Toon posts:

Beeldscherm wordt gezien als 2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje en aangezien er geen dual screen topic is, wel was, maar die is geloten om de reden dat er een nieuwe topic zou komen, maar zover ik weet is die er niet.

Ik heb naast me beedlscherm, een tv waar ik films op kijk op me 9800pro aangesloten.
Clone mode, en overlay aan.
Alleen als ik een film start, wordt me scherm gezien als het tv scherm. Ik krijg dus op me computer scherm een volledig beeld, zonder muis etc. terwijl ik op me tv gewoon de film zie + taskbaar etc. en op dat moment kan ik alleen daar me muis besturen.

Als ik me schermen intendiviseer (raar woord) krijgt me tv een 1 en de ander een 2, maar die krijg ik niet meer goed :(

Weet iemand hoe ik dit oplossen?

Dit was de Het dual monitor topic maar die is dus gesloten en geen nieuwe geopent.
Vandaar dat ik deze 'kleine' vraag hier stel, al kom ik er echt niet hoe hoe ik het oplos :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:31:
Ik heb een probleempje en aangezien er geen dual screen topic is, wel was, maar die is geloten om de reden dat er een nieuwe topic zou komen, maar zover ik weet is die er niet.

Ik heb naast me beedlscherm, een tv waar ik films op kijk op me 9800pro aangesloten.
Clone mode, en overlay aan.
Alleen als ik een film start, wordt me scherm gezien als het tv scherm. Ik krijg dus op me computer scherm een volledig beeld, zonder muis etc. terwijl ik op me tv gewoon de film zie + taskbaar etc. en op dat moment kan ik alleen daar me muis besturen.

Als ik me schermen intendiviseer (raar woord) idd, misschien bedoel je indentificeer krijgt me tv een 1 en de ander een 2, maar die krijg ik niet meer goed :(

Weet iemand hoe ik dit oplossen?

Dit was de Het dual monitor topic maar die is dus gesloten en geen nieuwe geopent.
Vandaar dat ik deze 'kleine' vraag hier stel, al kom ik er echt niet hoe hoe ik het oplos :(
Als je bij de TV gewoon aanklikt dat dat de secundaire monitor moet zijn. Dat is bij de ATI software prima te regelen, gewoon even bij de beeldscherm eigenschappen kijken en ze daar goed instellen.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
ben ik nou gek of moet het 'identificeer' ipv 'intendiviseer' zijn?
zal wel weer en of andere gekke kompjoeterterm zijn van de generatie van tegenwoordig :P..

[ Voor 18% gewijzigd door Neok_ op 28-10-2005 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neok_ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:39:
offtopic:
zal wel weer en of andere gekke kompjoeterterm zijn van de generatie van tegenwoordig :P..
Ik heb dislexie :P
Nee gewoon slecht opgelet op school, en jullie begrijpen wat ik bedoel en daar gaat het toch om? Niet of het wel allemaal volgens de regels gaat etc.

Anyhoe, ik kan het niet echt vinden, hij blijft op 2 staan, maar ik zal nog even verder kijken! ( :( )

edit. trouwens Koen, Neok, ik ben ouder als jou 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:44 ]

Verwijderd

Neok_ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:39:
offtopic:
offtopic:
Er zou een 'generatie van tegenwoordig - normaal' vertaler moeten komen:P
Of gewoon spellings controle gebruiken voor dat je wat post.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeert maar niks werkt :(
Ik heb de tv stekker eruit gehaald. Me monitor wordt dan herkent als 1e, maar zogauw me tv aangesloten is, wordt die weer als 2e herkent.
Dit werkt nogal lastig als je een film wilt kijken dus niemand die het weet? _/-\o_

Me monitor moet dus altijd als 1e beeldscherm worden gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 21:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:46:
Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeert maar niks werkt :(
Ik heb de tv stekker eruit gehaald. Me monitor wordt dan herkent als 1e, maar zogauw me tv aangesloten is, wordt die weer als 2e herkent.
Dit werkt nogal lastig als je een film wilt kijken dus niemand die het weet? _/-\o_

Me monitor moet dus altijd als 1e beeldscherm worden gezien.
Heb je nu al gedaan wat ik zei? De monitor als primair beeldscherm aangegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat staat hij.
2 verplaatsen naar 1 heeft ook geen zin.

Als ik vanaf begin opstart. Ik me tv aansluit en alles goed instel lukt het nog.
Maar zogauw ik een film afspeel, wordt me tv secudair en krijg ik daar full screen beeld zoals hoort bij clone mode, overlay aan.
Alleen op me tv krijg ik gewoon me windows te zien enzo, en als ik de film aflsuit is me computer scherm verandert in de relolutie van de tv.

nummer 1 op primary zetten helpt niet, ik krijg dan alleen maar me muis op me tv, omdat die gezien wordt alles nummer 1.
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/6571/test403x4585io.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 23:43 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk hier eens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cad0265253f0b2e40e891df5b78ff16c/full.jpg

En controleer of je monitor als primair staat en je tv als secundair

ps. ik heb een tft via dvi aangesloten. Als jij dit niet hebt dan is het plaatje linksboven zichtbaar ipv. rechtsonder. Maar het principe is hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Staat zoals bij jou.
Iemand nog tips anders re-instaleer ik de drivers (al heb ik daar een vreselijke hekel aan)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste poging.

*kick

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die we wil/kan helpen? ;(
Wat ik alleen nog graag wil weten is hoe ik alles weer standaard krijg.
Dus dat me monitor weer altijd gezien wordt als prim. monitor.
Zou het helpen op de videokaart drivers te herinstaleren?
Zou mooi zijn als ik dat van te voren weet, want andere krijg je weer dat die oude niet goed zijn ge desinstaleerd etc. :(
Of kan het nog op andere manieren behalve een nieuwe windows install, want daar heb ik _helemaal_ geen zin in :P

Hoop dat er nog iemand reageert O+
Pagina: 1