Toon posts:

[Red Alert 2] RA2.exe en setup.exe veroorzaken fout *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hee, ik heb de orginele versie van red alert 2

ik heb hem een maand geleden geinstaleerd en alles deed het prima gister nog online gespeeld alles deed het maar vanmorgen kreeg ik de foutmelding dat ra2.exe een fout had veroozaakt
op alle mogelijke manieren geprobeerd het spel aan de praat te krijgen maar helaas niets lukte

Toen unistaleerde ik het spel wat wel lukte en wou k het spel opnieuw instaleren maar ik kreeg toen de foutmelding dat er een fout was veroorzaakt in setup.exe

weet iemand waar het fout zit bij mij

Mijn pc :amd athlon 64 mb 3200+
1024 mb ram
Ati raedon 9600 256 mb
Direct x versie 9.0

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Heb je gister iets vreemds gedaan met je pc? Toevallig een nieuwe driver oid geïnstalleerd?

Dan is het een optie om systeemherstel te doen en je systeem tot een vorig punt te herstellen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
nee niks gedaan

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58

charrel

Cortisol4life..

Scheurtje in de cd? Die cd's zijn nu niet echt van goede kwaliteit van westwood.
Wat je wel kan doen is 2 iso's maken van je cd's en dan met je originele code installeren. Dan alle .mix bestanden toevoegen van de beide cd's en dan no-cd patch erover heen.
Zo speel ik al jaren, heb 3setje's ra2 cd's liggen waarvan er 5 gescheurd zijn :r
Generals precies hetzelfde gezeur, scheuren ook gewoon |:(
Je kan je cd's ook opsturen in het geval als ze gescheurd zijn, dan krijg je voor 5 euro nieuwe toegestuurd!

Verwijderd

Topicstarter
de amerikaanse cd doet het niet de russchische ook niet

cd van mijn buurjongen geleend

doet het ook niet

Hoe maak ik een .iso met welk programma..

• Coldcat

Coldcat

HODL

Als je het spel met cd moet spelen ligt het inderdaad aan je cd's. Als ze echt onherstelbaar beschadigt zijn kun je een andere cd downloaden en met je eigen key gaan installeren. Het is niet 100% legaal maar ik denk dat iedereen kan begrijpen dat je in zo'n cituatie niet weer cd's gaat kopen.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:38:

de amerikaanse cd doet het niet de russchische ook niet
doet het ook niet

Hoe maak ik een .iso met welk programma..
Je kunt een .iso maken met behulp van nero of alcohol.

[ Voor 38% gewijzigd door Coldcat op 29-10-2005 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk datik iets verkeerd doe

krijg steedsbij alcohol 120 %

schijf leesfout ondekte te zien

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:44:
ik denk datik iets verkeerd doe

krijg steedsbij alcohol 120 %

schijf leesfout ondekte te zien
Heb je ook een andere cdromspeler geprobeerd?

• Coldcat

Coldcat

HODL

Die laatste zin snap ik niet helemaal. Bedoel je dat alcohol een leesfout detecteerd?

Dan kun je er denk ik van uit gaan dat je cd's het niet meer doen. Probeer jou cd eens bij een vriend.

doet het ook niet

• Coldcat

Coldcat

HODL

Misschien is het handig op de volgende keer het probleem in het daarvoor betreffende onderdeel te posten. Ik denk dat dit topic meer in problemen & vragen past dan hier.

Spielerij - Problemen & Vragen

***niet opnieuw gaan posten, als het niet goed is wordt het wel geschopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Coldcat op 29-10-2005 11:50 ]

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik denk dat je cd's het inderdaad niet meer 100% doen. Ik zou de cd's van jou eens bij je buurjongen proberen. Werken ze daar wel dan weet je dat het probleem bij jou computer ligt, wat ik overigens niet verwacht.

Werken ze niet bij je buurjongen dan zullen de cd's hoogstwaarschijnlijk kapot zijn. Je kunt nieuwe kopen zoals hierboven gesuggereerd werd maar ook downloaden. Dat is niet geheel legaal maar ik denk dat de meesten dat wel begrijpen. Als je nieuwe download moet je natuurlijk wel je eigen key gebruiken.

Verwijderd

charrel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:35:
Scheurtje in de cd? Die cd's zijn nu niet echt van goede kwaliteit van westwood.
Wat je wel kan doen is 2 iso's maken van je cd's en dan met je originele code installeren. Dan alle .mix bestanden toevoegen van de beide cd's en dan no-cd patch erover heen.
Zo speel ik al jaren, heb 3setje's ra2 cd's liggen waarvan er 5 gescheurd zijn :r
Generals precies hetzelfde gezeur, scheuren ook gewoon |:(
Je kan je cd's ook opsturen in het geval als ze gescheurd zijn, dan krijg je voor 5 euro nieuwe toegestuurd!
Red Alert 2 soviet cd is bij mij ontploft in de dvd speler :(

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:52:
[...]
Red Alert 2 soviet cd is bij mij ontploft in de dvd speler :(
Ik heb 2 alliescd laten ontploffen, de andere 3 zijn gescheurd/ zwaar gebarsten. De 2 generals cd's zijn beiden gescheurd en niet meer leesbaar ;(
Dit in verschillende cdromspelers waaronder een hele oude 14x speed. Het ligt echt aan die brakke cd's

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat die leesfouten in het begin zijn klopt volgens mij wel, dit is toch dat beveiligingsgedeelte die hij checkt bij het opstarten? Hier leest hij altijd verkeerd..

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik zou zeggen, krachten bundelen en nieuwe cd's terrugeisen of geld vragen. Als iedereen dit probleem heeft dan zullen ze vast niet zo heel moeilijk gaan doen omdat dit voor hele grote problemen kan zorgen voor een uitgever.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Coldcat schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:57:
Ik zou zeggen, krachten bundelen en nieuwe cd's terrugeisen of geld vragen. Als iedereen dit probleem heeft dan zullen ze vast niet zo heel moeilijk gaan doen omdat dit voor hele grote problemen kan zorgen voor een uitgever.
Ze weten ervan en je kan je cd's opsturen met 5 euro, dan sturen ze nieuwe terug naar je.
Zoals ik boven al zei!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hmm, je hebt dus een CD of DVD speler van Lite-On. Uit de tests komen ze altijd wel redelijk tot goed, maar mijn ervaring is dat ze na ongeveer een jaar de geest geven. Hoe oud is deze optische drive en wat is het precies voor een? Als je nog een andere drive in je pc hebt, moet je het spel eens via die speler installeren. Misschien werkt dat wel. Anders moet je het spel eens op een andere pc installeren, om kapotte cd's uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een lite on jah

en die is 1 jaar en een maandje

• Coldcat

Coldcat

HODL

Voordat je verder gaat zoeken zou ik echt eerst eens die cd's op een andere computer proberen. Met het hierboven genoemde cd prolbeem ligt dat voor de hand. En als je opties kunt uitsluiten is het zoeken echt veel gemakkelijker.

Verwijderd

Omdat dit een technische vraag is, krijgt dit topic een plekje in -> Spielerij - Problemen & Vragen en een titelfix

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Ik denk dat dit probleem eerder komt doordat je waarschijnlijk een windows xp update hebt binnen gehaald. Ik en mijn broertje hebben het ook gehad, en een maat van mij ook op 2 pc`s. Na een herinstallatie van windows deden ze het overal weer totdat die update er weer bij was. Helaas hebben we niet gevonden welke het was en nu kan ik het niet meer opzoeken omdat ik windows xp x64 gebruik en daar is het probleem gelukkig nooit voor gekomen.

Het probleem was trouwens niet alleen bij ra2.exe. Wanneer ra2 nog niet geinstalleerd was gaf de install ook eenzelfde fout.

Verwijderd

simpel te fixxen => run in modes windows 98

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:17:
simpel te fixxen => run in modes windows 98
Tijdens de installatie al? Das wel knap....
Pagina: 1