C++: Zoals Cedit class maar dan met kleur

Pagina: 1
Acties:

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een manier om op een simpele manier een logvenster te maken (geen user-input dus). Hoewle er alleen tekst in komt, moet ik wel per karakter een andere kleur kunnen kiezen. De Cedit class zou perfekt zijn, ware het niet dat je hier alleen de tekstkleur voor de hele control-inhoud kunt zetten ipv per karakter. Hetzelfde geldt voor ListView.

Het lijkt erop dat alleen CRichEditView dit mogelijk maakt. Maar dan krijg je dan wel een behoorlijke complexiteit voor terug. De snelheid zal hierdoor ook wel negatief beïnvloed worden.

Iemand een idee?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Waarom zou je er geen RichEdit voor gebruiken? De complexiteit hiervan is zo groot nu ook weer niet en ik denk niet dat de eventuele vertraging die je hebt t.o.v. een CEdit een probleem gaat zijn (sterker nog, dat weet ik eigenlijk wel zeker ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
De snelheid van een GUI wordt bepaald door de (lees)snelheid van de gebruiker.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Hermarcel
  • Niet online
Ok, laat ik het maar proberen met RichEdit.

Thanks!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54
Of je zou CEdit moeten subclassen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Hermarcel
  • Niet online
Ok, gedaan met RichEdit :)

Bedankt!

ps. Deze mag, wat mij betreft, dicht
Pagina: 1