Rex
Ik heb het Spellingscontrole genoemd, om een algemeen woord te gebruik voor de controle van je reactie.
Met een spellings- (en grammatica)-controle krijg je over het algemeen minder fouten in de reacties.
En reden des te meer om die checks niet in te voeren. >> Why not? Ik begrijp je argument niet zo.. Waarom zou je grammatica niet mogen controleren?
Met een spellings- (en grammatica)-controle krijg je over het algemeen minder fouten in de reacties.
En reden des te meer om die checks niet in te voeren. >> Why not? Ik begrijp je argument niet zo.. Waarom zou je grammatica niet mogen controleren?
Rex
Een betere spellingwereld begint bij jezelf: het is 'spellingcontrole', zonder tussen-s
.
Oftewel: laten we dit maar niet doen, iederen maakt wel eens een spelfout. Het is sowieso moeilijk om een waterdichte controle op dt-fouten te maken, denk maar aan het verschil tussen 'daar word je ziek van' en 'het wordt je dood'.
Oftewel: laten we dit maar niet doen, iederen maakt wel eens een spelfout. Het is sowieso moeilijk om een waterdichte controle op dt-fouten te maken, denk maar aan het verschil tussen 'daar word je ziek van' en 'het wordt je dood'.
zie je ? het is nu zelfs zonder tussen-s !! Even more reason to add a check!
Muah, het is eigenlijk niet eens zo belangrijk hoor, it was just an idea. Meer bedoeld als een extra feature voor de buitenlanders onder ons die nog niet zo goed hmmm... you get the idea, right?
Muah, het is eigenlijk niet eens zo belangrijk hoor, it was just an idea. Meer bedoeld als een extra feature voor de buitenlanders onder ons die nog niet zo goed hmmm... you get the idea, right?
offtopic:
Niet racistisch bedoeld - ben zelf een buitenlander
Niet racistisch bedoeld - ben zelf een buitenlander
Rex
Dan haal je je post even door Word of een andere spellingchecker heen, als je dan toch per se een foutloze tekst wilt hebben (en dan nog, spellingcheckers zijn echt niet perfect)
.
Volgens mij zorgt een spellingchecker trouwens ook voor een hoop extra serverbelasting, correct me if I'm wrong.
Volgens mij zorgt een spellingchecker trouwens ook voor een hoop extra serverbelasting, correct me if I'm wrong.
[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 29-10-2005 00:51 ]
Zie ook [rml][ Feat] Spellingcontrole[/rml] en allerlei topics in BUG over ditzelfde onderwerp.
Verwijderd
Het beheersen van spelling en grammatica is een fundamentele vaardigheid die iedereen sowieso onder de knie moet krijgen. Of iig op een zo hoog mogelijk niveau.ReflexWolf schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:33:
Ik kan best begrijpen dat mensen een spellingcontrole willen hebben in grote verslagen, omdat je dan echt geen zin meer hebt om alles door te nemen en te verbeteren. Maar in "normale" forum posts zou je toch moeten verwachten dat je het even snel doorkijkt op fouten?
Anders hebben we helemaal geen excuus meer om een beetje fatsoenlijk NL te leren.
Zelf houd ik altijd Van dale bij de hand (http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboe wel te verstaan) als ik het even niet meer weet, ipv in Word te checken zodat ik toch kan blijven werken aan de NL taal, die al knap lastig (en onlogisch) is.
Sowieso kan een spellchecker (<-- engels woord gebruikt, dus geen last van tussen-s-en
) geen controlles uitvoeren op werkwoorden zoals Steve al uitlegd. En dan heb ik het nog niet over de zwaarte van zo'n procedure voor de servers..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
En wat is de toegevoegde waarde? Iedereen snapt toch wat ik bedoel, of ik nou word of wordt gebruik in een zin. Het enige wat niet moet gebeuren is het (veelvuldig) gebruik van chattaal.
Default blanke hetero
Pagina: 1