Toon posts:

[W2003] Rdp via webpage

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanaf mijn werk een Windows 2003 server bij me thuis overnemen. Ik heb op de router poort 3389 geforward naar 192.168.1.1:3389, dus dat zou goed moeten gaan.

Nu gaat het niet goed, en ik denk dat dit komt doordat op mijn werk poort 3389 geblokkeerd wordt. Volgens mij staan alleen de poorten 80 en 21 open (misschien nog een paar, maar vast niet veel).

Ik heb op deze 2003 server ook een webpage draaien en wat eigenlijk het mooist zou zijn is via een internetpagina de server overnemen. Zo kan het gewoon op poort 80 blijven draaien. Bestaat zoiets? En zo ja, kan je me verder helpen met de configuratie ervan?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik zou als ik jou was eens gaan kijken op www.logmein.com

werkt hier altijd lekker snel :)

[Signature]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Er is wel een mogelijkheid om RDP webbased te besturen, maar dan gaat de verbinding nog steeds via de standaard poort (3389 dus)
Je kan RDP wel op een andere poort laten draaien maar dan zal het dus of op 21 of op 80 moeten in dit geval en heb je dus _wel_ een aparte client nodig (of je laat RDP op 21 werken en de webbased versie op 80)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:16:
Er is wel een mogelijkheid om RDP webbased te besturen, maar dan gaat de verbinding nog steeds via de standaard poort (3389 dus)
Je kan RDP wel op een andere poort laten draaien maar dan zal het dus of op 21 of op 80 moeten in dit geval en heb je dus _wel_ een aparte client nodig (of je laat RDP op 21 werken en de webbased versie op 80)
Ik heb de rdp gewijzigd in poort 21 en ik heb op de router ook poort 21 geforward naar mijn server:21.

Maar hoe kan ik nu RDP webbased besturen?

Verwijderd

Nee, ten eerste is het hier niet de bedoeling beveiligingen van 't werk te gaan zitten behandelen. Ten tweede gaan we je niet door de configuratie van zoiets heenwandelen, als dit al zou bestaan. Zie daarover ook de FAQ van dit subforum.

Dit topic is gesloten.