Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben op dit moment 22 jaar en ik heb een mbo ict opleiding achter de rug.
nou zit ik op het hbo (net begonnen) in een andere richting die mij wel aanspreekt.

maar ik zit erg te twijfelen of ik zal doorgaan met de opleiding of te stoppen en werk zoeken.

de opleiding is opzich wel leuk, maar er zit erg veel (bedrijfs) theorie enzovoort bij waar ik weinig behoefte aan heb.. ook de gedachte dat ik nog 4 jaar op school moet zitten.....

Graag jullie reacties

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou zeggen: werken kan je nog altijd, daar heb je de rest van je leven voor. Beginnen studeren eenmaal je aan het werk bent is veel moeilijker dan omgekeerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zit je op kot (studentenkamer)? Is het leven in je studentenstad goed? Indien ja, verder doen. Student zijn blijft leuk, in het weekend werken is genoeg om je studentenleven te betalen tov dat de "werkmens" 5 dagen per week moet werken.

[ Voor 57% gewijzigd door rapture op 28-10-2005 19:03 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-10 22:17
He dat is een bekent probleem ik ben ook overgestapt naar een andere opleiding van mbo automatiserings electronica naar hbo mer. Ik zelf vind het ook wel redelijk lang 4 jaar nog, maar als ik in dezelfe branch was doorgegaan koste het me ook 3 jaar dus dat extra jaartje is wel te overbruggen.
Over het feit dat je niet weet of dat je wil doorgaan kan ik het volgende zeggen. Je hebt zoiezo al een mbo diploma dus je kan stoppen wanneer je wilt, waarom zou je het niet proberen, als je wat verder komt in de opleiding word het intressanter en leuker.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15

Cis

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:00:
Beste Tweakers,

ik ben op dit moment 22 jaar en ik heb een mbo ict opleiding achter de rug.
nou zit ik op het hbo (net begonnen) in een andere richting die mij wel aanspreekt.

maar ik zit erg te twijfelen of ik zal doorgaan met de opleiding of te stoppen en werk zoeken.

de opleiding is opzich wel leuk, maar er zit erg veel (bedrijfs) theorie enzovoort bij waar ik weinig behoefte aan heb.. ook de gedachte dat ik nog 4 jaar op school moet zitten.....

Graag jullie reacties
Kijk het dit jaar nog aan. Besluit dan om door te gana of om te stoppen. Ik was het na mijn 2e jaar HBO een beetje zat, maar doordat ik ben doorgegaan (toen kwam ook stage enzo), heb ik toch mijn 4 jaar volgemaakt en mijn diploma gehaald :)
Acheraf helemaal geen spijt van :)

Als je het na 1 jaar helemaal beu bent, kun je beter stoppen denk ik. 3 jaar is een hoop :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Blijf studeren! Ga op kamers als je dat nog niet zit, en ga bij een studenten- of studievereniging :) Wedden dat je er dan veel meer plezier in gaat krijgen? HBO is natuurlijk een grote stap tov MBO (voor zover ík hoor) dus er wordt wel ietsje meer van je verwacht. Als je eenmaal klaar bent met je HBO heb je wel grotere kansen op een betere baan dan als MBO'er (succes natuurlijk niet gegarandeerd) :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou ook gewoon doorgaan met studeren. Ik heb het overigens niet gedaan en ben een quitter die wonder boven wonder goed terecht is gekomen. Maar daar had ik de tijd/kennis ook naar. Ik zou momenteel gewoon verder gaan met je opleiding. Je zou ondertussen trouwens best kunnen gaan solliciteren, sowieso goede ervaring. Mocht je dan echt wat tegenkomen waar je alle kansen krijgt binnen een bedrijf verder te groeien, opleidingen te doen etc.. sja.. dan is dat misschien zo gek nog niet. Maar gewoon stoppen en dan wat zoeken zou ik zelf momenteel niet doen denk ik. Of je moet een aanbod krijgen voor een baan die niet aansluit met je opleiding. Dat was bij mij destijds ook zo. In dat geval ligt het wat anders voor mijn gevoel. Blijft het overigens nog een pittige keuze.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36
Ik ben na me MBO ICT opleiding direct gaan werken. Helaas niet bij een ICT bedrijf maar bij de Postbank als call center agent.... niet echt wat ik voor ogen had na 4 jaar naar school te zijn gegaan. Ben nu wel een beetje doorgegroeid maar nog steeds call center agent. Ik ga nu 2 avonden in de week naar school, studie CE.

Het is dat ik nu lekker een beetje van twee walletjes eet :) Ik werk circa 25-30 uur in de week maar kan gewoon nog lekker de kroeg in wanneer ik wil. Aan de andere kant is het soms best zwaar om in de avond nog naar school te moeten gaan.

Achteraf gezien had ik het denk ik leuker gevonden om een dag studie te gaan volgen. Zoiezo zou ik adviseren om een HBO opleiding te doen. Hier kom je over het algemeen veel verder mee!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1