Toon posts:

[OC] AMD Ahtlon 3000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens en meisjes!

Zoals jullie gezien hebben ben ik nieuw op dit forum, en verwacht daarbij de reacties: Lees de FAQ, dat heb ik gedaan, en nog kom ik er niet uit.

Ik ben momenteel mijn AMD Ahtlon 3000+ aan het overclocken via de BIOS, netjes per stapjes, eerst 3%, dan 7% etcetra.

Ik zie nu dat netjes mijn kloksnelheid veranderd, de temperatuur blijft lekker onder de 40.

Alleen ik had verwacht dat de processor zelf hoger zou worden, dus de 3000+ naar bijvoorbeeld 3100+ etcetra.

Wat doe ik verkeerd?

In mijn BIOS staat btw. maar 1 keuze voor overclocking, en dat is AI Overclocking

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

3000+ is de rating, niet de kloksnelheid ;). Wat zegt je POST wanneer je opstart? En in Windows - rechtermuisklik op het 'Mijn computer' icoon, en klik op eigenschappen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
In de computereigenschappen staat de status momenteel op:

AMD Athlon 64 processor 3000+
Kloksnelheid: 1.98 GHz, 1,00 GB (Begonnen bij 1.80 GHz)

Wat ik wil is dus dat de rating hoger wordt, bijvoorbeeld van 3000+ naar 3200+

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Maak je niet druk om die rating. Trouwens een 3200+ rating haal je pas bij 2 Ghz ;). Het gaat toch om de klok, niet om het labeltje dat ie krijgt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Oeh, nieuw probleempje.

In de AI overclocking ging het niet verder dan 10%, dus ik selecteer "Adeptive Overclocking", krijg een nieuw balkje eronder en vul daar 8% in.

Krijg vervolgens een CPU FAN error.

Het systeem heeft zich weer naar de standaard waarden hersteld.

Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderd

die rating blijft gewoon 3000 ja.

en probeer met HTT en Vcore over te clocken, verhoog de HTT.. zet de ht multi op 3x (600mhz) en zet je vcore op 1.5 ofzo.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is beter je multiplier van je HT te verlagen, je totale bussnelheid komt beter niet boven 1 Ghz ivm stabiliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 08:54:
Hallo jongens en meisjes!

Zoals jullie gezien hebben ben ik nieuw op dit forum, en verwacht daarbij de reacties: Lees de FAQ, dat heb ik gedaan, en nog kom ik er niet uit.

Ik ben momenteel mijn AMD Ahtlon 3000+ aan het overclocken via de BIOS, netjes per stapjes, eerst 3%, dan 7% etcetra.

Ik zie nu dat netjes mijn kloksnelheid veranderd, de temperatuur blijft lekker onder de 40.

Alleen ik had verwacht dat de processor zelf hoger zou worden, dus de 3000+ naar bijvoorbeeld 3100+ etcetra.

Wat doe ik verkeerd?

In mijn BIOS staat btw. maar 1 keuze voor overclocking, en dat is AI Overclocking
Toch maar eens nog een keer de FAQ lezen?
Pagina: 1