Ik zal de situatie uitleggen:ik heb een slackware 10.2 server draaien. Hierop bevind zich oa smb,www,ftp,ssh. Nu werkt intern alles perfect. Zowel via ip als via domain name. Maar nu is van buitenaf geen van deze service te benaderen. Wanneer het precies is mis gegaan zou ik niet weten aangezien van binnenuit lijkt alsof alles goed gaat. ik kan dan namelijk ook gewoon het dyndns gebruiken.
De poorten zijn natuurlijk gemapped naar het juiste adres.Wat vreemd is is trouwens dat bepaalde mappings naar een andere pc wel goed werken.
Om eens te testen heb ik in de server een damn small linux cd gestopt en hiervan geboot. Hierna de bijbehorende webserver gestart en vervolgens bleek dat nu ook van buitenaf alles te benaderen is.
Ook eens geprobeerd om de webserver op een andere pc te zetten en de mapping aan te passen. Alles werkt gewoon zoals bedoeld.
Nu zou je zeggen het probleem ligt dus aan apache, maar dat is niet zo want ssh,ftp, etc is ook van buitenaf niet te benaderen.
Het lijkt dus wel of iets in het systeem zaken tegenhoud.
iptables -L geeft aan dat er geen rules zijn
output van cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward is 0 routing staat dus uit.
openvpn draait ook niet atm.
Maar wat kan het nog wel zijn.. ik zie het niet zo zitten om de server opnieuw te installeren namelijk.
De poorten zijn natuurlijk gemapped naar het juiste adres.Wat vreemd is is trouwens dat bepaalde mappings naar een andere pc wel goed werken.
Om eens te testen heb ik in de server een damn small linux cd gestopt en hiervan geboot. Hierna de bijbehorende webserver gestart en vervolgens bleek dat nu ook van buitenaf alles te benaderen is.
Ook eens geprobeerd om de webserver op een andere pc te zetten en de mapping aan te passen. Alles werkt gewoon zoals bedoeld.
Nu zou je zeggen het probleem ligt dus aan apache, maar dat is niet zo want ssh,ftp, etc is ook van buitenaf niet te benaderen.
Het lijkt dus wel of iets in het systeem zaken tegenhoud.
iptables -L geeft aan dat er geen rules zijn
output van cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward is 0 routing staat dus uit.
openvpn draait ook niet atm.
Maar wat kan het nog wel zijn.. ik zie het niet zo zitten om de server opnieuw te installeren namelijk.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!