Toon posts:

KISS DP-1500 en geluid op de HT set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft antwoord op mijn volgende issue:

Zo nu en dan krijg ik geen geluid op mijn HT set. Het maakt niet uit of ik webradio luister, of divx'jes bekijk, met beiden heb ik het meegemaakt. Audio cd's gaat altijd goed, dvd's ook.

De speler heb ik digitaal optisch aangesloten op mijn versterker. Als het gebeurd dat ik met wat webradio zenders of divx'jes geen geluid hoor dan geeft mijn versterker de melding 'Geen data' en laat hij speakers zien waar het geluid uit zou moeten komen op het display.

Als ik vervolgens het volume van de tv aan zet, hoor ik wel het geluid!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het geluid van webradio en DivX is meestal gewoon stereo en als dat niet digitaal op de juiste wijze wordt doorgestuurd via de optische kabel dan krijg je dit probleem. Ik denk zelfs dat het helemaal niet doorgestuurd wordt.
Waarschijnlijk zit het probleem in je Kiss maar dan zou je eens moeten gaan spitten in de menuopties. :)
Wat oudere HT sets hebben soms ook problemen met digitale signalen die niet standaard 5.1 of DTS zijn.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Marantz SR4500. De menuopties van de KISS laten wat te wensen over, er valt niet veel in te stellen wat dat betreft, audio uit staat al op de optische uitgang.