Toon posts:

[Outlook 2003] Winmail.dat in verstuurde bijlage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn mail waar ik niet echt uit kom.

Als ik met Outlook 2003 een mail verstuur (IMAP) met een bijlage zie ik in Outlook bij "Verzonden items" de mail staan met de bbh bijlages. In mijn webmail echter zie ik de bijlage niet staan, wel zie ik (in de bron van het bericht) dat het verkeerd gaat met de bijlage icm het bestand Winmail.dat.

Dit is een bekend probleem en zou opgelost moeten worden door de mails te versturen in plain tekst en tevens bij de contactpersonen in te stellen dat de mail in plain tekst moeten worden verstuurd.

Dit staat ook beschreven in de Knowledge Base van MS: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;278061

Echter als ik dit alles zo in stel, zie ik nog steeds de bijlage niet in de webmail.

Heeft iemand nog een idee wat ik verder kan doen?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nope, ik heb zelf ook gezocht naar een oplossing, maar die niet gevonden. * Harm is dus benieuwd.

Overigens, dat KB-artikel gaat over iets anders, namelijk het versturen van mailtjes in RTF-formaat en niet om het versturen van een bijlage. Want de oplossing die ze daar geven, lost het daar genoemde probleem prima op (zeker weten, aangezien je Outlook gewoon instelt om geen RTF-mails meer te versturen ;) ).

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

schopje naar OFF

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Na verder zoeken op Google kwam ik onder andere het volgende topic tegen: http://www.outlook-hilfe....Text-Fomat%3F!_10230.html
maar volgens mij wordt daar ook niet een echte oplossing aangedragen.

Ik geloof dat wel dat er mailservers zijn die dit probleem omzeilen door mails om te zetten oid, maar mijn huidige Kerio mailserver kan dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog iemand met een tip?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ok, twee dingetjes: als je gebruikmaakt van een IMAP-account en je wil de verzonden e-mails naar je map met verzonden items op de IMAP-server verplaatsen, dan moet je daarvoor een berichtregel aanmaken die e-mails na het verzenden automatisch kopieert. Daarbij wordt om een onverklaarbare reden een bijlage bij de e-mail gevoegd met de naam winmail.dat. De inhoud van dat bestand is zowel de inhoud van de e-mail in een onbegrijpelijk formaat als door de gebruiker zelf bijgevoegde bijlages. Er is op dit moment niets aan te doen en het lijkt erop dat we gewoon pech hebben hiermee...

Dit is echter niet alles. Ik heb contact gezocht met Microsoft hierover en kreeg de volgende reactie terug:
You’ll be happy to know that for Outlook 12 we have made several improvements to our IMAP implementation, including bringing it up to the Internet standard IMAP RFC’s current version.

One of the main improvements we’ve made is the ability to direct the sent items of any IMAP account directly to the Sent Items folder of that IMAP account – exactly what you’re asking for! J We’ve also made some significant improvements in our synchronization architecture, purging options, and offline capabilities. I look forward to getting your feedback once our Beta 2 comes out.
Het heeft dus slechts ruim tien jaar geduurd voordat een volledige ondersteuning van IMAP4 in Outlook gaat komen. Dat geeft echter niet, want het kómt er tenminste en dat vind ik het belangrijkste.
Pagina: 1