Toon posts:

Belgacom heeft me draadloos afgeraden. Terecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst een schets:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v58/Lightstorm/TopXXfunniest/Various/draadlooslayout.jpg

Gebaseerd op deze info van layout van mijn huis, zou draadloos adsl wel gaan, maar zou het zeker niet optimaal zijn. De persoon was zo eerlijk mij dit te zeggen en eigenlijk ook wel af te raden. Ik zou aan snelheid inboeten zei hij. Het signaal zou niet sterk genoeg zijn omdat er drie muren moeten doorlopen worden. Nu ben ik vastbesloten voor een draadloze oplossing te gaan, dus vandaar deze toch wel behoorlijk accurate schets.

Mijn vragen zijn nu éénvoudig. Had die persoon het bij het rechte eind? Indien niet, waarom? En wat moet ik dan precies kopen om van een uitstekende draadloze verbinding te genieten? Geld is niet echt een probleem.

Een volgende vraag zou dan zijn, hoe veilig is draadloos ADSL voor iemand die nogal eens via internet dingen koopt? Deze kwestie primeert echter niet (voorlopig).

Fel bedankt! :)

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat die man vertelde klopt zeker en vast. Ik zit hier met echt goed spul en moet zeggen ik zit er nog half niet zo ver van en ik voel het al dus wat moet dat dan al nie zijn bij 15m. Bij de 7 meter dat ik ervan zit (met 1 muur tussen) zit ik op een lage goed dus wat niet slecht is maar als jij 3 muren doormoet vrees ik ervoor + zal je zelf meer dan 3 muren doorkruisen als ik er vanuit ga dat je je wifi zou plaatsen aan je telefoon.

Ik denk dan aan 4 muren en dat zal er voor zorgen dat je signaal bijna 0 zal zijn dus zeker af te raden. Wat je wel kan doen is het volgende. Verschillende AP's hangen zodat je soort wolk creert waar je dan inzit ma dan doe je dit best met 2 AP's wat de kosten mooi omhoog halen.

Wat betreft de veiligheid zou ik eigenlijk het volgende zeggen. Een normale pc-gebruiker word bijna nooit gehackt en men moet die reden zelf uitlokken. Zelf koop ik ook wel es online maar nooit via bankkaarten -> vooruitbetaling is beste oplossing als dit mogelijk is zodat je zelf geen bankgegevens moet prijsgegeven op het internet.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov