Radeon 9800 Nog te repareren ?

Pagina: 1
Acties:

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01 00:10
Hallo,
Ik zat nogal aan het klote met een stekkertje op mn videokaart,
Omdat ik hem er niet vanaf kreeg.
Nu is die aansluiting op mn vid kaart dus afgebroken.
Het gaat om de aansluiting hier rechtsboven : http://www.metamods.net/I...are/Hercules_9800_003.jpg
Is dit nog te repareren ? ,
Of wordt het tijd voor een nieuwe videokaart. :/

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dat valt nog wel te solderen denk ik hoor, maar heb is overigens niet eens altijd nodig om dat stekkertje aangesloten te hebben hoor.
Zonder wil het meestal ook prima werken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• NoLiMiTSoLDieR
Mooi dus het kan nog wel gemaakt worden.

Ik heb het al zonder geprobeerd, maar dan start mn pc niet op.
Dan hoor ik hem alleen als een gek piepen 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 29-10-2005 06:54 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 11:24

charrel

Cortisol4life..

Wolfboy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 06:37:
Dat valt nog wel te solderen denk ik hoor, maar heb is overigens niet eens altijd nodig om dat stekkertje aangesloten te hebben hoor.
Zonder wil het meestal ook prima werken.
Ze maken die er niets voor niets op, agp slot kan niet voldoende voltage leveren dus doen ze dat met een extra stekker. Zit er dus altijd echt wel met een reden op, sommige nvidia kaarten draaien wel zonder stekker hetzij dan wel op veel lagere snelheden of zonder 3dmode.
9800pro geeft een waarschuwing als de stekker er niet inzit.
Lijkt me wel te solderen die molex stekker, hangt er een beetje vanaf wat er allemaal loszit.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

charrel schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 07:25:
Ze maken die er niets voor niets op, agp slot kan niet voldoende voltage leveren dus doen ze dat met een extra stekker. Zit er dus altijd echt wel met een reden op, sommige nvidia kaarten draaien wel zonder stekker hetzij dan wel op veel lagere snelheden of zonder 3dmode.
9800pro geeft een waarschuwing als de stekker er niet inzit.
Niet in alle gevallen hoor, ik heb hier ook een 9800pro MET zo'n stekker waar je het verschil niet merkt of het wel of niet is aangesloten, wat je verteld is dus afhankelijk van de kaart.
Voor zover ik weet was alleen bij de 9500 en de 9700 serie het kabeltje vereist om te draaien, bij 9800 kaarten wil het weleens verschillen.

Overigens, de 9800 pro die ik hier heb liggen is er een van medion, die hebben wel vaker vreemde spullen ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• NoLiMiTSoLDieR
Hij is afgebroken bij die ijzeren pennetjes, alleen dat hoeft dus gesoldeert te worden.
Ik krijg dat stekkertje trouwens moeilijk van die aansluiten af, er zit een soort clipje onder.
maar daar kom ik niet bij als hij er op zit

Naja ik breng hem wel weg, om hem te late solderen.

Bedankt nog
Pagina: 1