Toon posts:

[XP] Connection sharing achter Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn internet delen, maar het lukt me maar niet. Het zit zo: Omdat we zijn overgestapt van ISP, en wanadoo ineens een halve eeuw levertijd blijkt te hebben zitten we nu in dit huis zonder internet. Nu mogen we via wireless gebruik maken van het internet van de buren, maar ik ben de enige met een wireless ontvanger in mn notebook.
Nu wil ik dus graag dit internet delen met de rest van het huis. Maar als ik connection sharing van de wlan wil enablen krijg ik een error dat het IP adres wat windows daarvoor nodig heeft al in gebruik is. Ik denk dat om een internet gateway te zijn, windows het IP 192.168.0.1 wil aannemen, maar dat kan dus niet. Voor de duidelijkheid hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.snekerstappers.nl/jeroen/plaatje.JPG
hoe kan ik het wireless internet nu met het vaste LAN delen?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat je wil is een network bridge maken tussen je LAN en je WLAN adapter. Hier is bijzonder veel over te vinden :)

[ Voor 8% gewijzigd door the_shadow op 28-10-2005 22:50 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Je kunt idd een netwerkbrug maken. Dit doe je door op je laptop de 2 netwerkkaarten te selecteren en dan rechtermuisknop --> verbindingsbrug maken te klikken. Om de router van je buurman te kunnen gebruiken moeten de andere pc's wel een ip-adres in dat subnet hebben. Je kunt dit doen door de DHCP server van jou router uit te zetten ze zullen dan automatisch een ip-adres van de router van de buurman krijgen of de PC's een vast ip-adres te geven in de reeks 192.168.0.* en dan als gateway 192.168.0.1 in te stellen. Bij de laatste optie moet je ook het ip-adres van de brug instellen.