Toon posts:

Bridgende router benaderen voor configuratie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: ik heb twee routers in mijn netwerk, één normale en een draadloze.
Destijds heb ik de draadloze router zo geconfigureerd dat hij als gateway en dns het ipadres van de normale router gebruikt.

Als ik nu via mijn draadloze verbinding een tracert naar de normale router (192.168.0.1) doe krijg ik alleen de router te zien.

Maar hoe oh hoe kan ik nu achter het ipadres van die daardloze router komen?? Ik wil er namelijk wat instellingen aan veranderen. Ik krijg het idee dat hij nu als een soort switch fungeert..

Verwijderd

Je staat waarschijnlijk dubbel te NAT'ten, laat je AP als bridge functioneren wat sowieso lekkerder werkt :)

Verwijderd

Mja, hier kunnen we dus compleet niets over zeggen omdat je te weinig informatie geeft. Wat zijn precies waar de IP-instellingen? Welke router krijg je precies te zien en welke wil je proberen te configureren?

En probeer op zijn minst een beetje een duidelijke titel te kiezen in het vervolg.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Heb je de draadloze router met zijn WAN-poort aan een LAN-poort van de andere switch gehangen of met een LAN-poort?

Die eerste: kijk op een draadloze verbinding van welke DHCP-server hij zijn ip krijgt, dit is veel kans je draadloze router. Deze zou dan echter wel in een trace-route tevoorschijn moeten komen.

Vandaar de 2e optie. Dan moeten we er even vanuit gaan dat deze in je huidige subnet zit, anders zul je hem sowieso erg lastig vinden.
Als hij in je huidige subnet zit: zoek met nmap (-sP), Look@Lan, etc etc naar alle hosts in je netwerk, daar zal hij tussen zitten.

Zit hij niet in je subnet dan kun je nog proberen (als je het mac-adres weet (staat vaak onderop)) met ARP het ding een 2e ip te geven, maar het is dan nog maar de vraag of je router dan een antwoord terug gestuurd kan krijgen omdat zijn routingstabel je dan niet kent.

Het ip dat in de handleiding van dat ding staat heb je uiteraard (terwijl je zelf in hetzelfde subnet zit) al geprobeerd?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Draadloze router even resetten, dan is hij weer gewoon benaderbaar

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME