Toon posts:

lange piep na installeren Ram

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
deze week 512 HyperX PC 3200 besteld om bij de 2x 256 HyperX die ik al had te stopppen. Maar na dat ik de Ram erin heb gedaan geeft de pc 1 lange piep, start door en hangt bij CPUID:
Ik proberen of het ram bij iemand anders het wel deed en daar deed hij het wel. Verder proberen of het slot niet kapot was en 1 van mijn modules ijn het slot gedaan waar eerst de nieuwe inzat.
Deze deed het ook wel normaal.
Nu wilde ik de oude module weer terugplaatsen en start de pc weer op en krijg ik weer een lange piep.

Dus nu de vraag waar het aan kan liggen dat mijn nieuwe ram het niet doet.... :/

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Welk moederbord heb je? Heb je al eens geprobeerd met alleen het nieuwe geheugen op te starten?

public void ik()

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In elk PMG topic hoor je minstens te zeggen welk moederbord je hebt. ;)

{signature}

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 21:13
http://www.computerhope.com/beep.htm

Ff in je moederbordboekje kijken welk bios je hebt

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

nvm :>

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte K8VT800 PRO met Award bios

en ja ook al geprobeerd met alleen het nieuwe ram :/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik weet neit meer wat ik nu nog meer kan doen... suggesties?

Verwijderd

kijken of hij het in een ander mobo wel doet, zo niet rma
anders wordt het verder kijken naar goede plaatsing etc

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het wel in een andere mobo....

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Draai eens memtest. Zet de timings op zn laagst.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe wil ik memtest draaien als hij al begint ze piepen en dan vastloopt bij de memtest bij het booten... dan kan ik toch nooit het programmaatje draaien want zover komt de pc niet met opstarten...

ik heb nu wel even memtest gedaan op het ram dat ik al had en dit geeft aan dat de timing van de 2 modules 2-3-3-6 staat met 157 mhz terwijl de pdf van kingston aangeeft dat de timing toch echt 2-3-2-6-1 is...
moet ik het aanpassen zodat de timings van de modules gelijk loopt? zoja waar kan ik dat doen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:57:
ja maar hoe wil ik memtest draaien als hij al begint ze piepen en dan vastloopt bij de memtest bij het booten... dan kan ik toch nooit het programmaatje draaien want zover komt de pc niet met opstarten...

ik heb nu wel even memtest gedaan op het ram dat ik al had en dit geeft aan dat de timing van de 2 modules 2-3-3-6 staat met 157 mhz terwijl de pdf van kingston aangeeft dat de timing toch echt 2-3-2-6-1 is...
moet ik het aanpassen zodat de timings van de modules gelijk loopt? zoja waar kan ik dat doen?
Oow sry ik dacht dat hij vastliep in Windows, zou gauw je CPUID opstartte 8)7. Doe eens alleen de nieuwe module erin, doe een BIOS-reset en start eens op. Doe hetzelfde voor de andere modules. Kijk dan welke wel werken en welke niet.

[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 29-10-2005 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
alle modules doen het en alle sloten op het moederbord ook dat is het rare..

maar als ik memtest draai op het geheugen wat ik al had en staat er DDR315 op 257 MHZ ?? dit kan toch niet goed zijn als het pc3200 ddr400 is?
Pagina: 1