweer in geflashed maar dan op 430/1200 gezet in de bios. Draait nu netjes op 430/1200. In 3dmark haal ik 7500 punten mee weet niet dat het een goede score is voor een GTX versie. Eerst haalde ik 6700 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Netjes gedaan, jammer dat het niet lukte, maar bewondering dat je het in iedergeval geprobeert hebt. _/-\o_

[Updated spec's]

Pagina: 1