[Win2k] Asus WL-138G WLAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Topicstarter
Ik heb hier een Pentium III waarop eerst Win Xp was geinstalleerd, WLAN werkte hier prima op.
Nu heb ik na een formatt Windows 2000 Pro met SP4erop gegooid en krijg ik het WLAN niet meer aan de praat.

Ik heb de Asus WL-138g drivers en Asus WLAN Utility geinstalleerd met de bijgeleverde CD.
Ik krijg een melding dat de LAN verbinding verbonden is met 54mbps, maar ik krijg geen netwerkverbinding.

Op een ouder topic las ik dat je de Draadloze config. moet activeren in Win 2000, dit probeer ik te doen, maar als ik het wil starten via Deze computer -> rechtse muisknop -> Beheren -> Service -> Draadloze config. krijg ik een melding:

Kan de service Draadloze config. op de Lokale computer niet starten.
Fout 1058: kan service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelede apparaten met zich heeft verbonden.

Ik gebruik een Asus WL 500G Deluxe en onder Win XP werkte het dus allemaal prima.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
S4nder schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:58:
Kan de service Draadloze config. op de Lokale computer niet starten.
Fout 1058: kan service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelede apparaten met zich heeft verbonden.
Dat is normaal dat ie dat zegt, want je hebt gekozen tijdens het instellen van Asus Control Center dat je de windows software wilde uitschakelen voor wlan. (wat ook aanbevolen is)

Kloppen voor de rest de instellingen helemaal zoals die op de router zijn ingesteld, dus ook Network Authentication (shared of open)?

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Topicstarter
Br3zip schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:02:
[...]

Dat is normaal dat ie dat zegt, want je hebt gekozen tijdens het instellen van Asus Control Center dat je de windows software wilde uitschakelen voor wlan. (wat ook aanbevolen is)

Kloppen voor de rest de instellingen helemaal zoals die op de router zijn ingesteld, dus ook Network Authentication (shared of open)?
Er is niet gevraagd of ik de Windows software wilde uitschakelen, bij XP deed tie dat toen wel.

Verder krijg ik wel een melding dat ik verbinding heb, heb de WEP instellingen ingesteld met dat Asus programmaatje.
Het tabblad Authenticatie kan ik niet bereiken via Eigenschappen LAN Verbinding. Dit komt doordat ik de draadloze config. niet kan starten via Services.