Toon posts:

Battlefield 2 loopt slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
AMD XP2200 @ 1900Mhz
KT400-8x
ATI 9800 PRO
1 Gb mem

Battlefield 2 loopt bij mij als een draak, constant fps drops en ook verdwijnen er objecten zoals gebouwen en tanks etc van de kaart en komen weer terug. Ik heb verschillende drivers geprobeerd van ati en van omega. Iemand enig iedee hoe ik dit kan oplossen??

hieronder een screen van de gameplay:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v32/joeri-borgstein/bf2.jpg

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-11 12:22
Hoe zit het met de temperaturen van je CPU, videokaart?
Het kan ook zijn dat alles vol met stof zit...

Geloof me, ik heb ervaring :)

BTW: beetje weinig info verder.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nieuwste patch geinstalleerd? Veel achtergrondprocessen aan?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

heb je je settings van je VGA niet te hoog ingesteld?

BF2 is een zwaar spel hou daar wel rekening mee.

Verwijderd

Topicstarter
heb m op t allerlaagste staan, verder echt al het mogelijke uitgezet, patch doet tie toch automatisch downloaden? of moet ik daar voor naar een website?

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:59:
heb m op t allerlaagste staan, verder echt al het mogelijke uitgezet, patch doet tie toch automatisch downloaden? of moet ik daar voor naar een website?
Nee, hier zal je toch echt even zelf wat moeten doen :)

Kijk even in de start topic van Het grote Battlefield 2 topic daar staat wel een link naar path 1.0.3.

En probeer ook eens andere catalyst drivers. kijken of dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt kga weer een avondje testen opstarten etc etc etc!

• loodgieter

loodgieter

En al enige vooruit gang in deze zaak :)

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 13:43
Je 9800pro kan ook kapot zijn, dus bij zware belasting fouten op het scherm toveren.

Verwijderd

is het normaal in bf2 dat je grasstruiken en gras ziet groeien naarmate je er dichterbijer komt? dat heb ik dus wel en vindt dat dat het realisme effect volledig mee verpest lol. Voor de rest blijft het een coole game aight 8)

Verwijderd

Topicstarter
nou volgens mij trekt mn amd-tje t gewoon niet goed, met die patch is het wel wat veranderd! maar goed, heb maar een Venice 3500+ besteld :)

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:21:
is het normaal in bf2 dat je grasstruiken en gras ziet groeien naarmate je er dichterbijer komt? dat heb ik dus wel en vindt dat dat het realisme effect volledig mee verpest lol. Voor de rest blijft het een coole game aight 8)
Zal denk ik wel komen door je video instellingen. als je detaisl e.d op laag heb staan kan dat wel voor komen.
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:56:
nou volgens mij trekt mn amd-tje t gewoon niet goed, met die patch is het wel wat veranderd! maar goed, heb maar een Venice 3500+ besteld :)
Denk dat dit wel zal helpen. maar koop je dan ook een nieuwe VGA kaart (PCI-E) of hou je je AGP 9800Pro. En check ook inderdaad of je fan niet vas is geroest ;)

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:07:
[...]

[...]

Denk dat dit wel zal helpen. maar koop je dan ook een nieuwe VGA kaart (PCI-E) of hou je je AGP 9800Pro. En check ook inderdaad of je fan niet vas is geroest ;)
Heb er een ASrock Dual mobo bijgekocht, dus kan eerst nog ff met die 9800 pro door en als ik zin heb er een pci-express kaartje opdoen! Maar de fan is in orde zit een zallman koelbloek op met extra fan!

• loodgieter

loodgieter

laat het even weten of het nu wel beter is.

dan heeft je nieuwe AMD dan misschien toch goed gedaan :)

Verwijderd

Twix schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:47:
laat het even weten of het nu wel beter is.

dan heeft je nieuwe AMD dan misschien toch goed gedaan :)
En probeer de omega drivers is 5.10 catalyst,die hebben bij mij echt een performance boost gezorgd.

Verwijderd

Topicstarter
ga ik doen, die 3500+ komt van de week binnen dus ik denk dat het allemaal wel veel beter zal lopen, t is gewoon een zwaar spel, en met fps drops naar 7 a 8 is het niet te doen!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 15:39
Ter vergelijking:

AMD xp 3000+
768mb ram 333mhz
nvidia 6800 GT
Ik haal zo'n 5200 punten bij 3dMark 2005
Ik gebruik nvidia drivers 81.84 (modified Zeropoint van guru3d).

Ik speel op 1024 met settings "laag" en distance op 100%.
Het loopt hier vloeiend.
Ik zit liever met iets lagere settings dan dat ik framedrops heb, en uiteraard moet je zover mogelijk alles zien, nja das mijn opvatting :)

Aangezien mijn weinige ram "maar" 768mb zit ik dus op laag, als je de textures hoger wil hebben moet je simpelweg meer ram hebben denk daarbij in de grootte van +1GB

[ Voor 35% gewijzigd door Ikke_Niels op 31-10-2005 16:09 ]

User Error -- Please Replace User

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is het een combi van "maar" 1G geheugen, een CPU die aan de onderkant van de BF2-specs hangt (1.7GHZ required) en een chipset die niet als meer gunstige bekend staat. En op basis van je screenie, is het inderdaad een goede mogelijkheid dat je drivers overhoop zijn.

Hou er even rekening mee dat je, ondanks een nieuwe CPU, met 1G toch niet de beste/snelste prestaties haalt; in de BF2-topics wordt regelmatig gesproken over 1.5G tot 2G RAM om lekker te kunnen spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 31-10-2005 16:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 19:11
1G is idd niet altijd voldoende, met 1,5 zit je zeker goed en kan je nog een paar settings omhoog zetten. BF2 gebruikt ongelooflijk veel RAM geheugen, uiteraard hangt dit wel af van je grafische instellingen.

Een nieuw moederbord en een nieuwe CPU zullen jou probleem wel oplossen, en anders mss eens alles van videodrivers cleanen en de laatste erop zetten.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar 2gb vind ik dus echt nog niet nodig! de processor is echt te laag 1,7 minimaal en ik heb een 1.8GHz ja wel amd en je hebt idd gelijk die kt400 is zowieso al langzaam en nu ook totaal verouderd. Wel vind ik dat die 9800pro nog wel ff meekan, tenminste tot de R580 er is!

Verwijderd

Topicstarter
Largamelion schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:14:
1G is idd niet altijd voldoende, met 1,5 zit je zeker goed en kan je nog een paar settings omhoog zetten. BF2 gebruikt ongelooflijk veel RAM geheugen, uiteraard hangt dit wel af van je grafische instellingen.

Een nieuw moederbord en een nieuwe CPU zullen jou probleem wel oplossen, en anders mss eens alles van videodrivers cleanen en de laatste erop zetten.
met de aankoop van mn nieuwe cpu word alles gecleaned dus dat is geen probleem

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Eum volgens mij is dat gewoon een geheim wapen (onzichtbare tanks enzo)?

Nee ff serieus, lijkt me toch een driver probleem, ik had dit vroeger met Mohaa, met een driver-update was alles in orde.

just my 0.02

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Reageer dan niet ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Crash op 08-11-2005 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie hierboven ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Crash op 08-11-2005 10:54 ]

• loodgieter

loodgieter

maak eens een screenshot van je hudige BF2 video instellingen. Het kan zijn dat je te veel wilt van je 9800Pro.

die 2 rups banden zijn de stealth units uit Special forces :+

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

Modbreak:Het is hier _geen_ huiskamer :{

[ Voor 81% gewijzigd door Crash op 08-11-2005 10:54 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Reageer normaal, of reageer niet ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Crash op 08-11-2005 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb alles op laag staan dus dan moet toch wel kunnen hoor met een 9800pro

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:51:
*knip t kan ook zijn dat je vidkaart toch wat te laag is en jij wat te veel wilt van je kaart zoals al eerder verteld !
das nonsens hé man, al kan zen pc het totaal niet aan, dan nog mag em geen doorzichtige tanks op zen scherm krijgen, hij zou dan gewoon een zéér lage frame rate hebben.

Hij heeft trouwens alles op low gezet

[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 08-11-2005 10:55 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• loodgieter

loodgieter

Hebben andere spellen geen last van artifacts en andere rare verschijnselen?

Mocht dat wel het geval zijn dan kan het best zijn dat er op je kaar tiets mis is.

Verwijderd

Topicstarter
nee der rest loopt allemaal prima, nou heb ik alleen op mn nieuwe mobo nog geen beeld! *#*#*%

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:44:
nee der rest loopt allemaal prima, nou heb ik alleen op mn nieuwe mobo nog geen beeld! *#*#*%
In je BIOS kan je daar instellen dat PCI-e of AGP moet staan. Aangezien je een AGP hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja en hoe kom je dan in de bios? ik heb namelijk helemaal geen beeld!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:09:
ja en hoe kom je dan in de bios? ik heb namelijk helemaal geen beeld!
ow helemaal gene beeld ik dacht alleen opsteren naar windows ofzow.

dan moet je een even je boekje raadplegen of er iets omgezet moet worden met jumpers.
Anders kijken even hier op Got je had toch die AsRock Dual gekocht daar is wel een topic over dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
is weer opgelost! Heb alles gedemonteerd weer ingebouwd en nu loopt mn pctje super strak! Vanavond maar gelijk weer BF2 erop knallen!
Pagina: 1