Moderatie: Oninzichtvol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Vaak heb je reacties van mensen die denken dat ze slim zijn, maar waarvan jij 200% zeker weet dat ze het mis hebben. Je wilt dan een -1 geven, maar het is geen troll, firstpost, overbodig noch offtopic.
Voor zulke reacties moet je dan altijd Overgewaardeerd geven, ook al past het kopje niet altijd bij de gedachte die je erachter hebt (gedachte erachter: persoon zegt iets doms).

Misschien is het daarom slim om een nieuwe moderatie toe te voegen: Oninzichtvol of iets wat hetzelfde betekent maar anders verwoord is.

Rex

BTW: Als ik zelf mog kiezen zou ik iets toevoegen zoals "-1 dumbass" of "-1 klopt geen barst van". :)

BTW 2: Ik begrijp wel dat ik wel iets heel grootst vraag. Jullie hebben al jaren de huidige moderaties gehad. Anyway, toch denk ik dat dit een goede nieuwe alternatieve moderatie is!

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

-1 Onjuist is netter. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hebt daar een punt, maar ik gok dat deze moderatie opties maar al te vaak misbruikt gaan worden bij meningsverschillen tussen mensen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Moderaties worden altijd al misbruikt bij meningsverschillen. [edit]Anders had je ook geen inzichtvol moeten hebben... I think[/edit]

Maar wat als iemand zegt: "Je mag films downloaden en uploaden" (niet een geweldig voorbeeld I know) ... Overgewaardeerd kan dan wel, maar het is zo algemeen. Je hebt geen tegenovergesteld woord voor "inzichtvol".... Voor interessant heb je dat wel (want dan kun je iets als overbodig of offtopic doen ofzo)

[ Voor 13% gewijzigd door Rex op 29-10-2005 00:28 . Reden: Zie edit ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 19:36

Scott

Ik ben, dus ik tweak

ReflexWolf schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:27:
Moderaties worden altijd al misbruikt bij meningsverschillen. [edit]Anders had je ook geen inzichtvol moeten hebben... I think[/edit]

Maar wat als iemand zegt: "Je mag films downloaden en uploaden" (niet een geweldig voorbeeld I know) ... Overgewaardeerd kan dan wel, maar het is zo algemeen. Je hebt geen tegenovergesteld woord voor "inzichtvol".... Voor interessant heb je dat wel (want dan kun je iets als overbodig of offtopic doen ofzo)
Hier was een tijdje geleden ook al een discussie over dacht ik, toen kwam 'kortzichtig' naar voren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

"Inzichtloos" is beter dan "oninzichtvol" vziw B). Anyway - er wordt flink wat misbruik van het moderatiesysteem gemaakt, dat zou alleen maar een mogelijkheid meer geven denk ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Pfff... Ik begrijp heel de "discussie" over misbruik niet. Ik gebruik/lees reacties al een jaartje of 3 en ik weet al wat ik kan verwachten van mensen. Ook ik heb soms mijn dag niet en modereer ik iemand "offtopic" i.p.v. "grappig".....
Moeten de goeien nu onder de slechten lijden, waardoor de modereer functie niet meer 'verbeterd' mag worden?

Also, ik vind Onjuist ook wel een hele goeie eigenlijk. Beter dan inzichtloos, oninzichtvol of kortzichtig.

[ Voor 10% gewijzigd door Rex op 29-10-2005 00:38 . Reden: mooiere zin van gemaakt ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Deze discussie is hier al veel vaker gevoerd, meestal kwam er als conclusie uit dat '-1 onjuist' of '-1 onzin' te vaak gebruikt zou worden als het doordrukken van je mening, en dat je beter een reactie kan plaatsen met de verbetering erin... de foute reactie kan dan naar een 0/+1 (interessant/gemodereerd) komen ('-1 overgewaardeerd' als ie eerder al punten heeft gehad).

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04

defiant

Moderator General Chat
Imho zegt de hele waardering van 'inzichtvol','grappig',etc niet zo heel erg veel (bijv inzichtvol,interessant en informatief liggen heel dicht bij elkaar) , en is het punten systeem belangrijker dan de kwalificatie. Tussen de 1 en 4 punten zit soms weinig verschil, en is er vaak sprake van willekeur, en niet van een diepdoorgrond kwaliteitsverschil in onderbouwing, een populaire mening is soms al gauw goed voor een +4.
Dus als je denk dat een reactie niet doordacht/het niet bij het rechte eind heeft, zorg je er gewoon voor dat hij op score 0 eindigd. De kwalificatie die bij die score terrecht komt is uiteindelijk minder boeiend imho.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX gaat eens in een hele oude doos grabbelen.

Even een topic zoeken dat leuk is om terug tehalen voor de inspiratie. :)

/edit
hebbes:
Wishfull thinking moderatie-tags.

Maar om kort in te gaan op de voorstellen die in deze draad wel serieus bedoeld zijn. Hecht niet te veel waarde aan de tags. Het gaat hoofdzakelijk om de niveauwaarde. Eens/oneens, welles/nietes battles in tags hebben over het algemeen weinig zin.

[ Voor 55% gewijzigd door KeX op 29-10-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien je een post dom vind, dan heb je maar de Arena in te gaan en toon je maar aan dat die post dom is. Daar kan je mee scoren en daarmee gaat de post zelf ook onderuit. Dat is een stuk betere manier van discussie dan veilig met een pull-downmenu werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Maar vaak gebeurd het dat iemand al heeft aangegeven met goede onderbouwing waarom een post dom is. Maar als toevallig niet de heersende opinie is, dan zie je nog steeds die domme uitspraak op +4 staan, en de correctie met onderbouwing op 0.

Dan kun je natuurlijk altijd de boel weer hier melden om te zorgen dat het recht getrokken word, maar een juiste tag om het zelf te corrigeren zou dan erg handig zijn.

Ik snap dat er de angst is dat -1 "niet-inzichtvol" misbruikt word, maar naar mijn mening zou die angst net zo groot moeten zijn als dat +1 inzichtvol misbruikt word. (En dat WORDT flink misbruikt)

Schrap beiden, of gebruik beiden. Maar eentje wel gebruiken en de ander niet is gewoon erg onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Precies, ik ben het helemaal eens met de reactie hierboven.
Ook is het zo dat er gebruik wordt gemaakt van de metabot die automatisch je reacties controleert. Kunnen jullie dan "oninzichtvol" dan ook toevoegen aan de metabot? Zo zorg je ervoor dat mensen niet onnodig oninzichtvol kiezen.

Zoals sommigen al zeiden is de tag niet zo belangrijk. Dus of het nou overgewaardeerd is of oninzichtvol, voor diegenen maakt het niks uit. Voor mij (en voor anderen) maakt het blijkbaar wel uit anders zouden deze (en die andere topic waar hierboven naar gelinked wordt) niet bestaan.

Rex

Pagina: 1