Toon posts:

[XP] Tekstbestanden plotseling verwijderd van desktop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem. Zojuist keek ik op mijn bureaublad en waren tot mijn grote schrik al mijn tekstbestanden verdwenen! Meteen gezocht of ze toevallig niet ergens naar toe verplaatst zijn (inclusief zoeken naar de hidden bestanden en systeembestanden), maar geen resultaat.

Ik dacht het misschien per ongeluk is gebeurd (ookal was ik nergens mee bezig). Vervolgens heb ik diverse un-delete programma's gebruikt en die vonden zelfs documenten van mijn bureablad van 2 maanden terug (die ik zelf verwijderd had), maar niet de recente tekstbestanden! Ze zijn dus echt compleet verdwenen!

Dit is toch raar?! Zover ik weet is mijn PC virusvrij, en heb ik nauwelijks last van spyware. Ik had al gelezen over een nail.exe en dust.exe, maar deze kwamen niet voor in mijn regedit. Ik draai overigens XP met SP2, allernieuwste updates, etc...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:55 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Staan ze ook niet meer in C:\Documents and Settings\XXXX\Bureaublad? Dat ze toevallig buiten je scherm vallen o.i.d. ?

Verwijderd

Topicstarter
pEeDy16 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:55:
Staan ze ook niet meer in C:\Documents and Settings\XXXX\Bureaublad? Dat ze toevallig buiten je scherm vallen o.i.d. ?
Nee, ik heb ook al gezocht over mijn hele PC heh!

Nog vergeten te vermelden dat de standaard systeempictogrammen (Deze computer, prullenbak, internet explorer) wel bleven staan!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:59 ]

• Peedy
Ja ok dat kon ik niet uit je verhaal opmaken, of je nou Find had gebruikt of zelf was gaan cruisen.. maar heb je bij Eigenschappen Bureaublad - Bureaublad - Bureaublad aanpassen - Algemeen daar 'Elke 60 dagen de wizard Bureaeublad opruimen uitvoeren' aangevinkt staan? Dat kan namelijk wel eens de boosdoener zijn..

Verwijderd

Topicstarter
pEeDy16 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:03:
Ja ok dat kon ik niet uit je verhaal opmaken, of je nou Find had gebruikt of zelf was gaan cruisen.. maar heb je bij Eigenschappen Bureaublad - Bureaublad - Bureaublad aanpassen - Algemeen daar 'Elke 60 dagen de wizard Bureaeublad opruimen uitvoeren' aangevinkt staan? Dat kan namelijk wel eens de boosdoener zijn..
Die staat uitgevinkt... ;(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Wie... slaat er dan ook documenten op op zijn bureaublad. :X

Als ze zelfs met een undelete programma niet meer te vinden zijn vrees ik het ergste overigens. Geen backups zeker?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Peedy
XanderH schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:08:
* Peedy pleit schuldig... O-)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:08:
Tja, allemaal notities, altijd handig. :)
Als ze zelfs met een undelete programma niet meer te vinden zijn vrees ik het ergste overigens. Geen backups zeker?
Nope, geen backups. Ik vind het overigens niet zo heel erg dat die bestanden weg zijn, maar ik vind het zo vreemd dat het "opeens" weg is.
Pagina: 1